Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu

Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu
Zobrazit další 4 obrázky
Drew Goddard přišel s dalším snímkem o skupince lidí v opravdu hodně divném baráku…
  1. God Art
  2. V hlavní roli dům

V hlavní roli dům

Nemá příliš cenu rozepisovat se o kvalitě scénáře, nebo hereckých výkonů, protože až na prkennou Dakotu Johnson tu všichni zúčastnění, v čele s neomylným Jeffem Bridgesem a fascinujícím Lewisem Pullmanem předvádí vysoký nadstandard. Scénář je úsporný, pozvolný, ale maximálně funkční a žádná replika, která zazní z úst kteréhokoliv charakteru, nepřichází nazmar.

Mnohem zajímavější je ale komparace snímku jako takového právě s jeho starším sourozencem a to i přesto, že se žánrově jedná o díla zcela odlišná. Je fascinující sledovat motivy, které si Goddard nese skrze svoji tvorbu a jsou pro něj, nyní již doložitelně, autorsky nosné a definující, v mnoha případech pravděpodobně ukrývající skryté fetishe a fascinace, které si Goddard do svých látek promítá. Pozorní diváci si jistě povšimnou několika analogií s Chatou v horách, které z důvodů spoilerů nebudu vypisovat, nemohu ale opominout preciznost, s jakou Goddard již podruhé v řadě staví mýtus okolo ústřední budovy, definované v samotném názvu filmu, a preciznost a péči, s jakou této ústřední budově vytváří vlastní charakter.

Je to právě prostředí, které rámuje celý příběh (pokoje a zadní chodby, které posouvají děj kupředu) a postavy jsou vlastně jenom loutky chycené ve zvrácené hře postavy vyšší úrovně - hotelu El Royale. Pečlivý design pak podtrhuje polemiku o různých podobách víry, kterou si s sebou každá z postav nese, kdy průčelí hotelové haly s dominantou v podobě jukeboxu jasně referuje na pokřivený oltář moderní doby.

Jistě, pomalé tempo možná není pro každého a Dakota Johnson vypadá, jako by neustále očekávala výprask bičíkem, jsou to ale jen drobné pihy na dokonalé fasádě, pod níž se skrývají rafinované a temné útroby autorské mysli Drewa Goddarda.

Zlý časy v El Royale jsou osobitým autorským snímkem, který stěží uspokojí diváky toužící po dynamických atrakcích. Pokud ale citíte touhu nechat se unášet na vlně melancholického vyprávění s mírnou dávkou vizuální psychedelie a dovolíte tvůrcům, aby s vámi mávali ze strany na stranu s každým dějovým zvratem, čeká vás neopakovatelný zážitek, který ve vás bude rezonovat ještě dlouho po skončení závěrečných titulků.

P.S.: Ve filmu hraje také Chris Hemsworth a je snad vůbec nejlepší, co kdy byl. A to je vše, co vám k tomu řeknu, protože cokoliv dalšího by mohl být potenciální spoiler.

8/10

Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu