Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu

Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu
Zobrazit další 4 obrázky
Drew Goddard přišel s dalším snímkem o skupince lidí v opravdu hodně divném baráku…
  1. God Art
  2. V hlavní roli dům

Hotel El Royale leží přesně na hranici dvou států - Kalifornie a Nevady. Co se v jedné části hotelu nesmí, je v druhé části povoleno a El Royale tak bývalo oblíbeným letoviskem americké smetánky, která zde hýřila a dováděla tak, jak to jinde nebylo možné. Dny největší slávy hotelu jsou ale ty tam a dnes slouží nanejvýše jako zašívárna, pouhá zastávka pro podivné existence na cestách tak temných, že od nich samotný Bůh raději odvrací zrak.

A tak se stane, že se zde sejdou kněz, zpěvačka, obchodník s vysavači, tajemná žena a samozřejmě správce hotelu. Všichni po něčem touží, každý před něčím utíká a s obrovskou bouří na horizontu nemají jinou možnost, než se pokusit přežít nejdivočejší noc v historii El Royale.

God Art

Drew Goddard bezesporu patří mezi filmaře, se kterými je do budoucna potřeba počítat. Původně scenárista, který již v devadesátých letech spolupracoval s Jossem Whedonem na seriálu Buffy, přemožitelka upírů a pro J. J. Abramse napsal kromě scénářů k seriálům Alias a Ztraceni také celovečerní Monstrum, si svůj režijní debut odbyl v roce 2012. Chata v horách (Cabin in the Woods), na níž se scenáristicky podílel právě Joss Whedon, představuje absolutní vrchol moderního slasheru a svým nadhledem, ironií a drzostí baví dodnes, což je také důvod, proč v podstatně instantně zkultověla. Goddard se ale musel vypořádat s tradičním břemenem prvního filmu a dokázat, že Chata v horách nebyla náhoda. S klidným svědomím mohu prohlásit, že obstál.

Nenechte se ale zmást synopsí - Zlý časy v El Royale nejsou horor a nejedná se ani o mystérium například ve stylu Identity z roku 2003. Jedná se primárně o charakterovou konverzačku a snímek má stylově nejblíže k raným Tarantinovkám, nebo něčemu experimentálnějšímu od bratří Coenů. Pečlivě vyprávěna legenda o jedné noci v podivném hotelu, rozstrukturovaná do jednotlivých kapitol s několika úhly pohledu na stejné situace, si své diváky nehledá snadno, nicméně těm, kteří se podvolí pozvolnému tempu a hypnotickému vizuálu, nabízí opravdu nevšední a hodnotný divácký zážitek.

8/10

Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu Recenze: Zlý časy v El Royale - Chuťovka uplynulého podzimu | Fandíme filmu