Recenze: Venom

Recenze: Venom | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 24 obrázků
Podrobně rozebíráme jeden z nejočekávanějších, ale také nejrozporuplnějších filmů roku. Vážně je Venom takový průšvih, jak se skoro všude píše? A proč byste jej i přesto měli vidět?

Fleischerově dílu však nesmírně podkopává nohy jeho roztříštěnost. Určitě souhlasím s tvrzením ostatních kritiků, že to vypadá jako kdyby se režisér a čtveřice scenáristů nemohli navzájem dohodnout, co chtějí vlastně točit. Chvílemi se film tváří coby temný mrazivý thriller s až hororovými prvky, aby se o minutu později přeměnil v pubertální sebe-parodující komedii ve stylu Deadpoola, přičemž obě polohy dohromady moc nefungují.

Kromě Toma Hardyho zde není jediná další sympatická figura. Nudný a stereotypní záporák v podání Rize Ahmeda je vyloženým zklamáním. Nepůsobí ani trochu děsivě, postrádá jakékoli charisma a vlastně si jen neustále budete klást otázku, proč takového stupidního fanatika vůbec někdo poslouchá a následuje. Naprosto nezajímavá je i Eddieho přítelkyně Anne s tváří Michelle Williams. Známá herečka tu nedostala absolutně žádný prostor předvést svůj talent. Její postava jen dokola přeříkává křečovité věty a nijak významně do děje nezasáhne. Ve scénáři se objevují logické přešlapy, třeba když Venom tvrdí Brockovi, že mu vidí do hlavy a vzápětí se ho ptá na zjevná fakta z novinářova soukromí.

Příběh je obecně také dost primitivní, nenabízí žádné překvapivé zvraty ani vedlejší dějové linie. Prostě se jede podle klasické šablony ústřední hrdina-loser získá nadpřirozené schopnosti, s jejichž pomocí porazí všechny zloduchy a dá do pořádku i svůj zpackaný osobní život, konec. To je vzhledem k obrovskému potenciálu, jaký komiksová předloha nabízela dost málo. Na snímku je taktéž hodně znát, že jde v podstatě o prolog k chystaným pokračováním. Film nevzbuzuje dojem uceleného díla, ale skončí ve chvíli, kdy se teprve začíná pořádně rozjíždět. To je pochopitelně negativum, na druhou stranu, o to více jsem zvědavý na případný druhý díl. A krátká potitulková sekvence naznačuje, že by to vážně mohlo být na příště o dost lepší. Nezbývá než držet filmařům palce.

Venom bude určitě pro mnoho diváků zklamáním. Jedná se o přinejlepším průměrný sci-fi akčňák s vynikajícím, leč ve svém snažení poněkud osamoceným Tomem Hardym. Na druhou stranu, celou trilogii bych po prvním filmu ještě nezatracoval a až budou ostatní snímky hotové, možná ještě na Fleischerův počin změníme názor. Pokud si tvůrčí tým ujasní, jakým žánrovým směrem se chce vydat, zapracuje na scénáři a nabídne nám výrazně zajímavějšího antagonistu (minimálně tu třetí podmínku by autoři mohli reálně splnit), může z toho vzniknout ještě docela zdařilá komiksová série.

6/10

Venom

05.10.2018 | USA
Akční, Sci-Fi, Horor

Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu