Recenze: Venom

Recenze: Venom | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 24 obrázků
Podrobně rozebíráme jeden z nejočekávanějších, ale také nejrozporuplnějších filmů roku. Vážně je Venom takový průšvih, jak se skoro všude píše? A proč byste jej i přesto měli vidět?

Kdyby se mezi čtenáři čistě náhodou nacházel někdo, kdo vůbec netuší o čem je řeč, pak vězte, že Venom je poněkud nevšední superhrdina (nebo spíš antihrdina), který v komiksech zpravidla vystupuje coby protivník Spider-Mana. Nyní se tahle třímetrová zubatá obluda dočkala v trochu pozměněné podobě a pod hlavičkou studia Sony svého vlastního celovečerního filmu, jenž má být zároveň úvodem do zcela nové komiksové série. Ačkoli se tedy jedná o postavu od Marvelu, nový počin amerického režiséra Rubena Fleischera (zatím) není nijak propojen se zbytkem marveláckého filmového vesmíru.

Fleischerův Venom každopádně dostal nálepku kontroverzního díla ještě dříve, než na začátku letošního října vstoupil do kin. Hvězdný Tom Hardy v titulní roli a samotný charakter hlavního hrdiny vzbuzovali naděje, že bychom se v nekonečné záplavě superhrdinských snímků mohli dočkat skutečně originální komiksovky. Na projektu se nicméně vystřídali hned čtyři scenáristé (Scott Rosenberg, Jeff Pinkner, Kelly Marcel a Will Beall), což nikdy nevěstí nic dobrého. Řadu fanoušků rovněž namíchlo oddělení Venoma od jeho tradičního soupeře Spider-Mana. A rozporů se očekávaná novinka nezbavila ani týden po premiéře. Zatímco po komerční stránce si snímek nevede špatně, recenzenti Fleischerův počin vesměs rozcupovali na kousky. Jak to tedy s ním doopravdy je?

Ústřední postavou příběhu je úspěšný investigativní reportér Eddie Brock (Tom Hardy). Ten vede vcelku spokojený život, dokud se nedostane do křížku s bohatým zvráceným vědcem Carltonem Drakem (Riz Ahmed). Eddie vzápětí přichází o práci, byt i snoubenku a to ještě netuší, že tím jeho problémy teprve začínají. Z Drakeovy laboratoře totiž unikne záhadný mimozemský tvor Venom, jenž se uhnízdí v Brockově těle. Eddie díky němu získává zvláštní schopnosti, ty ovšem zpočátku nedokáže nikterak ovládat a je vydán na milost a nemilost nezvanému hostovi ve své hlavě. Mezi nebezpečným mimozemšťanem a jeho lidským hostitelem však postupně začíná vznikat prapodivné přátelství…

Na začátek svého hodnocení musím konstatovat, že Venom není úplný propadák. Jednoznačně největším kladem je bezpochyby zapálený herecký výkon Toma Hardyho, který si hlavní dvojroli opravdu užil. Právě Eddieho vnitřní dialogy s agresivním návštěvníkem z vesmíru dávají snímku šťávu a zaručeně pobaví každého diváka. Více než slušná je i vizuální stránka. Venom vypadá přesně tak, jak si jej většina fandů vysnila. Akční scény jsou rovněž povedené, ať už se jedná o krvavou bitku s policisty nebo automobilové honičky v kopcovitých ulicích San Franciska. Děj se odehrává v extrémně rychlém tempu, takže vás nestihne nudit. Nechybí tu černý humor a samozřejmě nezbytné cameo Stana Lee.

6/10

Venom

05.10.2018 | USA
Akční, Sci-Fi, Horor

Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu Recenze: Venom | Fandíme filmu