Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté

Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu
FandimeFilmu.cz
Zobrazit dalších 15 obrázků
Josef Dvořák z Návštěvníků soupeřil s císařem Palpatinem či Danem Foglerem z Fantastických zvířat o post nejzábavnějšího hosta.

Rok 2022 byl prvním, ve kterém jsme za naši redakci navštívili největší popkulturní akci u nás - Comic-Con Prague. Reportáž z něj si můžete přečíst v našem loňském článku. A jelikož jsme se rozhodli z této návštěvy udělat pravidlo, zúčastnili jsme se i letošního ročníku s pořadovým číslem čtyři, který proběhl o uplynulém víkendu v Praze. Stejně jako loni čekal na návštěvníky bohatý program plný přednášek, zájmových aktivit a také nakupování. Každý rok navíc ozvláštní událost přítomnost hvězdných hereckých hostů a nejinak tomu bylo i letos. V průběhu třech dnů se na akci vystřídali jména jako Danny Glover (Predátor 2, série Smrtonosná zbraň), Ian McDiarmid (série Star Wars), Dan Fogler (série Fantastická zvířata, seriál The Walking Dead), Richard Dean Anderson (seriály  MacGyver a Hvězdná brána) či Graham McTavish (seriály Zaklínač a Rod Draka).

Pro mě osobně byla letošní návštěva odlišná v tom, že jsem na event nejel poprvé a po loňské zkušenosti jsem velmi dobře věděl co očekávat. Vzhledem k nabitému programu je užitečné si udělat dopředu časový rozvrh, kterým jsem se řídil. Kromě velkých besed s hereckými hosty v hlavním sále totiž Comic Con nabízí spoustu fanouškovských přednášek na všechny možná témata, od Star Wars přes Harryho Pottera ke komiksovým záležitostem. Volný čas jsem věnoval obdivování povedených cosplayů, kterých bylo opět požehnaně. Chodbami pražského O2 Universa se procházely postavy ze Zaklínače, Marvelu nebo Hvězdných válek, četné zastoupení mělo i japonské anime. Vybraní známí cosplayeři měli možnost sebeprezentace ve stáncích, kde vystavovali své nafocené materiály. Tzv. Artist alley pak pojala nespočet malých stánků, kde bylo možné zakoupit ruční práce kreativců, ať už kresby, olejomalby či ručně dělané přívěsky. A v neposlední řadě byla k vidění výstava rekvizit z legendárního českého seriálu Návštěvníci, který letos slaví 40 let. Určitě zavítejte do naší galerie, kde najdete vše výše zmíněné.

FandimeFilmu.cz
Comic-Con Prague 2023

Osobně jsem se po loňské zkušenosti snažil zúčastnit co nejvíce besed a přednášek. A hned ta první, kterou jsem navštívil, byla velmi zajímavá. Hostem byl totiž skotský herec Ian McDiarmid, který se proslavil svoji rolí císaře Palpatina ve filmové sérii Star Wars. Řeč byla primárně o této jeho nejslavnější roli, o tom jaké bylo natáčení s Georgem Lucasem a jak složité bylo ztvárnit čiré zlo. Dále jsem zavítal na besedu s komiksovými kreslíři Frankem Cho a Brianem Bollandem. Ta se nesla v opravdu velmi uvolněném duchu, oba umělci se nebáli vtipkovat na úkor toho druhého či na téma přílišné sexualizace a násilí v komiksech. Oba se nakonec shodli na tom, že nejlépe ze všech superhrdinů se jim kreslil Batman. Odpoledne jsem završil besedou s legendárním českým hercem Josefem Dvořákem, která patřila k vrcholům pátečního programu. Představitel kuchařů Kachny a Sváti Kuřátka byl pozvaný primárně kvůli již zmíněnému výročí seriálu Návštěvníci, ve kterém ztvárnil jednu z hlavních postav Emila Karase a osmdesátiletý herec to pojal opravdu ve velkém stylu. Z rodáka z Horní Cerekve sršela energie na všechny strany, historky z natáčení chrlil jednu za druhou a moderátorku téměř nepustil ke slovu. Když na začátku besedy vznesl obavu, že neví o čem bude hodinu mluvit, po uplynutí padesáti minut si vtipně postěžoval, že to rychlo uteklo a má toho ještě spoustu co říct.

FandimeFilmu.cz
Comic-Con Prague 2023

Druhou část dne jsem věnoval Bizarnímu kvízu o MCU, ve kterém jsem naprosto propadl. Nutno podotknout, že otázky typu S kým si dával Tom Holland lip sync battle? nebo Co propagoval Robert Downey Jr. pro společnost Omaze? byly dosti zákeřné. Poslední částí mého programu pak byla večerní beseda s Danem Foglerem, poslední roky známým hlavně rolí Jacoba Kowalskiho v sérii Fantastická zvířata. Americký herec ve vyprávění zabrouzdal do svých divadelních začátků a řeč přišla i na Fantastická zvířata či seriál The Walking Dead. Fogler byl ze všech hostů zároveň nejzábavnější, velmi živě interagoval s publikem a osobně rozdával odvážným tazatelům své podpisové fotky. Ta nakonec bude patřit mezi moje nejcennější suvenýry, které jsem na akci získal, když sem využil příležitosti a dotázal se na nějaké tipy pro přežití zombie apokalypsy. Herec vtipně poznamenal, že velmi záleží zda se bude jednat o zombies z filmu Světová válka Z, nebo ze seriálu The Walking Dead a on osobně by preferoval jednoznačně druhou variantu.

Čtvrtý ročník pražského Comic-Conu tak opět doručil, co slíbil a litovat můžeme snad jen odřeknuté účasti herce Briana Coxe. Organizátory je i přesto potřeba stejně jako loni pochválit za množství programu a především za hladký průběh celé akce, kteří si nakonec pochvalovali i oni sami. Pokud nenastane jakákoliv mimořádná situace, je pravděpodobné že se příští rok dočkáme dalšího ročníku této největší popkulturní akce u nás.

Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu Reportáž: Čtvrtý ročník Comic-Conu Prague opět navštívili hvězdní hosté | Fandíme filmu