Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program

Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu
FandimeFilmu.cz
Zobrazit dalších 11 obrázků
Vyrazili jsme na třetí ročník Comic Conu Prague, a odnesli si z něj opravdu hodně zážitků.

Uplynulý víkend proběhl v pražském O2 Universu třetí ročník Comic Con Prague, tedy největší akce oslavující popkulturu u nás. Jak moc byl celkově úspěšný v rámci návštěvnosti se teprve dozvíme, minimálně první den byl zájem fanoušků opravdu velký. Alespoň co mohu soudit ze svojí osobní návštěvy.

Na takto velké akci jsem byl poprvé, předchozích ročníků jsem se neúčastnil, stejně tak jako jiných populárních festivalů podobného ražení u nás. Z pohledu nepolíbeného návštěvníka mohu říct, že Comic Con Prague 2022 mi nabídl opravdu příjemně strávený den a být obklopený popkulturními fenomény je zážitek pro každého fanouška filmů, komiksů a všeho co s tím souvisí. I přesto, že byl pátek tím prvním a dá se říct rozehřívacím dnem, nechyběl plnohodnotný program přednášek, velká nabídka zájmových aktivit a také možnost získat či zakoupit velké množství merche. Organizátoři se rozhodně nedrželi zpátky a dokázali nabídnout každému širokou škálu zážitků. Akce běžela jako po drátkách, takže tipuji, že pořadatelé už momentálně zúročují zkušenosti nabyté při předchozích ročnících.

FandimeFilmu.cz
Comic Con Prague

Většinu času jsem strávil na besedách a přednáškách. Mezičas jsem vyplňoval brouzdáním po areálu, pozorováním tematicky bohatých stánků a také obdivováním velmi povedených cosplayů. Všechny tři patra se postupně zaplňovaly postavami ze Star Wars, Marvelu nebo oblíbených videoher jako Zelda či League of Legends. Kromě volného procházení po budově měli cosplayeři prostor také v podobě přednášek či vlastních stánků, kde mohli svoji vášeň naplno prezentovat. Všichni cosplayeři byli navíc opravdu milí, rádi zapózovali na fotografii a chvály na jejich povedené kostýmy se jim dostávalo ze všech stran.

Hlavní program nabízel zajímavé zahraniční hosty. Hned první den odstartovala Game of Thrones beseda s Finnem Jonesem (Loras Tyrell), Tomem Hopperem (Dickon Tarly) a Julianem Gloverem (velmistr Pycelle), při které praskal hlavní sál ve švech. Překvapivou hvězdou besedy se stal pravděpodobně nejstarší (87!) hvězdný host Julian Glover, který i přes svůj pozdní příchod dokázal rozjásat dav a v průběhu i rozesmát celý sál vtipnými příhodami. Zajímavé věci se přítomní v sále dozvěděli i skrze otázky moderátora MikolášeTučka a také otázky položené fanoušky. Za naší redakci jsem se zeptal Finna Jonese ohledně jeho budoucnosti u Marvelu (Jones hrál postavu Iron Fista ve stejnojmenném seriálu od Netflixu), načež herec odvětil, že by v roli velmi rád pokračoval, pokud by měl tu možnost.

Zřejmě nejzajímavějším zážitkem však pro mě byla talk show věnovaná překladu a dabingu Zaklínače a marvelovek, na které měl hlavní slovo překladatel Vojtěch Kostiha. Z jeho úst zaznělo opravdu spoustu zajímavých informací o tom, jak překlad a dabing probíhá a kolika strastmi si musí překladatelé a dabéři procházet. Například když musí dabovat a překládat věty, u kterých často vůbec neznají kontext, nebo se koukají jen na černou obrazovku ještě nedodělaných filmů. Sám sleduji filmy a seriály pouze v originále a k dabingu se stavím přinejmenším skepticky, ovšem po přednášce si dokážu představit jak těžké (a zřejmě i nemožné) je uspokojit dabingem všechny diváky.

FandimeFilmu.cz
Comic Con Prague

Krom dvou "velkých" prezentací jsem zavítal i na panel o překladu videoher nebo se na chvíli zaposlouchal do přednášky o výrobě cosplayů. Program byť jen jednoho dne je natolik nabitý, že si návštěvník musí pečlivě plánovat co a kde chce vidět či slyšet a je téměř nemožné skloubit všechno zajímavé dohromady.

Moje pocity  z největšího festivalu popkultury tak byly velmi pozitivní, a odnesl sem si z akce kromě hmotných věcí i spoustu zajímavých poznatků z přednášek, které jako fanoušek filmu ocením. Organizace celého projektu je velmi dobře zvládnutá, nabitý program a volnočasové aktivity zajímavě nakombinované. Pokud patříte mezi fanoušky popkultury, rozhodně dejte Comic Conu Prague šanci, třeba v příštím ročníku. Nudit se rozhodně nebudete a i za jeden den stačíte nabrat hromadu zážitků.

Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu Reportáž: Třetí ročník Comic Con Prague opět nabídl bohatý program | Fandíme filmu