Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem

Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu
Bioscop
Zobrazit dalších 7 obrázků
Nemalá část zájemců o pití z kalicha už je uspokojená, aktuálně mají čeští diváci větší chuť na 3D.

Jestli jste v předchozím přehledu kasovních výsledků nejdražšího filmu v české historii mohli zaznamenat značnou skepsi, tak tentokrát to nebude o nic lepší. Zájem o Jana Žižku dál klesá a splacení monstrózních nákladů je ukrutně daleko.

Začněme pozitivními zprávami (z pohledu Žižky). Do českých kin vtrhly hned čtyři divácky atraktivní novinky. Mezi nimi další dva české film – BANGER. a Indián. Přesto se Janu Žižkovi podařilo udržet druhou příčku. To lze vykládat jako určitý signál toho, že by se diváci mohli postupně trousit na historický velkofilm dál. Ale to je v tuhle chvíli jen divoká spekulace. Možná to tak bude, možná ne. V ideálním případě by Žižka potřeboval následovat příkladu dvou největších letních hitů – Top Gunu 2 a Mimoňů 2. Tyhle dva kousky už se promítají řadu týdnů, počet kinosálů jim ubývá a přesto dovedou nadále přilákat vyšší tisíce (v případě Mimoňů desetitisíce) diváků.

To je ale zatím opravdu jen věštění z křišťálové koule. Pojďme zpátky do současnosti, kde musel vyklidit Žižka první příčku žebříčku. Ačkoliv jej navštívil nejvyšší počet diváků, česká Unie filmových distributorů sestavuje svůj žebříček na základě tržeb a ty měl vyšší Avatar. Ano, český mega film ve třetím týdnu promítání dokázala předběhnout obnovená premiéra 13 let starého filmu. Rozdíl diváků byl zhruba 600 duší – vyšší tržby Avatarovi zřejmě přineslo promítání v dražších 3D sálech. Investoři Jana Žižky se mohou uklidňovat tím, že zájem o obnovené premiéry ve většině případů po prvním týdnu rychle opadá.

Když přejdeme ke konkrétním číslům: Zájem o Žižku oproti minulému víkendu poklesl o téměř 56 procent. Od čtvrtka do neděle (jak se „víkend“ v českých kinech počítá) jej vidělo 32 912 diváků, kteří za vstupenky utratili něco málo přes 4,1 milionu korun. Celkem už se jednooký vojevůdce může v zemích korun české pochlubit 245 tisíci prodanými vstupenkami, za něž se podařilo utržit bez mála 40 milionů korun.

Na Slovensku byl Jan Žižka vyloženě záležitostí zvědavosti prvního víkendu. Ve druhém týdnu promítání už diváci pomalu ztráceli zájem a teď jej ztratili úplně. Po relativně krátkém nasazení už se film stačil propadnout na 10. příčku žebříčku, kdy jej nepředbíhají jen novinky, ale i řada starších snímků. Počet diváků během víkendu spadl pod tisícovku, tržby pod 10 tisíc eur. Celkem na Slovensku film vidělo 11 773 lidí, přičemž hity u našich východních sousedů navštíví vyšší desítky tisíc diváků a mega hity se přehoupnou i přes 100 tisíc. Celkové tržby na Slovensku prozatím dělají lehce přes 81 tisíc euro, v přepočtu asi 2 miliony korun.

Pak už máme informace jen ze dvou zahraničních trhů. Jedním z nich jsou Spojené arabské emiráty, kde film dle dostupných dat utržil v přepočtu 627 tisíc korun. A pak jsou tu ještě Spojené státy americké. Tam film po premiéře velice rychle zmizel z vyšších pater žebříčku návštěvnosti, takže je na okraji zájmu a data dostáváme vždy až se zpožděním. Poslední dostupná zpráva říká, že film v Severní Americe utržil 1,374 milionu dolarů, tedy zhruba 35 milionů korun. (Podrobnosti o posledním vývoji tržeb v USA zde).

Když to všechno sečteme, blíží se celosvětové tržby Jana Žižky k 78 milionům korun. Při rozpočtu ve výši 450 milionů nic moc vyhlídky. Možná si říkáte, že jako divákům nám to může být vlastně jedno. Ale určitý vliv to na naše budoucí filmové zážitky přeci jenom mít může: Pokud se Žižka nějak zázračně nespasí na dalších trzích a domácí distribuci (streaming, DVD, televize…), pak je velice pravděpodobné, že bude trvat opravdu hodně dlouho, než se libovolný místní tvůrce odváží naskočit do podobně nákladného a ambiciózního projektu a v českém mainstreamu dál budou převažovat komedie „pro celou rodinu“, kriminálky, vztahová dramata a pochmurná ohlédnutí za hrůzami nacismu a komunismu.

Foto: Bioscop

Zdroje: Česká Unie filmových distributorů, slovenská Unie filmových distributorů, Box Office Mojo

Galerie: 8

Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu Jan Žižka v českých kinech prohrál souboj s 13 let starým filmem | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest