Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih?

Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih? | Fandíme filmu
Bioscop
Zobrazit dalších 6 obrázků
Při obřích nákladech návštěvnost historického velkofilmu nevypadá vůbec dobře.

Když nejdražší film české historie, Jan Žižka, vstupoval do českých kin, vedl si dobře, ale ne fenomenálně. Po týdnu to vypadá, že prvotní zvědavost publika opadá, jakkoliv je samozřejmě prozatím brzy na nějaké definitivní soudy.

Ve druhém víkendu snímek v Česku vidělo přes 52 tisíc diváků, oproti 105 tisícům divákům víkendu prvního. Nejde o nijak neobvyklý pokles, zvlášť když do kin nastupují novinky. Na druhé příčce víkendového žebříčku nezaznamenala vůbec špatný výsledek romantická komedie Vstupenka do ráje, kterou si nenechalo ujít 20 tisíc diváků. Potíž je samozřejmě v tom, že tak výrazně drahý film, jako je právě Žižka, by potřeboval vstupenky prodávat v nadstandardním počtu.

Během všedních dní zájem také nebyl nijak obří. Od pondělí do středy film vidělo 31 tisíc diváků. Úhrn pro Českou republiku momentálně dělá necelých 197 tisíc prodaných vstupenek, za 33 milionů korun. Jaká je mezinárodní situace?

Na Slovensku za víkend přišlo 2800 diváků a zájem oproti prvnímu víkendu šel dolů rapidně. Žižka se propadl až na čtvrtou příčku žebříčku, před ním jsou dokonce dva starší filmy. Celkem na Slovensku film vidělo 10 tisíc lidí a začíná to vypadat, že u našich východních sousedů se snímek mezi hity nezařadí. Dosavadní úhrnná tržba na Slovensku činí necelých 70 tisíc euro, v přepočtu cca 2,3 miliony korun.

V USA stále nemáme k dispozici data za uplynulý víkend. Zájem o film je zřejmě tak malý, že přesné reportování jeho výsledků není pro hollywoodská média prioritou. Poslední údaje jsme měli ke čtvrtku, do něhož Jan Žižka za mořem prodal vstupenky celkem za 1,14 milionu dolarů. V přepočtu zhruba 28 milionů českých korun.

V součtu se tedy zatím podařilo utržit asi 63 milionů korun. Film jistě bude v Česku vydělávat i nadále, z USA ještě něco přikape a čeká se na premiéru v další asi dvacítce zemí. Stále je ale třeba mít na paměti rozpočet ve výši 450 milionů korun a skutečnost, že část z prodaných vstupenek zůstává kinům. Žižka tak pomalu začíná zavánět komerčním průšvihem, vedle vesměs průměrných recenzí a řady článků a debat o jeho historické nepřesnosti.

Foto: Bioscop

Zdroje: Česká unie filmových distributorů, Slovenská unie filmových distributorů, Box Office Mojo

Galerie: 7

Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih? | Fandíme filmu Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih? | Fandíme filmu Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih? | Fandíme filmu Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih? | Fandíme filmu Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih? | Fandíme filmu Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih? | Fandíme filmu Jan Žižka: Divácký zájem klesá. Je zaděláno na průšvih? | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2022 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest