Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu

Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu
Sony Pictures
Zobrazit dalších 9 obrázků
Superhrdinský prosinec začíná vypadat hodně slibně.

Spider-Man: Paralelní světy vypadal od začátku slibně. Stojí za ním spolehlivé tvůrčí duo Phil Lord, Chris Miller, trailery nabízely hned od začátku krásný vizuál a ohromnou hravost. Společně s Venomem přišla delší ukázka, která potvrdila, že film funguje i v rámci delších pasáží. Teď jsou tu první recenze (plnohodnotné recenze, ne jen krátké zmínky z Twitteru) a ty vynášejí Paralelní světy do nebes.

Recenzenti chválí netradiční vizuální stránku filmu, která není jen pěkná, ale může být i účelná, když reprezentuje, jak Miles Morales vnímá svoje hrdinské skutky. Snímek plně využívá toho, že je animovaný, a tak kupříkladu akční sekvence vypadají líp, než kdykoliv předtím, protože v animované podobě můžete dělat věci, na které by v hraném filmu nebyl rozpočet nebo působily nepřirozeně. Animovaný formát osvobozuje ale i na dalších rovinách, když různé propojování dimenzí působí přirozeně a ve filmu není nijak rušivé, že se objeví prasečí Spider-Man nebo černobílý Spider-Man.

Snímek se nebojí plně opřít do svojí komiksovosti, je prošpikovaný různými odkazy pro fanoušky (na předchozí komiksy i filmy), zároveň ale působí nesmírně vřele a s otevřenou náručí vítá i ty, kteří o komiksech vůbec nic nevědí. Jedním z hlavních poselství snímku je, že pod maskou může být kdokoliv – hrdinu dělají jeho úmysly, nikoliv původ či schopnosti. Což podporuje představení pětice různých Spider-Manů a jejich rozdílný přístup k tomu, jak nakládají se svým darem.

Snímek se nikdy nebere smrtelně vážně, ale zároveň je něco skutečně v sázce a emoce působí přirozeně. Příběh se rozprostírá napříč multiverzem, akce je šílená a přesto je v centru dění charakterní drama jemný humor, který vychází z prostého zvýraznění drobných úsměvných pravd obyčejného každodenního života. A závěrečná potitulková scéna je prý skvělá. Mluví se o nejlepším animáku roku, nejlepší komiksovce roku, občas i o vůbec nejlepším Spider-Manovi.

Tohle všechno a mnohem víc slibují zámořské recenze, takže není divu, že Sony čerstvě schválilo pokračování a spin-off. Už aby byl film i v našich kinech!

Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu Spider-Man: Paralelní světy: První recenze mluví o nejlepším Spider filmu | Fandíme filmu