Recenze: Slender Man

Recenze: Slender Man | Fandíme filmu
Zobrazit další 4 obrázky
Jedna z nejznámějších hororových internetových legend míří na velká plátna. A není to nijak dobré.

Ve střižně se vyndalo ven dost materiálu, a je to na filmu vidět. Ne, že by vystřižené scény měly šanci film udělat nějak zásadně lepší, ale snad by alespoň dokreslily zmatečné události a uzavřely slepé uličky. Minimálně u dvou postav byl jejich osud nepochopitelně nevysvětlen. Čímž se dostávám k chování charakterů, které až směšně nemá žádnou logiku. Všichni se v lepším případě chovají podle zajetého hororového standardu, v tom horším dívky konají naprosto bez jakéhokoliv smyslu.

80% filmu odmítají dívky uvěřit, že existuje Slender Man, a že všechny věci, které se jim dějí, jsou reálné. A to i přesto, že záhadně zmizela jejich kamarádka, všechny prožívají stupňující se a až nebezpečně skutečné noční můry a halucinace a začne se objevovat i Slender Man. Postava si prostě řekne: „To přece není reálné, musím jít večer na rande které je důležitější než noční můry a zmizelá kamarádka.“. A na onom rande se stane co? Ano, samozřejmě další scary věc způsobená Slender Manem. Ani takové klišé, jako následování podivných zvuků a hlasů do temného lesa, není výjimkou.

Právě pro nelogické chování postav jde jen těžko vyzdvihnout něčí herecký výkon. Za zmínku z ústřední čtveřice stojí snad jen Joey King. Abych nesnášel na film jen kritiku, i přes poměrně nudný příběh má film jen hodinu a půl, což je tak akorát. Víc bych asi v kině vydržet nedokázal. Některé scény, jako ta v knihovně, jsou docela slušné a nějaký ten jumpscare se taky povedl. Vizuálně není snímek nijak originální, ale není vyloženě špatný a to samé platí pro hudbu.

Ve výsledku možná není Slender Man vyložená katastrofa, ale rozhodně je šíleně neoriginální, nudný a táhne se. Postavy jednají nelogicky, přemýšlejí nelogicky, dialogy jsou dobré tak napůl, především mimo ústřední čtveřici nefungují. Naštěstí má film 93 minut, což je v této podobě hraniční. Vizuál ani hudba ničím nepřekvapují, většina jumpscarů je snadno odhadnutelná a spousta scén nikam nevede. Pár výjimek se najde, avšak obecně je charakter Slender Mana trestuhodně nevyužitý. Hororový rok 2018 si rozhodně zaslouží lepší přírůstky.

3/10

Recenze: Slender Man | Fandíme filmu Recenze: Slender Man | Fandíme filmu Recenze: Slender Man | Fandíme filmu Recenze: Slender Man | Fandíme filmu Recenze: Slender Man | Fandíme filmu