Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu
Warner Bros.
Zobrazit dalších 8 obrázků
Akční béčko za čínské peníze, které by hrozně rádo bylo novými Čelistmi, ale nezmůže se ani na Mega Piraňu.
  1. Není monstrum jako monstrum
  2. Čínské peníze, čínský film

Čínské peníze, čínský film

MEG je totiž obrovská čínská produkce a propaganda. Oficiálně se samozřejmě jedná o koprodukci, film vyrobilo studio Warner Bros., absolutní vliv a kontrola nad snímkem ze strany čínských (ko)producentů je ale do očí bijící a bohužel to má zcela zásadní a skrz na skrz negativní dopad na výsledný produkt.

Že američtí (a jiní) herci přizpůsobují svoje výkony čínským kolegům je samo o sobě smutné. Silácké kecy o tom, jak nám bude chybět náš zesnulý japonský vědec, kterého samozřejmě tvůrci nechají zemřít jako prvního, jsou kromě zjevně propagandistického podtextu spíše úsměvné a vzhledem k současnému trendu přesouvání velké části produkce do Číny dávají tušit, že “Japan is the new Black”. Silně znepokojivé jsou pak karikatury čínských civilistů, které jsou buďto snahou o uspokojení čínského publika skrze jejich humor (který není vkusný) a nebo projevem nepochopení ze strany amerických tvůrců a tedy potenciálně rasistické. Rozhodně rasistické je pak vysmívat se černochovi za to, že neumí plavat, přestože ve scéně útoku na pláž vidíme tisíce čínských civilistů v plovacích kruzích, což je běžný jev, neboť ohromná část čínské populace opravdu plavat neumí, ale všem to přijde naprosto v pořádku.

Suma sumárum zde máme monster film s nezajímavým monstrem, nudícím se hereckým obsazením, hloupým a schematickým scénářem, který není zábavný a navrch skýtá velký prostor pro čínskou propagandu a rasistické tendence. Nevidím jediný důvod, proč mu věnovat čas a finance.

Jakkoliv absurdně to může znít, snímky jako Mega Shark vs Giant Octopus, nebo Mega Piranha od studia Asylum nabídnou mnohem větší zábavu, právě proto, že jsou si plně vědomi svého statusu, ví, co od nich diváci očekávají a míru extrémní exploatace dotahují do zcela záměrné sebeparodické roviny, stejně jako cílené a vědomé kupení chyb, po všech těch letech už neodmyslitelně spojených s jejich tvorbou, posunuté na úroveň tvůrčího manifestu. MEG: Monstrum z hlubin má mnohem blíž k Velké čínské zdi. Je podobně špatný, podobně problematický a úplně stejně zbytečný a smutný.

3/10

Meg: Monstrum z hlubin

10.08.2018 | USA
Akční, Sci-Fi, Horor

Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu Recenze: MEG: Monstrum z hlubin | Fandíme filmu