Temná věž: Podrobně o potížích při natáčení

Temná věž: Podrobně o potížích při natáčení | Fandíme filmu
Columbia Pictures
Zobrazit další 1 obrázek
Zákulisní rozbroje vedly až k hodně slabým recenzím, které teď snímek sklízí.

Podle prvních zámořských recenzí nedopadla adaptace Temné věže Stephena Kinga vůbec dobře. Recenzenti hovoří o tom, že film vůbec nepůsobí epicky (jako románová předloha), ale spíš nepříjemně klaustrofobicky. Celkově pak má být na snímku hodně vidět, že měl nedostatečný rozpočet, a že se dost stříhalo. Herci jsou vyzbrojení špatnými dialogy, motivace postav je neuspokojivá a celkově to celé dopadlo neslavně. Co se vlastně stalo?

Filmová Temná věž měla potíže ještě předtím, než se vůbec začala natáčet. Kingovo dílo bylo prý na adaptaci tak obtížné a rozsáhlé, že zfilmování hodný scénář se piloval několik dlouhých let, jak ale odhalily nové interní zdroje serveru Variety, Temná věž si užila pořádnou jízdu i při post-produkci.

Ačkoliv režisér Nikolaj Arcel i řada producentů, kteří měli na finální verzi filmu vliv, jakékoliv vnitřní neshody samozřejmě popřeli, aby svému produktu s blížící se premiérou ještě víc neuškodili, podle informací Variety to v zákulisí nebylo zrovna růžové. Problémy prý poprvé vyvstaly, když režisér někdy v druhé půlce minulého roku dodal studiu svůj sestřih filmu. Byla to ale jeho první zkušenost s hollywoodským velkofilmem a práce mu prostě přerostla přes hlavu. Hlavní producent Tom Rothman byl jeho verzí filmu zhrozen. Film byl tedy s nedokončenými vizuálními efekty zkušebně promítán, aby Rothman zjistil, jak velkému problému vlastně čelí, a snímek si neodnesl vůbec pěkné známky.

Režisérův střih byl prý pro běžné diváky příliš matoucí, a kdo nečetl knižní předlohu, neměl šanci mu porozumět. Když se Rothman ujistil, že Arcelova verze je opravdu silně nevyhovující, přemýšlel, zda by nebyl dobrý nápad přivést do střižny nějakého osvědčenějšího filmaře, aby pomohl dát dohromady finální verzi filmu, která se bude moct hrát v kinech. Pánové prý sáhli po Ronu Howardovi, režisérovi filmů jako Rivalové nebo Apollo 13, který o film usiloval už dříve. Ten po Arcelovi film nepřebral, jen mu pomohl se stříháním a s použitím soudtracku. Najmout ho jako nového režiséra by se prý pro Sony nevyplatilo.

Post-produkce ale narazila po cestě ještě na další problémy. Sony totiž film natáčelo za pomoci společnosti MRC, která muselo Sony předem odsouhlasit všechno - přes jakýkoliv marketing, až po finální film. Když tedy MRC nebylo spokojené s jakýmkoliv hotovým reklamním materiálem, který mělo Sony připravený, muselo se prostě všechno přehodnotit. Obě společnosti se musely stoprocentně shodnout absolutně na všem, aby se to vůbec dostalo k veřejnosti. A jakoby situace už tak nebyla dostatečně problematická a pro obě studia jistě otravná, při prodávání práv na své dílo si Stephen King prosadil, že bude mít ohledně celého filmu právo cokoliv vetovat. Kdykoliv tedy nebyl s čímkoliv spokojený, muselo se to změnit.

Sony obětovalo dalších 6 milionů dolarů na dotáčky za účelem udělat film přístupnější pro nové, románu neznalé diváky a lépe osvětlit motivace a minulost některých postav, hlavně tedy Idrise Elby v roli Pistolníka. Natočena byl také jedna nová scéna, která měla za úkol shrnout důležité informace o světě, v němž se film odehrává, do jedné jediné části, místo toho, aby byly informace roztroušeny po celém filmu.

Sečteno a podtrženo, pokud se Temná věž, která si už dnes odbyde v Americe premiéru, nakonec ukáže jako solidní film, bude to opravdu pořádný úspěch (ale ty recenze tomu opravdu nenasvědčují). Varovným znamením bylo už to, že projekce pro novináře proběhly na posledních chvíli. Finanční analytici momentálně Temné věži předpovídají 20 milionů dolarů za první víkend, což je na epickou fantasy od vyhlášeného autora poměrně málo, film ale Sony stál jen 60 milionů (bez dotáček a dalších úprav), takže by si na sebe měl alespoň za pár týdnů vydělat.

Co vy na to? Jste stále na adaptaci největšího Kingova díla zvědaví? Nebo vás dosavadní vývoj událostí k návštěvě kina příliš nepřesvědčil?

Dnes už osmidílná série (1982 – 2012) se žánrově pohybuje na rozhraní fantasy, sci-fi, hororu a westernu a odehrává se ve světě, který připomíná divoký západ, ale funguje v něm de facto feudální společnost, objevují se prvky magie, ale také technologické relikty z vyspělé, leč dávno zapomenuté civilizace. Hlavním hrdinou je pistolník Roland Deschain, poslední z artušovského rytířského řádu, který se snaží najít bájnou Temnou věž, která je podle legendy spojnicí všech existujících světů.

Věž může zachránit Rolandův rozpadající se svět, ale zároveň se jí snaží dosáhnout také „muž v černém“, ďábel mnoha jmen a tváří, nestárnoucí černokněžník, který chce skrze věž vládnout zdánlivě nekonečným světům. Rolandovy skutečné pohnutky a motivy při tom všem zůstávají zahaleny tajemstvím. Aby dokázal splnit svůj úkol, musí z našeho světa do toho svého přivést mladého feťáka Eddieho, beznohou Susannah a jedenactiletého chlapce Jakea, kteří mu s jeho misí pomohou.

Film režíruje Nikolaj Arcel, scénář napsali společně s Arcelem Akiva Goldsman, Jeff Pinkner a Anders Thomas Jensen. Produkují mimo jiných Ron Howard a Stephen King. Datum české a slovenské premiéry je stanoveno na 24.8.

Zdroj: Variety

Galerie: 2

Temná věž: Podrobně o potížích při natáčení | Fandíme filmu Temná věž: Podrobně o potížích při natáčení | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest