Sedm statečných: První recenze slibují popcornovou jízdu

Sedm statečných: První recenze slibují popcornovou jízdu | Fandíme filmu
Zobrazit další 2 obrázky
Klasika z toho nebude, ale slušná zábava s kolťáky proklatě nízko u pasu by nás minout neměla.

Sedm statečných (The Magnificent Seven) od režiséra Antonia Fuquy (Equalizer) se v českých i slovenských kinech ukáže poprvé 22.9.. Někteří recenzenti měly to štěstí, že film viděli už na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. Tady je naše shrnutí jejich reakcí.

Podle všeho se režisér Fuqua opravdu snažil a je prý vidět, že se jako filmař posunul. Přesto nejde ve stopách takových režisérů jako je Quentin Tarantino a jeho Osm hrozných. Spíše podává materiál klasických akčním způsobem. Jak moc klasicky pochopíme asi až po vlastní projekci. Na druhou stranu, díky dobré spolupráci režiséra s Denzelem Washingtonem, který má jednu z hlavních rolí, se dílo šplhá kvalitativně o něco výše, než je průměr. A také je prý dost možné, že kdyby byl film uveden mezi letními snímky (které byly obecně slabší), tak by se zařadil spíše na horní příčky. Takhle si film dáme v září, takže prostoru pro porovnání s letními blockbustery bude méně.

Humor ve filmu nechybí, a přestože je látka známá, tak to nijak zvlášť nevadí. Nicméně se také ozval hlas The Hollywood Reporteru, který doznal, že jediný významný rozdíl oproti originálu z roku 1960, je závěr, kdy přeživší nejsou jen samí běloši. Přidává ale naději na slušný zářez v podzimním box-office. K tomu dodáváme, že odhadovaný rozpočet filmu má být 95 milionů dolarů. Což při výplatách hlavním hvězdám je stále pěkná částka. Film by se tedy mohl nejen zaplatit, ale rovnou také něco vydělat.

Obecně je hodně z reakcí cítit, že film je patrně z velké míry přesně takový, jaký je v trailerech. Akční jízda s jasným padouchem, odvetou,  střílením na všechny strany a občas nějakou dobrou hláškou. Prostě western v moderním hávu, který si jdeme užít s popcornem a jde nám o akci, známé tváře a pěkný vizuál. Z podzimní nabídky by tedy mohlo jít o to lepší sousto.

Těšíte se na tuhle akční jízdu? Povzbudily vás první reakce k návštěvě kina?

Sedm statečných je remakem stejnojmenného filmu z roku 1960, ve kterém se sedmička kovbojů nechá najmout, aby za pár šupů bránila chudou vesničku proti početné přesile banditů. Režíruje Antoine Fuqua, podle scénáře Johna Lee Hancocka a Nica Pizzolatta. V hlavních rolích vystupují Denzel Washington, Ethan Hawke, Chris Pratt, Byung-hun Lee, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier a Vincent D'Onofrio. Dále hrají Thomas Blake Jr., Vinnie Jones, Peter Sarsgaard, Matt Bomer a Haley Bennett. Datum české a slovenské premiéry je stanoveno na 22.9. 2016.

Sedm statečných

23.09.2016 | USA
Akční, Dobrodružný, Western

Sedm statečných: První recenze slibují popcornovou jízdu | Fandíme filmu Sedm statečných: První recenze slibují popcornovou jízdu | Fandíme filmu Sedm statečných: První recenze slibují popcornovou jízdu | Fandíme filmu