Návštěvnost kin: Diváci dál nepochopitelně žerou slátaninu Pět nocí u Freddyho

Návštěvnost kin: Diváci dál nepochopitelně žerou slátaninu Pět nocí u Freddyho | Fandíme filmu
Blumhouse
Zootropolis 2 vydělává v Číně víc než spousta lokálních titulů. Tarantino po letech zase boduje, Predátor překonal Predátory.

Nabídka z minulých týdnů stále dokáže přilákat slušný počet diváků a přibyla silná novinka, tudíž víkendová návštěvnost setrvává na vysoké úrovni. Jen na celosvětově největším a směr udávajícím trhu v USA se podařilo za víkend prodat lístky za zhruba 153 milionů dolarů. Což je parádní číslo, po zoufalství, co panovalo v pokladnách od září až do premiéry Čarodějky 2 v závěru listopadu.

Největší podíl má tento víkend na tučných tržbách Pět nocí u Freddyho 2 (Five Nights at Freddy's 2), pokračování dva roky starého hororového hitu. Na sérii je vidět, jakou roli může hrát síla fandomu. Protože ačkoliv jsou oba díly recenzenty hodnocené jako bezduché a špatně zpracované slátaniny, tak se jednička i dvojka těší obřímu diváckého zájmu. Pramení to z masivní popularity, kterou má videoherní předloha, zvlášť u generace Z.

Je ale patrné, že i to největší fanouškovství má své meze, protože dvojka si oproti jedničce zásadně pohoršila. První díl utržil o premiérovém víkendu neskutečných 80 milionů dolarů a to navzdory tomu, že byl souběžně s kiny k vidění na domácím videu. Dvojka už měla premiéru pouze v kinech a přesto utržila v USA „jenom“ 63 milionů dolarů. To je nicméně pořád vysoká částka a dokonce čtrnáctý nejvyšší prosincový víkend v historii. Zbytek světa přidal 46 milionů, takže už je na účtu slušných 109 milionů. Podle různých zdrojů výroba filmu stála 36-51 milionů dolarů. Pokud je blíže pravdě ta nižší částka, tak je Pěti nocí u Freddyho 2 už teď hit a vznik trojky můžeme brát jako hotovou věc.

Druhá příčka náleží Zootropoli: Městu zvířat 2 (Zootopia 2). Po silné premiéře musel přijít pokles, nicméně 43 milionů v Severní Americe není vůbec špatný počin. Většina podobných filmů na tom v minulosti byla týden po díkůvzdání hůř. Mimo Spojené státy je to podstatně větší divočina, když se jen za víkend podařilo přidat neskutečných 219 milionů. Podstatná část přichází opět z Číny, kde se za víkend prodaly vstupenky za 116 milionů a celkem už za 430 milionů. Po Avengers: Endgame jde o teprve druhý hollywoodský film v Číně (a v jakékoliv jiné zemi na světě mimo USA), kterému se podařilo pokořit čtyřsetmilionovou laťku (Endgame před let v Číně utržila 632 milionů).

V globálním úhrnu je k dnešnímu dni na účtu 916 milionů dolarů, už někdy kolem pátku bude pokořena miliarda a animák to jednoznačně dotáhne výš než na 1,5 miliardy.

Vypadá to, že v konkurenci prvních dvou snímků začíná ztrácet Čarodějka: Druhá část (Wicked for Good). Propad oproti minulému víkendu byl vysoký a ačkoliv se muzikál promítá teprve třetím týdnem, tržby tentokrát dosáhly ve Spojených státech jen na necelých 17 milionů dolarů. Jednička za stejný počet dní narůstala lepším tempem. Zbytek světa nadále vykazuje nižší zájem, než Severní Amerika. Tenhle víkend to dělá jen 13 milionů a v globálním úhrnu je posčítáno prozatím 440 milionů. Je možné, že se podaří utržit už jen stovku a bude konec. To by znamenalo téměř čtvrtinový pokles oproti jedničce a sympatickou ukázku toho, že čas od času publikum dokáže zhoršující se kvalitu patřičně „ocenit“

Pokračujeme dalším z řady japonských animáků, které slaví úspěch ve světě. Tentokrát je to Jujutsu Kaisen: Poprava. Jde vlastně o součást seriálu, tedy o nic, co by mohlo reálně uspět u masového diváka. Přesto se povedlo při premiéře ve Spojených státech dosáhnout čtvrté příčky víkendového žebříčku návštěvnosti a tržby přes 10 milionů. Celosvětově se zatím poštěstilo z lidí vyždímat přes 40 milionů. Na seriálovou součást fantastické, co říkáte?

Na páté pozici končí tento víkend Podfukáři 3 (Now You See Me: Now You Don't). Promítají se čtvrtým týdnem, tentokrát si připsali 3,5 milionu a v celosvětovém úhrnu dodnes vykázali přes 209 milionů. To není nijak úžasné, ale zároveň jde o giganticky lepší výsledek, než jakým se může pochlubit Běžící muž (The Running Man), jenž šel do kin ve stejném týdnu, ale tentokrát už se nedobelhal ani do top desítky, utržil něco málo přes milion, prudce se propadá, ztrácí kina, celosvětově má dohromady na kontě zoufalých 65 milionů a může se tak maximálně modlit, že to dotáhne alespoň na 70. Pro velkofilm se stodesetimilionovým rozpočtem vyloženě katastrofa.

Ostudu neudělal Quentin Tarantino. Po letech slibů do kin dorazil Kill Bill: The Whole Bloody Affair. Ačkoliv jde o obnovenou premiéru více než dvacet let starého mládeži nepřístupného filmu, který má neskutečné 4 hodiny a 35 minut, tak se i se skromným marketingem podařilo do amerických kin přilákat tolik diváků, aby za zážitek na plátně utratili přes 3 miliony. Lze ale čekat, že speciální sestřih obou Kill Billů do jednoho filmu z kin zase rychle zmizí.

Komedie Navždy s tebou? (Eternity) dál tiše troškaří. Oproti premiéře z minulého víkendu neztratila žádný závratný počet diváků a připsala si necelé 3 miliony. Dohromady je na kontě necelých 10. To Hamnet na to šel trochu jinak. Minulý týden smočil prsty v několika málo kinosálech a teprve teď se ponořil do širší distribuce. Byly z toho více než 2 miliony a celkem už je utrženo přes 4.

Pár drobných si připsala indická podívaná Dhurandhar. Hlásí necelé 2 miliony z USA a zhruba 9 milionů celkově, kdy většina přichází z domácího trhu. A top desítku nakonec uzavírá Predátor: Nebezpečné území (Predator: Badlands). Akční sci-fi utržila jen necelé 2 miliony, nicméně celkově už je utrženo 178 milionů, což ze snímku oficiálně dělá komerčně nejúspěšnější film značky. Dosud tenhle titul náležel filmu Alien vs. Predator, jenž utržil o milion méně. Zádrhel je v tom, že v současnosti je dražší marketing, dolar má nižší hodnotu a natáčení je výrazně nákladnější. Výroba Nebezpečného území (bez nákladů na propagaci) přišla na 105 milionů, zatímco crossover Alien vs. Predator si vystačil zhruba s polovičkou. Kdyby se děly zázraky, tak to snímek dotáhne na 200 milionů, což není vyloženě tragédie, ale ani nějaký zázrak. Dobře hodnocený film by si určitě zasloužil větší diváckou pozornost.

Příští víkend bude na silné novinky docela chudý, tak uvidíme, zda se návštěvnost znovu propadne někam do sklepa, anebo si diváci ještě doplní starší tituly, než si pro sebe většinu sálů vezme v přespříští týden Avatar.

Titulní foto: Pět nocí u Freddyho 2

Zdroje: Luiz Fernando, BoxOfficeMojo, The Numbers, Deadline

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2025 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest