O víkendu se poprvé od půlky září tržby na ústředním americkém trhu dostaly nad stomilionovou laťku. A to výrazně. Prodaly se vstupenky za více než 182 milionů dolarů. A trh za to vděčí jedinému filmu. Čarodějce: Druhé části (Wicked: For Good).
Jen ve Spojených státech pohádkový muzikál utržil za víkend 147 milionů dolarů. To je v letošním roce druhý nejlepší start po Minecraftu, čtvrtý nejsilnější premiérový víkend pro studio Universal a osmý nejsilnější pro libovolný film od konce covidových omezení a historicky 34. nejlepší start vůbec. „Dvojka“ si také podstatně polepšila oproti loňské první části, jež za úvodní víkend utržila 112 milionů.
Nabízí se tedy otázka, zda i z Druhé části bude třičtvrtěmiliardový megahit, nebo dokonce ještě větší. Trhy mimo USA přidaly do pokladny dalších 76 milionů, což činí v úhrnu 223 milionů dolarů. To je podstatně víc, než loni zvládla jednička, jež na konci prvního víkendu hlásila 162 milionů (ačkoliv se může lišit počet trhů, kde se oba díly promítaly). To působí nadějně. Zároveň však má pokračování podstatně horší recenze a méně bombastickou propagační kampaň. Určitě je tedy možná varianta, že se po dobře přijaté jedničce nahrnulo víc zvědavců v úvodu, ale zájem bude rychleji opadat, až si lidé mezi sebou řeknou, že napodruhé už to není ono. Ale zatím pouze spekuluji, nějaký směr vývoje nám snad naznačí příští víkend.
Zbytek žebříčku už tak růžový není. Všechny ostatní filmy dohromady bez Wicked utržily v USA jen 35 milionů. Podařilo se nabídnout jeden mega hit, ale trh jako takový stabilizovaný není. Ano, jistý vliv na zbytek nabídky mělo i to, že si Čarodějka pro sebe uzmula velký počet běžných sálů a všechny sály prémiové (IMAX apod.). Pořád ale platí, že obecně chybí větší nabídka titulů, jež by dokázaly publikum zásadně zaujmout. Novinky z minulého víkendu neslavně začínaly a vedle Čarodějky se zájem o ně ještě smrsknul. Další čerstvé novinky mohly diváky počítat tak nějak na prstech ruky.
Druhou příčku získali Podfukáři 3 (Now You See Me: Now You Don't), kterým od premiéry klesl zájem o 57% a aktuálně tak prodali lístky za necelých 9 milionů. Ostatní trhy přidaly výrazně veselejších 32 milionů. Celkem to zatím kouzelníci doklepali ke 146 milionům a úplně se nezdá, že by trojka měla dosáhnout třísetmilionových tržeb předchozích dílů. Alespoň se ale jakž takž drží, zatímco Běžící muž (The Running Man) je vyloženě v háji. Zájem o něj od premiéry klesl dokonce o 64% a tak tento víkend skončil až na čtvrtém místě žebříčku návštěvnosti, prodal lístky jen za necelých 6 milionů. Zbytek světa hlásí 7 milionů, doposud je v úhrnné pokladně 48 milionů a na obzoru je tak obří účetní průšvih.
Lépe je na tom Predátor: Nebezpečné území (Predator: Badlands). Ten se promítá třetím týdnem a i tak se dokázal přehoupnout přeš 6 milionů. Ve zbytku světa dalších 7 milionů a celkem to dělá 160 milionů. Při mírně nižších nákladech (105 vs. 110 milionů), než měl Běžící muž. Vyhráno není, ale už lze s jistotou říct, že Predátor nedopadne katastroficky.
Až na páté příčce najdeme další novinku uplynulého víkendu. Rodinka k pronájmu (Rental Family) s Brendanem Fraserem na první pohled není vyložený megafilm, ale i tak sympaticky vyhlížející dramedie asi nečekala, že za první víkend prodá lístky jen za 3 miliony. Dokonce jen zhruba 2,5 milionu utržila akční komedie Sisu: Odplata (Sisu: Road to Revenge), která lehce zaostává za prvním dílem, jenž před dvěma lety utržil na začátku promítání skoro o milion víc. Mezinárodní trhy vykázaly 1,3 milionu a úhrn prozatím dělá necelých 6 milionů.
Pozici malé trvalky dál potvrzuje nenápadná dramedie Nelituji ničeho (Regretting You), jež si při pátém víkendu promítání dokázala na účet připsat ještě 1,5 milionu k dobru v USA a 1,3 milionu ve zbytku světa. Celkem je pod čepicí už moc pěkných 87 milionů. Naopak historický Norimberk (Nuremberg) spíš živoří. Třetí týden nasazení, za víkend pouze 1,2 milionu, celkově slaboučkých 12. Horor Černý telefon 2 (Black Phone 2) se promítá šestým týdnem, pořád ale dokázal prodat lístky za milion. Dohromady jich má na kontě 130. To je slabší výsledek, než zvládla levnější jednička, ale při třicetimilionovém rozpočtu se pořád bavíme o moc hezkém zisku. Top ten uzavírá Sarah's Oil (800 tisíc za víkend, 10 milionů celkem).
V USA se blíží Den díkůvzdání, což znamená dvě věci: Sváteční volno na domácím trhu a nasazení rodinných novinek. Tento rok to konkrétně bude animák Zootropolis 2, tudíž by i při následujícím víkendu měly tržby zůstat vysoké.
Titulní foto: Čarodějka: Druhá část
Zdroje: Deadline, Box Office Mojo, Luiz Fernando