Box Office: Kina opanoval „nový Barbenheimer“ – Lilo & Stitch a Mission: Impossible

Box Office: Kina opanoval „nový Barbenheimer“ – Lilo & Stitch a Mission: Impossible | Fandíme filmu
Paramount Pictures
Tom Cruise zavírá sérii ve velkém stylu – Poslední zúčtování má z celé ságy nejsilnější premiéru.

Mezinárodní návštěvnost kin od uzávěry během covidové pandemie už nikdy nebyla taková, jako předtím. Výrazným povzbuzením byl tzv. „Barbenheimer“, tedy premiéra Barbie a Oppenheimera ve stejný den v létě 2023. Snímky se mezi sebou nekanibalizovaly. Podařilo se vytvořit událost a publikum chodilo na obě typově odlišné premiéry. Od té doby se hledal nástupce. Teď dorazil. Výrazný úspěch zaznamenala kombinace snímků Lilo & Stitch (adaptace animáku pro celou rodinu) a Mission: Impossible - Poslední zúčtování (akční dobrodružství).

U diváků to vyhrála rodinná zábava. Lilo & Stitch za víkend doma v USA utržili 145 milionů amerických dolarů, což je letošní druhý nejlepší víkend po Minecraftu (162 milionů) a nejlepší tržba víkendu před Dnem obětí války, který Američané každoročně slaví poslední pondělí v květnu. Jde také o třetí nejlepší premiéru mezi Disneyho hranými předělávkami animovaných filmů (lépe si vedli Lví král a Kráska a zvíře). Hraná Verze Lilo a Stitche při premiéře zpětinásobila tržbu původního animovaného snímku v roce 2002. Kdybychom brali v potaz inflaci, tak jde pořád o více než zdvojnásobení původního výsledku.

Během svátečních víkendů se na americkém trhu rovnou vykazují odhady tržeb za celé sváteční období. V tuto chvíli se předpokládá, že by Lilo & Stitch měli do pondělního večera dohromady utržit zhruba 183 milionů. Ostatní trhy mimo USA vykázaly do neděle tržby ve výši skoro 159 milionů dolarů. To znamená, že už se podařilo pokořit třísetmilionovou hranici a tedy celou tržbu původního animovaného snímku (273 milionů). Celkově jde o globálně druhý nejlepší letošní start po Minecraftu (ten utržil skoro 314 milionů).

Druhé místo patří akčnímu thrilleru Mission: Impossible - Poslední zúčtování (Mission: Impossible - The Final Reckoning). Během běžného víkendu prodal závěr špionážní série 63 milionů, což je nejvíc, co kdy série v USA za premiérový víkend utržila. Dosud rekord držel Fallout, s 61 miliony. Čeká se, že i včetně svátečního pondělí nakonec v kasičce skončí cca 77 milionů. Velký úspěch se podařil navzdory tomu, že je snímek dlouhý (stihne se promítat méněkrát za den), čelil velké konkurenci Lila & Stitche a měl v dispozici nejméně kinosálů od Mission: Impossible - Ghost Protocol z roku 2011.

Ostatní země dosud prodaly vstupenky za 127 milionů. Celkem se promítalo na 64 mezinárodních trzích. Pár z nich film nabídlo už minulý víkend, většina tento týden. Jde o podobně silný start, jaký na poměrném počtu trhů měly Mission: Impossible Odplata nebo Cruisův Top Gun: Maverick. Celkem je tedy v prasátku už více než 200 milionů a na první pohled se zdá, že by se film mohl mít šanci patřit k těm v rámci série vůbec nejnavštěvovanějším. Pravdou nicméně je, že Poslední zúčtování potřebuje vyloženě nadstandardní tržby, jen aby se zaplatilo. Snímek totiž byl extrémně nákladný. Dle dostupných informací stálo jen natáčení 300-400 milionů dolarů. Dalších minimálně 150 milionů pravděpodobně spolykal marketing. Když počítáme s tím, že provozovatelé kin dostávají z každé prodané vstupenky zhruba polovinu, potřebuje osmá Mission: Impossible utržit minimálně 900 milionů dolarů, abychom se vůbec mohli bavit o tom, že se obří projekt zaplatí.

Třetí příčka žebříčku náleží hororu Nezvratný osud: Pokrevní linie (Final Destination: Bloodlines). Za víkend v USA zabijácká série prodala vstupenky za téměř 20 milionů, za celé svátky to dle aktuálních odhadů bude dokonce 24 milionů. Zájem od premiéry sice výrazně opadl, ale vzhledem k silnému startu to vůbec nevadí. Trhy ze zbytku světa hlásí víkendový příspěvek 23 milionů a celkově to v ten moment dělá 187 milionů. To znamená, že už dnes bude překonaná čtyřka – dosud nejvýdělečnější film série. A to Pokrevní line ještě ani zdaleka nekončí. Čeká se, že do kasy přihodí ještě tak sto milionů.

Pak tu máme marvelovku Thunderbolts*. V USA o víkendu prodala vstupenky za 9 milionů, za celé sváteční období se čeká něco pod 12 milionů. Zbytek světa k tomu přihazuje dalších 5 milionů a dohromady je na účtu 355 milionů a nakonec z toho nejspíš nebudou ani čtyři stovky, protože pod tlakem konkurence snímek rychle ztrácí kina. Zhruba stejný výsledek se čeká od hororu Hříšníci (Sinners), který tento víkend zapisuje přírůstek 11 milionů za prodloužený americký víkend a 4 miliony za běžný víkend ve zbytku světa. Úhrnem je na účtu 339 milionů, dosažení čtyřstovky není vyloučeno. A to i když už bude snímek k dispozici na domácím videu a ztrácí kina. Oproti Thunderbolts jde o násobně levnější projekt, navíc bez silné značky v zádech, takže můžeme hovořit o velkém hitu.

Premiéru měla novinka The Last Rodeo, od křesťansky orientovaných Angel Studios. Prodaly se vstupenky za 6 milionů. Podobnou částku za prodloužený víkend shrábne Friendship nezávislého studia A24. Celkem dosud snímek utržil 8 milionů. Zatímco Friendship je nenápadný drobek, Minecraft film (A Minecraft Movie) už je pořádný cvalík. Po osmi týdnech v pokladnách je na účtu dohromady 940 milionů a pár desítek milionů ještě asi přibude. Tento víkend americký trh přidal necelé 3 miliony, zbytek světa 5 milionů.

Na konci žebříku pak najdeme ještě akční thriller Zúčtování 2 (The Accountant 2), jenž vykazuje o víkendu přes 2 miliony a celkem jich má v prasátku už 98. Elitní top desítku uzavírá totální propadák Hurry Up Tomorrow. Zájem o mizerně hodnocený thriller se zpěvákem Weekndem na tom byl už minulý víkend při premiéře mizerně a od té doby zájem publika spadl o více než 77%. To znamená částku 900 tisíc za tento víkend a 5 milionů celkem. Film už přidá na svůj účet jen drobné a půjde se s ostudou někam schovat.

Titulní foto: Mission: Impossible - Poslední zúčtování

Zdroje: Luiz Fernando, Box Office Mojo

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2025 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest