Byly časy, kdy značka Marvel byla tak silná, že prakticky libovolný snímek mohl automaticky očekávat gigantické tržby. Teď je to přesně naopak. Doba se změnila, a i když diváci stále přijdou na oblíbence, jakou jsou Spider-Man nebo Deadpool, o okrajové hrdiny zájem není. I když jsou skvěle hodnocení. To přesně se teď děje Thunderbolts*. Sice mají vynikající recenze, ale premiéra nepatřila mezi ty největší a ze snímku se nestala žádná obří trvalka, která by zázračně diváckou pozornost udržela.
V USA zájem poklesl tento víkend od premiéry o 55%, což je lepší než u dvacítky jiných marvelovek (třeba nedávný Captain America: Nový svět klesl o katastrofálních 68%) a v rámci velkofilmů obecně to není nikterak neobvyklý propad. Nicméně vzhledem ke slabšímu startu z toho tento víkend bylo v Severní Americe jen 33 milionů dolarů. Ve zbytku světa divácká přízeň spadla skoro o 61% a v řeči dolarů z toho bylo jen 34 milionů.
Celkem je tedy dosud utrženo 272 milionů a snímek zřejmě do konce svého nasazení v kinech zvládne dosáhnout někam do rozmezí 400-450 milionů. Což při rozpočtu ve výši 180 milionů nemůže být pro Marvel uspokojivý výsledek. Kde je zakopaný pes? Buď je problém vážně v tom, že značka „Marvel“ sama o sobě už netáhne a na Thuderbolts nebo jejich jednotlivé členy se lákat nepovedlo. Nebo příběh o antihrdinech co bojují s osobními démony není téma, k němuž se povede přilákat masovému publiku. Případně selhal marketing, který diváky nedovedl přesvědčit, že tohle všechno pro ně může být lákavý zážitek. A možná je ještě zmátl, když od druhého týdne začal všude film inzerovat pod názvem New Avengers.
Vzhledem k menšímu propadu mezi víkendy a silným recenzím je patrné, že pokud bude studio podporovat vznik dobrých snímků, značku by nejspíš šlo znovu dostat do kondice. Ale nevíme, zda Disney dokáže trpělivě vyčkávat a nebude chtít spíš okamžité výsledky. To by v praxi mohlo znamenat snížení počtu filmů s neozkoušenými hrdiny nebo snížení rozpočtů.
Ale pojďme k dalším filmům tabulky. Na druhé příčce jsou Hříšníci (Sinners), z nichž se vyklubal slušný hit. Horor se promítal už čtvrtým týdnem, diváci nicméně na chválenou upířinu stále chodí. Tento víkend se povedlo prodat v USA lístky za 21 milionů a necelých 7 milionů ve zbytku světa. Celkem už to dělá 297 milionů a nelze vyloučit ani to, že to film dotáhne až na čtyřstovku. Rozpočet byl oproti Thunderbolts* poloviční, takže ve studiu Warner mohou být naprosto spokojení s tím, co se jim z nenápadného filmečku podařilo vykřesat.
Jinak než jako o hitu nejde mluvit ani o Minecraft filmu (A Minecraft Movie). Promítá se už šestým týdnem, blíží se na domácí video a stejně dál šlape. V USA tento víkend tržby činily skoro 8 milionů, mezinárodně to dělalo téměř 12 milionů. Celkově je v kasičce 909 milionů a studio nadále může pomýšlet na to, že se film krok po kroku dostane až k miliardě.
Čtvrtou pozici víkendového žebříčku drží Zúčtování 2 (The Accountant 2). Připsalo si decentních 6 milionů, celkem se mu dosud povedlo 76 milionů. Nakonec by se mohlo podařit končit někde kolem sto dvacítky, což však vzhledem k rozpočtu není zrovna povzbudivé.
Pak už je tu trojice novinek. Tento víkend nebyly uvedeny žádné očekávané mega filmy. Tři menší snímky měly jen omezenou reklamu a k dispozici omezený počet kin. Ve všech případech se zřejmě hlavní podíl tržeb očekává na domácím videu, kino bylo pro filmy hlavně „reklama“. Horor Clown in a Cornfield hlásí 3,6 milionu, akce Shadow Force 2 miliony a akce Fight or Flight taktéž zhruba 2 miliony. Vedle toho snímek vykázal také půl milionu z dalších trhů mimo Severní Ameriku.
Top desítku v pokladnách uzavírají horor Until Dawn, špionážní thriller The Amateur a animák The King of Kings. Until Dawn má o víkendu z Ameriky 2 miliony, z dalších trhů téměř 4 miliony a celkem to dělá 44 mega. Nakonec by to videoherní biják mohl dotáhnout až někam k 60 milionům. Amatér hlásí 1 milion a 90 milionů celkem a The King of Kings 680 tisíc a celkem 65 milionů.
Všem filmům se v součtu na největším severoamerickém trhu podařilo udat lístky jen za 81 milionů, takže po tučném dubnu a začátku května kina znovu padají do nižších finančních poloh, s nimiž se musela vyrovnávat na začátku roku. Zlepšovat se to snad začne spolu s nadcházejícími týdny, kdy se očekávají lákavé premiéry, jako jsou Nezvratný osud 6, Lilo a Stitch, Mission: Impossible 8 nebo Karate Kid: Legendy (Karate Kid: Legends). Ten se už začal promítat mimo USA a tento víkend z toho zatím na několika trzích v latinské Americe bylo necelých 6 milionů.
Titulní foto: Thunderbolts*
Zdroje: Luiz Fernando, Box Office Mojo