Box Office: V kinech je už zase mrtvo, samotný Wonka je nezachrání

Box Office: V kinech je už zase mrtvo, samotný Wonka je nezachrání | Fandíme filmu
Warner Bros.
Do kin jde jen extrémně málo novinek. O ty navíc není valný zájem. Kina dál hledají nabídku mimo Hollywood a mimo filmovou tvorbu.

V kinech pokračují trendy, které se drží prakticky od té doby, co skončila pandemie. Diváci jsou extrémně vybíraví. Zvykli si hledat zábavu jinde a ve větším počtu do biografů vyrazí pouze na nějakou „událost“. Tou se v minulosti mohla stát většina trikových velkofilmů s drahou reklamní kampaní, ale to už neplatí. Publikum je daleko vybíravější a aby toho nebylo málo, tak kvůli pandemii a následně kvůli hollywoodským stávkám je navíc celková nabídka větších taháků dost osekaná. Škála menších premiér je sice docela pestrá, ale masy nepřivede. Pokud by situace trvala dlouhodobě, nejspíš by vedla k rozsáhlému zavírání kin. Aktuální víkend byl na největším filmovém trhu ve Spojených státech od začátku roku pátý nejhorší, když diváci za vstupenky utratili jen 65 milionů.

Na první příčce se v USA umístil japonský animák Chlapec a volavka. Vyhrál s odřenýma ušima a na prvenství mu stačilo něco málo přes 10 milionů dolarů. Tak slabá tenhle víkend návštěvnost byla. Je to vůbec poprvé, kdy zahraniční animovaný film dokázal ve Spojených státech obsadit první příčku žebříčku návštěvnosti. I s předpremiérami už snímek v USA utržil skoro 13 milionů. Největším hitem je samozřejmě v rodném Japonsku, kde se už podařilo utržit přes 56 milionů. Jižní Korea zatím zaznamenala přes 16 milionů a Francie 11. Celosvětový úhrn v tuto chvíli dělá 97 milionů, což je pro skvěle hodnocený autorský snímek sympatický výsledek.

Na druhém místě končí bez většího rozruchu Hunger Games: Balada o ptácích a hadech. Divácký zájem klesá celkem pomalu, druhou příčku dystopické drama mělo i minule. Tržba při čtvrtém víkendu promítání překročila 9 milionů. Úhrnem Spojené státy zatím vykázaly tržbu 135 milionů. Celosvětově to pak dělá 258 milionů. Pokoření třísetmilionové hranice působí čím dál tím pravděpodobněji, ale tím tenhle příběh končí. Pro Baladu a dost možná i pro celou značku.

Třetí příčka, to je další japonský import, další nenápadný kus, který dokázal zaujmout víc lidí, než by se u podobné produkce čekalo. Godzilla Minus One od premiéry propadla jen o 27%, utržila v USA dalších 8 milionů. Vůbec poprvé se stalo, že se v americké top trojce souběžně umístily hned dva snímky. Zatím se snímku ve Státech podařilo utržit celkem 25 milionů a nejspíš tuhle částku ještě zdvojnásobí. Globálně je zatím utrženo asi 52 milionů a na japonské poměry jde o regulérní hit. Režisér Takashi Yamazaki si nedávno otevřeně řekl o to, že by chtěl natočit nějaké Hvězdné války. S takovým úspěchem v zádech má reálnou šanci.

Společnost Dreamworks Animation dál překonává Disneyho. Trollové 3 tento týden znovu překonali Přání, ačkoliv jde o méně ambiciózní a méně nákladný film, který se už navíc promítá delší dobu. Divácký zájem klesá pomalu. Podařilo se utržit dalších 6 milionů a v globálním úhrnu je na účtu 174 milionů. Kdo ví, možná to trollíci dotáhnou až na čtvrtmiliardu. Přání dopadne podstatně hůř, navíc s výrazně vyššími výrobními náklady. Teď o víkendu zájem klesl o další třetinu, oproti minulému týdnu. Bylo z toho jen 5,3 milionu v USA, 12 milionů mezinárodně a k dnešnímu dni v součtu jen 105 mega. Nejspíš se nepodaří vyšplhat na výš než na 150 milionů.

Brutálně se propadla zpěvačka Beyoncé, která na podzimní úspěch Taylor Swift navázat nedokázala. Minulý týden se sice její hudební film Renaissance: A Film by Beyoncé mohl pochlubit prvenstvím, avšak tento víkend zájem propadl o skoro 80. procent a je z toho přírůstek pouze ve výši 5 milionů. Celosvětová tržba dělá 33 milionů a nakonec z toho nejspíš nebude ani 50 milionů. Swift se svým koncertním snímkem The Eras Tour dokázala utržit pětkrát tolik. Ukazuje se tak, že diváci nedostali hlad po koncertech na velkém plátně, ale prostě po Taylor Swift – letos celosvětově nejposlouchanější interpretce na platformě Spotify.

Něco málo pořád ještě přisypává Napoleon. V USA utržil za víkend 4 miliony, mezinárodně dalších 16. Celkem má zatím v banku 170 milionů a určitě se mu podaří překonat dvoustovku. To ani omylem nestačí na pokrytí vysokých nákladů, avšak jak už jsme několikrát probírali, tohle je především „reklama na Apple“, který nákladnými snímky přitahuje diváky k platformě Apple TV+ a snaží se tak lidi udržet ve svém ekosystému. O vydělávání v kinech tu až tak nejde.

Teprve na osmé příčce amerického žebříčku najdeme druhou premiéru týdne. Opět ale nejde o hollywoodský film a dokonce ani o film. Je to záznam muzikálu Waitress. Za víkend utržil 2,5 milionu, i s předpremiérami dosud přes 3 miliony. V momentě, kdy filmový průmysl žádné zajímavé novinky nepřináší asi není důvod, proč to s podobným alternativním obsahem v kinech nezkusit. Ale je to jen záplata, nikoliv lék na aktuální mizernou situaci.

Pak tu máme indický biják Animal. Ten se oproti premiéře propadl o 65 procent. Většina amerických zájemců se nejspíš nabažila a teď už z toho byly jen 2,2 milionu. I tak už jde s dosavadním jedenáctimilionovým úhrnem v tuto chvíli o sedmý nejúspěšnější indický film v amerických kinech. Celosvětově je v úhrnu zatím na kontě asi 48 milionů amerických dolarů. To prozatím znamená pozici 12. nejúspěšnějšího indického filmu historie.

Elitní desítku uzavírá sci-fi The Shift od náboženských Angel Studios. Film utržil další 2 miliony, celkem má na účtu přes 8. Příští týden prakticky jistě zmizí z top desítky a už o něm nikdy neuslyšíme. Co zajímavého se děje mimo top ten? Marvels utržily slaboučký milion a za pár dní se jim podaří překročit alespoň dvousetmilionovou hranici. Což ale není důvod k oslavám, protože by film potřeboval tak třikrát víc. A oscarový kandidát Chudáčci zatím vstoupil pouze do limitovaného nasazení devíti kin, kde se podařilo utržit přes 600 tisíc. Příští týden míří film do většího počtu sálů, tak uvidíme, zda zájem projeví i mainstreamové publikum.

Téměř určitě bude zájem o Wonku, nové zpracování slavné postavy z dílny Roalda Dahla. To můžeme odhadovat i ze zájmu na mezinárodních trzích, kam se snímek vypravil oproti USA s týdenním předstihem. Wonkovi se podařilo výrazně překonat třicetimilionovou předpověď a na 37 světových trzích celkem utržit slušných 43 milionů. Film stál docela rozumných 125 milionů, takže pokud podobný zájem bude i v USA a podaří se jej během adventu a svátků udržet, měl by být projekt finančně v suchu.

Druhou novinkou, která před domácím uvedením v USA vyrazila do světa, je animák Ptáci stěhováci (Migration). Ten zatím dorazil na prvních pár trhů a vyždímal z nich 6,5 milionu. Každý týden budou postupně přibývat další trhy, dokud 22. prosince animák nedorazí také do Severní Ameriky.

Titulní foto: Wonka

Zdroje: Box Office Mojo, Bollywood Hungama, Deadline I, II, Luiz Fernando

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest