Do kin se blíží Barbie, která na sebe stahuje tolik pozornosti, jako málokterý film, jenž bude letos v létě uvedený. Protože bude mít premiéru souběžně s Oppenheimerem, čeká nás bitva epických rozměrů. Právě Barbie věnoval pozornost v rozsáhlé reportáži magazín The New Yorker. Ten se režisérky Grety Gerwig ptal na to, zda by byla ochotná natočit nějaký další hračkářský film. Na to se Greta moc netvářila, nicméně magazín připomíná, že by režisérka měla točit v budoucnu jiný velkofilm na motivy populární značky: Nové zpracování Letopisů Narnie.
Velká část textu je věnována hračkářské firmě Mattel, jejíž zástupci s New Yorkerem pohovořili. Řeč přišla hned na několik různých potenciálních filmových projektů. Z jednotlivých zmínek vystupuje do popředí ta o připravovaném snímku Hot Wheels, tedy akčním automobilovém filmu vycházejícím z oblíbených „angličáků“, které se projíždějí krkolomnými dráhami (často rychle, třeba i hlavou dolů).
O tom, že by mohl vzniknout Hot Wheels film píšeme už od roku 2013. Loni projekt dostal na starost jako producent slovutný J.J. Abrams (Star Wars: Síla se probouzí, Mission: Impossible 3, Star Trek). Ten v krátké prezentaci řekl, že spolu se svými (tvůrčími/obchodními) partnery jednal s Mattelem o Hot Wheels dlouho. A celou dobu se nedařilo přijít na to, jakým způsobem látku zfilmovat, aby byla hodna titulu „Hot Wheels“ (v překladu „Žhavá kola“, ale J.J. klidně může myslet to, že je tu značka dlouho a je populární, takže na jejím základě nechce točit nějakou tuctovku). Nakonec se to prý povedlo a připravuje se film, který bude „plný emocí, uvěřitelný a drsný“. Scénář se teprve na základě námětu bude psát.
Když se osobně podívám na lopingy autodráh Hot Wheels, tak mi před očima naskočí spíš nějaká sci-fi zběsilost ve stylu Rychle a zběsile a pojmy jako „uvěřitelný“ a „drsný“ mi s barevnou plastikovou hračkou pro děti nějak nejdou dohromady. Ale třeba mám jen nedostatek fantazie. Nicméně redaktor The New Yorkeru ve své reportáži píše, že na něj prezentace J.J. Abramse působila jaksi křečovitě a prý to vypadalo, že si producent příliš neví rady s tím, jak vlastně projekt popsat.
Další bizarní námět, který článek popisuje, je zfilmování karetní hry UNO. Pokud vás minula, tak vězte, že je to obdoba našeho Prší, jen je tam víc typů karet. Ale bavíme se prostě o rychlé společenské hře bez postav, příběhu, rozsáhlé mytologie či proracovaného světa. Takže i to „Prší“ má na první pohled větší filmařský potenciál, protože klasické jednohlavé mariášové karty alespoň mají univerzálně známé výtvarné zpracování.
Nicméně zpátky k UNO. Scenáristka Marcy Kelly dostala za úkol na základě hry připravit scénář. Požadavkem prý bylo, aby šlo o heist movie (lupičský příběh ala Dannyho Parťáci). Kelly zasadila děj na hiphopovou scénu v Atlantě a scénář protkala sprostými slovy. To se Mattelu dle očekávání nelíbilo, protože chtěl film prodat rodinám s dětmi. Nicméně to nevypadá, že by byl projekt zcela zavržený a Mercy rozpracovala pro Mattel minimálně čtyři další potenciální filmy, mezi nimiž figuruje i Bořek stavitel.
A aby těch her a hraček nebylo málo, The New Yorker zmiňuje ještě dva potenciální tituly. Léta připravované Monopoly Ridleyho Scotta zřejmě světlo světa nikdy nespatří. Veřejnost se představě filmových Monopolů vždycky tak posmívala, že se nakonec v Hollywoodu nenašel nikdo, kdo by si troufl filmové zpracování zrealizovat. U nás jsme o možném celovečeráku psali naposledy v roce 2019, od té doby je ticho.
Vedle toho všeho The New Yorker zmiňuje ještě Rock ’Em Sock ’Em Robots. V téhle primitivní hříčce se bouchají mačkáním tlačítek dva plastikoví roboti. V textu amerického novináře jde ale pouze o krátkou poznámku, z níž není patrné, zda se film stále chystá, nebo je momentálně pasé. U nás jsme o něm psali v roce 2021, kdy byl s projektem spojován Vin Diesel.
Chtěli byste libovolnou z uvedených her a hraček vidět v kině na plátně? Dejte vědět v komentářích.
Foto: Mattel
Zdroj: The New Yorker