Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem

Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu
Why Not Productions
Zobrazit dalších 10 obrázků
Tématem číslo jedna je na prestižním festivalu v Cannes návštěva průšviháře Deppa a jeho návrat na plátna. Film čeká česká premiéra.

Během let soudních pří s exmanželkou Amber Heard se Johnny Depp stal pro Hollywood problematickou figurou, se kterou žádná velká studia nechtěla spolupracovat. Po dlouhé pauze (protažené koronavirem) se jeho návratem k celovečerním hraným filmům pro kina stal francouzský historický snímek Jeanne du Barry.

Ten už od počátku budil pozornost kvůli obsazení Deppa a kvůli režisérce a představitelce hlavní role Maïwenn. Ta byla dlouho známá především kvůli vztahu s režisérem Lucem Bessonem, jenž s ní začal (jakožto třicátník) randit v jejích patnácti letech a rok poté s ní měl dceru. Před pár dny režisérka veřejně plivla do obličeje novináři a premiéru Jeanne du Barry v Cannes předcházela živá debata o tom, zda by měl festival napomáhat rehabilitaci kontroverzního herce. Žádný snímek (jeho delegace) nebudí ve spojitosti s festivalem tolik ohlasů a nepřináší takové množství mediálních výstupů.

Jenže všechno nasvědčuje tomu, že všechno kolem příprav a uvedení snímku je nakonec daleko větší vzrůšo, než film samotný. První recenze z festivalové premiéry píší o tom, že jde do značné míry vlastně o velice standardní historické drama, které se prakticky ničím nevymyká z normy. Styl vyprávění není jakkoliv zajímavý, výkony herců nejsou nezapomenutelné, v interpretaci skutečných událostí se neskrývá žádná provokace, prostě chybí cokoliv, co by stálo za řeč.

Snímek prý docela hezky vypadá, především díky přepychovým francouzským lokacím a bohatým kostýmům. Hlavní postavou filmu je jednoznačně titulární Jeanne du Barry, ztvárněná samotnou Maïwenn. Vyprávění sleduje vzestup slavné kurtizány přes postele mocných z bláta až na královský dvůr. Režisérka údajně koncipuje film tak, aby měla možnost film herecky táhnout na svých bedrech a někteří její výkon kvitují. Prakticky všechny recenze však uvádějí, že jakmile se du Barry dostane ke králi, tak se zcela vytrácí jakákoliv další gradace a zbytek filmu jaksi nečinně doklouže do konce. Depp je v roli Ludvíka podle recenzentů až nečekaně civilní a zajímavá může být maximálně tak paralela francouzského panovníka s Deppem, kdy v obou případech jde o hýřivé stárnoucí velikány, kteří už mají nejlepší léta za sebou, ale odlesk jejich předchozí zářnosti je natolik silný, že se i nadále dovedou vznášet spolehlivě nad bezprostředním okolím.

Jeanne du Barry bude nejspíš ještě chvíli vzbuzovat pozornost kvůli vnějším okolnostem, ale záhy zapadne jako další z řady ničím nevyčnívajících historických dramat, šitých podle obdobného mustru. Dole v galerii najdete nejnovější fotky. A nedávno bylo odhaleno, že snímek bude pod názvem Jeanne du Barry - Králova milenka uvedený v českých kinech.

Zdroje: Indiewire, The Hollywood Reporter, Deadline, Variety, Evening Standard, Daily Telgraph

Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu Jeanne du Barry: Vyšly první recenze kontroverzního filmu s Johnnym Deppem | Fandíme filmu