Black Panther 2: Jeden z největších filmů roku dorazil do českých kin

Black Panther 2: Jeden z největších filmů roku dorazil do českých kin | Fandíme filmu
Marvel Studios
Zobrazit dalších 5 obrázků
Diváci při premiéře nechají v kinech velké peníze, recenze film chválí a jsou tu poslední upoutávky.

Oficiální datum premiéry snímku Black Panther: Wakanda nechť žije (Black Panther: Wakanda Forever) je v Česku stanoveno na zítra, ale už dnes si zvědaví fandové mohou skočit v řadě kin na předpremiéru. V celé řadě ohledů nás čeká jeden z největších filmů roku. Je to jeden z nejdražších a trikově nejnáročnějších snímků, jaké letos můžeme vidět. Očekávání jsou obrovská, vzhledem k tomu, na kolik různých filmů se navazuje a vzhledem k tomu, že se tvůrci museli uspokojivě vypořádat se smrtí představitele hlavní role. Jistý je obrovský divácký zájem – nejnovější hollywoodské analýzy hovoří o tom, že za první víkend film v USA utrží 175-185 milionů a z ostatních světových trhů přidá v součtu zhruba stejnou částku. A zřejmě půjde v letošním roce o jeden z nejlépe hodnocených trikových velkofilmů.

Zatím to v tomhle směru nebyla žádná velká sláva. Vyložené nadšení sklízel jen Top Gun: Maverick. Hodně silné ohlasy měl The Batman. Doctor Strange 2 a Thor 4 se pohybovali v lehkém nadprůměru, málokoho urazili, ale jednoznačně zklamali vysoká očekávání. Sonic 2 a Uncharted jsou spotřební zboží, na které si nikdo den po návštěvě kina nevzpomene. Fantastická zvířata 3 byla o chlup lepší než dvojka, ale velkou díru do světa neudělala a zřejmě definitivně pohřbila celou sérii. A pak jsou tu slabě hodnocené snímky Jurský svět 3 a Black Adam. Příznivci trikových velkofilmů jsou tím pádem více než připravení shlédnout opět v kinech něco vydařeného.

A dosavadní recenze slibují, že spolu s Black Pantherem 2 bychom se snad mohli dočkat. Film určitě není dokonalý. Pokud novináři něco kritizují, je to zbytečná rozpínavost, kdy se snímek soustředí na víc věcí, než by mu slušelo. A velká část problému souvisí s tím, že se Wakanda Forever občas věnuje víc budoucnosti Marvel Universe, než aby vyprávěla vlastní příběh. Pozitivní dojmy však převažují. Průměrná recenzentská známka na agregátoru Rotten Tomatoes je momentálně 7,7 z deseti a recenzenti si pochvalují ambice filmu, silné emoce a krásné rozloučení se zesnulým Bosemanem.

Tak se večer sejdeme v kině a dáme si vědět, jaké to bylo. Přikládáme několik posledních upoutávek.

Ve snímku Black Panther: Wakanda nechť žije se královna Ramonda (Angela Bassett), Shuri (Letitia Wright), M’Baku (Winston Duke), Okoye (Danai Gurira) a Dora Milaje (včetně Florence Kasumby), snaží přimět svět, aby se po smrti krále T’Chally zemi nepletl do jejích interních záležitostí. Obyvatelé Wakandy se srovnávají s novou situací a hrdinové spolu s Nakií (Lupita Nyong’o) a agentem Everettem Rossem (Martin Freeman) hledají pro Wakandu novou cestu kupředu. Režíroval Ryan Coogler, jenž také znovu napsal scénář spolu s Joem Robertem Colem. Stávající obsazení nově doplňují Dominique Thorne jako Riri Williams, Tenoch Huerta jako Namor, Mabel Cadena jako Namora a Michaela Coel. Datum premiéry je stanovené na 10. listopadu 2022.

Zdroje: Marvel, Deadline

Black Panther 2: Jeden z největších filmů roku dorazil do českých kin | Fandíme filmu Black Panther 2: Jeden z největších filmů roku dorazil do českých kin | Fandíme filmu Black Panther 2: Jeden z největších filmů roku dorazil do českých kin | Fandíme filmu Black Panther 2: Jeden z největších filmů roku dorazil do českých kin | Fandíme filmu Black Panther 2: Jeden z největších filmů roku dorazil do českých kin | Fandíme filmu Black Panther 2: Jeden z největších filmů roku dorazil do českých kin | Fandíme filmu