Box Office: Pokladny kin zažily další rekordní nezájem – lidi nemají na co chodit

Box Office: Pokladny kin zažily další rekordní nezájem – lidi nemají na co chodit | Fandíme filmu
MGM
Nový film od režiséra Šíleného Maxe pohořel a o další bijáky také není zájem. Takhle prázdné byly sály naposledy v zimě.

Jestli jsme před dvěma týdny mluvili o nejslabší kino tržbě od začátku léta, tak tento víkend se nelichotivý rekord podařilo překonat. Definitivní tržby se ještě počítají, nicméně dle předběžných odhadů se celková víkendová tržba na rozhodujícím filmovém trhu v USA pohybovala někde mezi 51 a 54 miliony dolarů. Naposledy jsme takhle slabé tržby viděli v únoru, od té doby to vypadalo, že se trh zmátořil. Aktuálně se znovu potvrzuje, že v současnosti už prostě nechodí lidi do kina jen tak, ale je třeba je cíleně přilákat skutečně atraktivní nabídkou.

Novinky týdne tak označit zjevně nejde. Pozvánka do pekla (The Invitation) je nenápadným hororem studia Sony, pro nějž se v USA prodaly lístky za 7 milionů dolarů, mezinárodně za 1,6 milionu. Jsou to slabé výsledky, ale na bídnou první příčku to tentokrát stačilo. Candyman loni v podobném termínu utržil 22 milionů, takže pokud diváky horor zajímá, viditelně na něj přijdou, v žánru problém není.

Druhá novinka týdne, Tři tisíce let touhy, dopadla ještě podstatně hůř. Částka 2,8 milionu stačila pouze na 7. místo víkendového žebříčku! Společnost United Artist zřejmě doufala, že režisér George Miller po Šíleném Maxovi: Zběsilé cestě přinese další celospolečenskou událost, ale bohužel. O filmu se moc nemluví, recenze jsou jen lehce nadprůměrné a největším tématem v souvislosti se snímkem je nepříjemná skutečnost, že trailery vypadají daleko dynamičtěji, než je pak samotný film. Jakmile se tohle roznese mezi diváky, bude nejspíš Miller v dalších dnech žebříčkem klesat ještě hlouběji. Rozpočet ve výši 60 milionů za pohádkovou romanci v tuhle chvíli působí jako čiré šílenství.

Nejhůř je na tom však z nových snímků drama na motivy skutečných událostí Breaking. To utržilo jen něco lehce přes milion. Ve víkendovém žebříčku to znamenalo až 15. příčku. To už si lépe vedla i obnovená premiéra Rogue One: Star Wars Story, která se promítala pouze ve dvou stech padesáti kinech IMAX a stejně se jí podařilo utržit alespoň 1,1 milionu. V aktuálním pořadí to stačilo na 13. pozici.

Pojďme ale zpátky na špici žebříčku. Na druhé příčce Bullet Train. Akčňák s Bradem Pittem si připsal dalších 5,6 milinu v USA, 9,4 milionu mezinárodně a celkem už má 78 milionů ze Států a 173 z celého světa. Mrtvé léto nejspíš snímku pomůže k tomu, aby se po malých krůčcích dostal do plusu (rozpočet činil 90 milionů, bez nákladů na marketing). A to je dobrá zpráva pro původní náměty mimo zajeté značky.

Na třetím místě Bestie. Už při premiéře si nevedla skvěle, teď při druhém víkendu propadla skoro o 60% a utržila jen 4,9 milionu – film, kde Idris Elba dává lvovi pěstí prostě přijde podstatné části diváků k smíchu a nemají zájem. Úhrnná tržba činí prozatím 36 milionů. Perfektně se naopak stále drží Top Gun: Maverick. Ačkoliv už se film promítá 14 týdnů a nově je dostupný také na domácím videu, pořád se za víkend podařilo prodat lístky za další 4,7 milionu dolarů! Americká tržba se prozatím zastavila na 691 milionech a kulatá sedmistovka je na dosah. Celosvětová tržba činí 1,422 miliardy dolarů.

TOP 5 uzavírá animé Dragon Ball Super: Super Hero. Tady se ukazuje, že podobné filmy jsou primárně pro skalní fanoušky žánru. Protože ačkoliv minulý týden snímek stanul na špici pyramidy a utržil na úvod hezkých 20 milionů, tak následoval brutální propad skoro o 80%, kdy se za tento víkend podařilo utržit už jen 4,5 milionu. Úhrn ze Severní Ameriky dělá 30 milionů, ze světa 57. Západní styl animace na tom není o moc lépe. Ačkoliv měla DC Liga supermazlíčků výrazně vyšší rozpočet, dražší marketingovou kampaň, hvězdné obsazení a potenciál zaujmout širší publikum, stejně na ni diváci až tak zázračně nechodí. Tento týden se zdařilo utržit 4 miliony, úhrn z USA je 74 mega, úhrn ze světa 146. Diváci se prostě na vařené nudli utáhnout nenechají a příběh o Supermanově psovi jim zjevně nepřijde jako tak báječný nápad, jako manažerům z Warneru. Nejlépe si z animáků stále vedou Mimoni: Padouch přichází. Promítají se už 9. týdnem, přesto utržili 2,74 milionu a v Americe mají nastřádáno 354 milionů a ve světě 868 milionů. Děti nechtějí mluvící super psi – chtějí (skoro) nemluvící žluté „fazole“!

Thor: Láska jako hrom už pomalu vyhlíží premiéru na domácím videu. V 8. týdnu promítání přidal ještě 2,7 milionu, z USA má 336 mega a ze světa 746 milionů. V Severní Americe se podařilo čerstvě pokořit Spider-Mana: Homecoming a Strážce Galaxie, ale tím asi jakékoliv zajímavější finanční zprávy spojené s Láskou jako hrom končí. Svůj nečekaný komerční příběh naopak stále nepřestává psát nenápadný snímek Kde zpívají raci. S minimální reklamní kampaní a rozumnými náklady (rozpočet 24 milionů) i v sedmém týdnu promítání přistávají do pokladny studia Sony hezké peníze. Tento víkend to byly 2,3 milionu, celosvětový úhrn dělá prozatím 106,5 milionu.

Raci uzavřeli elitní desítku. Z té těsně vypadl snímek sci-fi thriller Nene, který už také dorazil na domácí video, ale stále se promítá. V USA přibyly do kasy další 2,2 milionu a úhrn dělá poctivých 117,6 milionu. Snímek zradily mezinárodní trhy. Tam je zájem výrazně menší a snímek dosud vystoupal pouze na 31 mega. Novinka Jordana Peela s náklady ve výši 68 milionů se tak nejspíš o fous zaplatí, ale na rozdíl od předchozích Peelových kusů jí nemůžeme považovat za jasný hit. Tímhle označením se naopak už delší dobu může chlubit Elvis. Přihodil si dalších 1,4 milionu a celosvětově je na nádherných 276.

No a ze zbývající nabídky už asi stojí za řeč jen Jurský svět: Nadvláda. Ten si oproti minulému týdnu jemně polepšil a za svůj 12. víkend promítání si připsal k dobru dalších 680 tisíc. Do pokoření bájené miliardy tak už chybí jen 9,5 milionu. Těžko říct, zda je reálné při posledních záchvěvech života takovou částku ještě nějak ze světových kin vyždímat, ale asi by nepřekvapilo, kdyby se v Universalu rozhodli někdy v budoucnu uspořádat nějakou obnovenou premiéru, jen aby se tou kulatou miliardou chlubit mohli.

Zdroje: The Numbers, Box Office Mojo

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest