Daniel Seth Loeb je americký investor, který letos obohatil své podnikání o pět a půl milionu Disneyho akcí. Jako správný akcionář se rozhodl podělit o názory na hospodaření společnosti a nabídl cestu, jakou myslí, že by se měla vydat. Jelikož je provoz kin ve světě paralyzován, zaměřuje naděje do online prostoru a streamovací službu Disney+ posílá do souboje s Netflixem.
„To, co Netflix má, je ohromující základna předplatitelů umožňující investice do obrovského množství obsahu a to využívá k získání dalších platících. Disney zde ještě není, ale musí se sem dostat co nejrychleji. Jestli nezíská rozhodující množství odběratelů, bude proti Netflixu napořád v nevýhodě.“
S tímto obecným hodnocením se asi nedá nesouhlasit. Loeb byl ale ve svých ideách konkrétnější: „Myslím, že tradiční ředitelé nechtějí se svými stěžejnými filmy překročit jistou hranici a proto tlačí Black Widow a další filmy na rok 2021. Myslím, že si neuvědomují, že tato vrtkavá situace je pro ně významná ve směrování k modelu získávání předplatitelů, který si osvojili všichni od Microsoftu po Amazon. Tohle přidává na hodnotě."
Pro porovnání, službu Disney+ využívá něco přes 60 milionů členů, Netflix se těší z téměř 200 milionů. Uvádění velkofilmů a ultra-populárních značek na Disneyho streamovací platformě by podle této logiky mělo vést k přilákání davů tak, jak se to povedlo díky nasazení seriálu The Mandalorian. Dle investora je totiž pravděpodobné, že z návštěv kina se pod tíhou momentálních okolností stane jakýsi mimořádný zážitek, protože svět půjde vstříc online distribuci. Do myšákova zámku posílá radu, aby se zdvojnásobilo množství peněz určených projektům pro Disney+, Hulu a sportovní ESPN+, jestli se chtějí dotáhnout na konkurenci.
Ve videu níže se můžete kouknout na video britské obchodní skupiny IG, která ještě před spuštěním Disney+ připravila krátkou analýzu toho, jak si vedle sebe Disney a Netflix povedou.
Zdroje: Variety, CheaperThanGuru