Výbuch aneb Jak Schwarzenegger a Stallone pohořeli

Výbuch aneb Jak Schwarzenegger a Stallone pohořeli | Fandíme filmu
Slyova sólovka Bullet to the Head finančně ostudně propadla, čímž se připojila k Arnieho Konečné.

Časy se mění a produktivní změna je za určitých okolností nejenom přínosem, ale též nutností. Nicméně už dinosauři se přesvědčili, že občas je drastická proměna podmínek vskutku bolestivou záležitostí. Nyní zažívají velmi podobné pocity dva ikoničtí hrdinové akčních pecek let nedávno minulých, neboť jejich projekty vykazují skutečně velice neuspokojivé zisky. Mladší generaci táhnou do kin upíři, vlkodlaci, zamilovaní zombíci či comicsové postavičky všeho druhu, přičemž starší fandové si zase velmi dobře rozmyslí, za co utratí své těžce vydělané dolárky. Poctivě upoceným akčním hrdinům z osmdesátých a počátku devadesátých let zdá se odzvonilo, protože ani široká fanouškovská základna je v USA nepodržela. Krystalická podoba oldschoolových béček prostě není v kurzu a my se budeme muset smířit s tím, že John Rambo, John Matrix a možná i John McClane jsou v dnešním filmovém světě trošku přežitkem - alespoň z hlediska ziskovosti. Důkazem budiž nedávná neúspěšná představení Arnolda Schwarzeneggera a Sylvestera Stallonea v amerických kinech a multiplexech.

Stylová novinka Arnolda Schwarzeneggera Konečná při rozpočtu $45 melounů otevřela o prodlouženém víkendu (18 - 20.1. 2013) za pouhých cca $6.3 miliónů, což je na comeback kalifornského ex-guvernéra zatraceně málo. A to ještě připočtěte nějaké ty "drobné" za propagaci. Do země ji zadupal jak premiérový rival, španělsko-kanadský hororový hit Mama s Jessicou Chastain, tak například i snímky, jež brázdí zámořské kinosály už pekelně dlouho - Zero Dark Thiry (5. týden), Silver Linings Playbook (10.) nebo Django (4.). Po týdnu klesly tržby o více než 66%, tudíž rakouský svalovec ve Spojených státech horko těžko dosáhne na metu $14-15 milionů. Částečnou záchranu mohou představovat zahraniční trhy, leč spíše se hollywoodský debut režiséra Ji-un Kima zaplatí až z prodeje mediálních nosičů. Těžko svalovat vinu na recenzenty, kteří sice dobrodružství šerifa Raye Owense nikterak nevychválili, ale na druhé straně ani bůhvíjak nestrhali. Prostě kouzelná aura již nefunguje a jsem zvědav, jak se postaví k tomuto výbuchu studia, s nimiž se Arnold chystá v budoucnu spolupracovat. Nutně k sobě bude potřebovat zvučnější jména než Johnny Knoxville a Louis Guzmán.

Člověk by řekl, že jen těžko to může být horší, leč opak je pravdou. Ještě bolestivější náraz zažil minulý víkend Sylvester Stallone. Mr. Expendable dostal pořádně přes ústa, když akční kriminálka Bullet to the Head vynesla při rozpočtu $55 mega pouhých $4.5 milionu. To jsou naprosto tristní čísla. Snímek Waltera Hilla se přitom jeví jako docela slušná žánrovka, jež sice nebude nikterak sofistikovaným a oduševnělým zázrakem, ale spíše poctivě natočeným a zábavným béčkem (s pěkným rozpočtem). Recenze jsou sice rozpačité, ovšem kritizována je především průhledná žánrovost, což nemusí být nutně na škodu. Proměnu diváckých preferencí pak velmi dobře ilustruje víkendový vítěz, poněvadž tím je zombie teen-romance Warm Bodies. Překvapení? Ani moc né, protože režisér Jonathan Levine tematicky oslovuje nejatraktivnější skupinu potencionálních návštěvníků kina. Dílo zkázy, tedy pro Slye, dokonala hororová fantasy Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic, která si zřejmě přisvojila zbytek mladšího diváctva. Náročnější jedinci opětovně přisypali do kasičky trvalkám jako Zero a Playbook.

Budoucnost legendárních akčních idolů nevypadá zrovna dvakrát růžově. Začátek roku jim ukázal, že malinko vypadli z role a bude třeba zabrat, pokud se chtějí udržet v záři reflektorů, a nikoliv v direct-to-dvd produkcích. O týmovky typu Expendables se zatím bát asi nemusíme, zvláště když budou na plakátu přibývat další a další jména. Prostý výčet jmen je mnohdy tou největší marketingovou zbraní, ač se občas jedná o filmové paskvily toho nejhrubšího zrna - to není naštěstí případ Postradatelných. Pár zářezů do filmografií obou zmíněných velikánů nás stoprocentně ještě čeká. Stallone nyní natáčí s Robertem De Nirem boxerskou (zřejmě) komedii Grudge Match a v post-produkci má drama Reach Me a vězeňský thriller The Tomb, v němž se představí i Schwarzenegger. Oproti tomu rodák ze štýrského Thalu před nedávnem dotočil pod dohledem nesmírně talentovaného Davida Ayera akční thriller Ten a mimo jiné plánuje návrat k zavedeným značkám - ke Conanovi a Terminátorovi. Je tohle ta správná cesta? Uvidíme.

Přibližně o deset let mladší Bruce Willis již také není tím hitmakerem, jakým býval kdysi, ale pořád je jeho hvězdný status zdravější, něž je tomu v případě jeho "postradatelných" kolegů. Nicméně otázkou zůstává, zda valentýnská premiéra "eRkové" pětky Smrtnosné pasti bude úspěšná. Překonat mizivé výdělky Konečné a Bullet to the Head nebude problémem, avšak John Moore pracuje s trošku větším rozpočtem ($120-130 milionů), takže očekávání se pohybují v jiné dimenzi.

Ustojí John McClane drtivý tlak?

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest