Recenze: Ladíme!

Recenze: Ladíme! | Fandíme filmu
Sympatická Anna Kendrick míchá Glee s teenagerskými komediemi. Jaký je výsledek?

Před pár lety se na televizních stanicích objevil seriál Glee. Vyprávěl o školním sboru plném outsiderů, kteří si díky zpěvu alespoň částečně plní nejrůznější životní sny. V současnosti běží jeho čtvrtá série, a přestože už se zdaleka netěší takové divácké přízni jako na začátku, vytvořit film na alespoň částečně podobné téma, se Hollywoodu očividně zdálo jako dobrý nápad.

Příběh muzikálového Ladíme! pojednává o mladé hrdince Bece (Anna Kendrick), která právě začíná studovat na vysoké škole. Zatímco její otec, který působí v univerzitní radě, z ní má neskrývanou radost, samotná Beca nijak netají, že jejím snem je dostat se do Los Angeles a pracovat tam jako DJ. Aby se na nové škole neukousala nudou, řekne si, že se raději začlení do jednoho ze školních klubů. Nejvíc v módě jsou pěvecká seskupení typu a capella (taková skupina funguje jen díky vlastním hlasům, které kromě vokálů nahrazují i hudební nástroje). Jeden z nich se jmenuje Bellas a jelikož jeho osazenstvo tvoří jenom dívky, je jasné, kam se Beca – disponující příjemným hlasem a solidním talentem - přidá.

Stačí dodat, že Bellas vede upjatá Aubrey (Anna Camp), a že hlavní hrdince zkříží cestu i neméně dobře zpívající fešák Jesse (Skylar Astin) a kompletní dějová linka se zdá narýsovaná. Není to ale tak úplně pravda. Scénář totiž kromě již naznačeného obsahuje spoustu vedlejších motivů - a ne vždy je to dobře. Máme tu pokus o netradiční humor, ať už slovní nebo mírně „tekutinový“, typický pro obhroublejší teenagerovské filmy; potom nostalgické ohlížení filmových fanoušků nebo také nepochopitelné momenty, kdy divák neví, zda jen zaraženě zírat nebo se snad smát. Už chápete, kam mířím? Nevím, jak je na tom knižní předloha Mickeyho Rapkina, ale scenáristka Kay Cannon se očividně rozhodla, že do scénáře vloží úplně všechno a snímek tak kvůli tomu nejednou působí trochu schizofrenním dojmem. Nemůže se totiž rozhodnout, kterou linku bude sledovat. Jestli tu, ve které bude introvertní hlavní hrdinka zjišťovat, že mezi zpívajícími kamarádkami jí je vlastně hrozně dobře, nebo tu, kde pěvecký sbor netouží po ničem menším než po vítězství ve finálovém kole souboje a capella sborů.

V subžánru soutěžních teen komedií by se tyhle dvě příběhové nitky měly slučovat, v Ladíme! se naopak odpuzují a každá sama o sobě kvůli tomu funguje o to hůř. Jenže nesmíme zapomínat na jeden veledůležitý aspekt. Becu si totiž zahrála čím dál větší herecká záruka jménem Anna Kendrick. Od menších rolí v Twilight sáze se tahle slečna vypracovala až k oceňovaným dramedy Lítám v tom nebo 50/50 a právě v Ladíme! dokazuje, že hlavní roli mohla dostat klidně už o pár let dřív. Její úsměv, nadhled a v tomto případě i hlas dávají nejednou zapomenout na nedostatky celého snímku.

Prubířským kamenem ale bude váš postoj k americké populární hudbě. Pokud vás šlágry od interpretů typu Bruno Mars, Kelly Clarkson nebo Nelly v rádiu iritují, velmi pravděpodobně budete v kině trpět. Pokud si ale rádi pobrukujete třeba Just the way you are, po odchodu z kina tomu tak bude už tuplem.

Průměrné zpívánky, které vás potěší či zklamou v přímé závislosti na tom, kolik od nich čekáte. Pokud půjdete na nenáročnou komedii, mohli byste být příjemně překvapení. Naopak diváci toužící po něčem víc než humoru, fajn písních a střídmé romantice, mohou tvrdě narazit.

6/10