Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena

Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 10 obrázků
Detektiv Pikachu s hlasem Ryana Reynoldse vyšetřuje zmizení. Jak takový film mohl dopadnout?

Fanoušci drobných i nedrobných potvůrek se však po příjezdu hlavní postavy do Ryme City úplně rozplynou. Vidět všechny ty různé pokémony koexistovat s lidmi, pomáhat jim a zároveň ale být i jejích parťáky či mazlíčky, je prostě šílená radost. Zvláště pak, když jsou opravdu jako živí a vy máte chuť si pohladit chlupatého policejního Growlitha, vidět na vlastní oči hasit Squirtla oheň spolu s opravdovými hasiči, či přejít ulici, zatímco provoz řídí Machamp a opodál spí ohromný polštář v podobě Snorlaxe. S pokémony jako takovými si tvůrci prostě dali práci, a to nejen vizuálně, kdy vypadají opravdu jako živí, ale hlavně také s jejich vlastnostmi a chováním. Okamžitě chcete být součástí takového světa a mít možnost si chytit svého pokémona.

V tom spočívá největší tahák filmu, a právě proto je důležitý váš vztah k pokémonům. Pokud je máte rádi, pak si vás film tímto přístupem naprosto získá. Jejich množství je pak až šílené a na jedno zhlédnutí nebudete schopni všechny pochytit. To platí i o dalších pomrknutí na fanoušky, jako jsou např. plakáty k pokémoním soubojům v pokoji hlavního hrdiny. A právě tyto drobnosti si dokážou vaše srdce naprosto získat.

Herecky nelze filmu víceméně nic moc vytknout, protože lidé jsou zde kromě dvou hlavních postav opravdu až na druhé koleji, a moc vás zajímat nebudou. Trochu křečovitý mi přišel ve své roli Ken Watanabe, naopak Justice Smith v hlavní lidské roli působí přirozeně a snímkem si odčinil svůj otravný výkon ve druhém Jurském světě. Spousta lidí si však nemohla spojit roztomilého Pikachu a hlas Ryana Reynoldse. Já jsem si na začátku trochu zvykal, nicméně Reynoldsův hlas nakonec slušně do role zapadl a to především proto, protože celý Pikachu se choval opravdu jako Reynolds. Herec do něj promítl svůj typický humor a charisma, a žlutý pokémon byl vlastně jen malou chlupatou verzí opravdového Reynoldse. Konečné rozuzlení pak jeho roli dalo smysluplné a hezké zakončení.

Ve výsledku je Detective Pikachu dokonalý a především nezbytný film pro fanoušky pokémonů, méně dokonalý pak pro ty, kteří s látkou nemají moc co dočinění. Neříkám, že se nefanouškům film nutně nebude líbit, nicméně si ho užijete třikrát tolik, pokud pokémony znáte a máte k nim citový vztah. Děj občas až moc uhání kupředu, a kvůli tomu některé scény nedosahují takového efektu, jakého by měly. Vizuálně je film opravdu povedený, pokémoni jsou uvěřitelní a jejich kooperace s lidmi je chytrá, roztomilá a trefná. Na diváky čekají i nějaká ta dějová překvapení, a pokud bychom souhlasili s tím, že jde o film podle videohry, pak tu máme opravdu ten zatím nejlepší.

8/10

Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu Recenze: Detektiv Pikachu, aneb videoherní kletba zlomena | Fandíme filmu