Recenze: Johnny English znovu zasahuje

Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 11 obrázků
Agent s povolením všechno pokazit vyrazil na svoji poslední misi. Měli bychom ji absolvovat společně s ním?

Britský komik Rowan Atkinson, kterého nejvíce proslavila kultovní postava nešikovného pana Beana, se po sedmi letech rozhodl ještě jednou vrátit ke své komerčně nejúspěšnější filmové roli potrhlého tajného agenta Jejího Veličenstva, Johnnyho Englishe. Bláznivá komedie, co si utahuje zejména z klasických bondovek vstoupí do českých (a slovenských) kin již zítra, 25. 10. 2018. Pro úplnost dodejme, že snímek s prostým názvem Johnny English znovu zasahuje (Johnny English Strikes Again) vzniknul v britsko-americko-francouzské koprodukci. Režíroval neznámý David Kerr, jenž až doposud pracoval výhradně pro televizi. Scénář napsal autor obou předchozích dílů William Davies. Dočkala se Atkinsonova první filmová trilogie důstojného zakončení?

Jelikož se mi ani jeden z dosavadních snímků o anglickém „superšpiónovi“ příliš nelíbil, musím se hned na začátek své recenze přiznat, že jsem od dalšího pokračování téhle taškařice nic velkého nečekal. A vzhledem k této skutečnosti mě třetí Johnny nijak nezklamal, avšak na druhé straně ani nepřekvapil. Dočkali jsme se zkrátka jen velmi průměrné podívané se stokrát obehraným tématem, což ostatně naznačovaly už všechny trailery. Ale popořadě.

Zápletka je takřka úplně stejná jako u prvního dílu. Geniální počítačový hacker napadne sítě britské tajné služby a odhalí veřejnosti identity všech aktivních agentů. Vláda Spojeného království proto nemá na výběr a musí povolat z důchodu starého dobrého Johnnyho Englishe, který momentálně pracuje jako učitel na výběrové škole, aby si naposledy obléknul smoking a záhadného zloducha dopadnul. A pochopitelně u toho nesmí chybět také Englishův věrný pomocník Bough (Ben Miller) a svůdná ruská špionka v podání Olgy Kurylenko. Zkušený agent to samozřejmě nebude mít nijak snadné. Kromě toho, že je English stále absolutní pitomec, si ve svém pokročilém věku ani trochu netyká s moderními technologiemi a na lov virtuálního teroristy vyráží v old school stylu, vybaven jen pistolí, trochu zrezivělým Astonem Martinem a buldočím odhodláním.

Děj nicméně není v tomto filmu vůbec podstatný a má za úkol pouze volně propojit nejrůznější komediální scénky a hlášky. Proto můžete na Johnnyho klidně vyrazit i bez znalosti předchozích snímků. Zda se ale budete opravdu bavit je již značně subjektivní záležitost. Atkinson má pořád to své zvláštní osobité kouzlo a určitě mu nelze upřít nadšení pro věc. Jeho Johnny English je jakousi kombinací Mr Beana, inspektora Clouseaua a Franka Drebina z Bláznivých střel. Rowan sebou legračně švihá o zem, tancuje, šermuje bagetami, ukazuje holý zadek, ale na skutečně vtipnou parodii je to zatraceně málo.

5/10

Johnny English

06.04.2003 | Velká Británie, Francie
Akční, Komedie, Dobrodružný

Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu Recenze: Johnny English znovu zasahuje | Fandíme filmu