E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film?

E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu
Sony Computer Entertainment
Zobrazit dalších 23 obrázků
I v "obyčejných" videohrách vypadá vizuální stránka rok od roku lépe a lépe. Blíží se doba plně virtuálních "hraných" filmů?
  1. Kapitola č.1
  2. Kapitola č.2
  3. Kapitola č.3
  4. Kapitola č.4

Už od těch nejstarších video předělů se tak herní vývojáři inspirují Hollywoodem. Pracuje se se světlem, virtuální kamera simuluje tu reálnou. Začal se používat motion-blur (rozostření pohyblivých objektů), které je filmu vlastní a mizí teprve ve chvíli, kdy filmaři experimentují s technologií HFR. Střihačské postupy se drží postupů, které známe z filmů a seriálů. Využívá se služeb profesionálních herců, ať už kvůli dabingu nebo rovnou pro performance capture, tedy techniku, kdy se pohyby a mimika skutečné osoby přenesou na digitální figuru. Někdy dokonce ve hrách můžeme vidět postavy, kterým živí herci propůjčili svou vlastní podobu.

Co se tím vším snaží básník říci? Osobně už herní průmysl sleduji spíš zpovzdálí, protože na hry jednoduše není čas. Herní trailery se tím pádem ke mně dostávají nárazově a můžu tak skokově pozorovat, jak se celé odvětví posouvá. A letošní úroda trailerů z E3 je toho dokonalým příkladem. Vypadají hry fotorealisticky? To zase nepřehánějme. Ale vývoj jde opravdu mílovými kroky kupředu. Vzpomínáte, když se nám v roce 2001 snažila propagační kampaň k filmu Final Fantasy: Esence života nabulíkovat, že je film jako živý? V dnešní době vypadají lépe hratelné části her, natož pak předrenderované filmečky.

Jasně, v hollywoodských trhácích už teď můžeme často vidět postavy, nebo celé scény, které jsou kompletně vymodelované v počítači a můžeme u nich debatovat o tom, jestli nás dokázaly kompletně ošálit nebo nikoliv (viz třeba oživení mrtvého herce v Rogue One: Star Wars Story). Ale tady se přeci jen bavíme o hrách. Které pořád ještě mají menší rozpočty než filmy. V počítačové grafice jsou zpracované úplně celé. A i hratelné pasáže, které musí rozběhnout váš domácí přístroj (často krabička relativně úsměvné velikosti) vypadají lépe a lépe. Občas stačí tak trochu přimhouřit oči, sledovat nějakou scénu, která je v pohybu a alespoň na moment uvěříte tomu, že sledujete živé herce v živém prostředí.

Neduhů je stále spousta, ale rok od roku je herní podání lepší. Nehráče tohle všechno zdánlivě nemusí zajímat, nicméně přímá implikace pro filmový průmysl existuje. CGI animace je ve hrách vidět v čisté podobě, bez jakýchkoliv přidaných elementů. Hry jsou tak snadno uchopitelným důkazem toho, jak počítačová grafika zlevňuje a zdokonaluje se. Celovečerní velkofilmy tím pádem budou postupně eliminovat nedostatky, které zatím stále můžeme vidět a větší množství trikových scén bude stále dostupnějších i pro přední seriály. A je otázka, kde se tenhle vývoj zastaví. Nebo spíš naopak, kam až povede.

Budou v dohledné době digitální triky tak dostupné, že se začnou stírat rozdíly mezi velkofilmy a nezávislou produkcí? Dostanou i „malé“ projekty do rukou nástroj, který jim umožní vytvořit na plátně lokace, jejichž najmutí by bylo pro nezávislé tvůrce příliš drahé? Přestanou být velkolepé sci-fi výsadou pro filmaře, kteří mají k dispozici několikasetmilionový rozpočet?

Podpoří tohle všechno kreativitu? Nebo naopak budeme zděšeně sledovat, jak z plátna mizí cokoliv živého a postupně nedokonalost skutečného světa nahrazují jen do posledního bodu vycizelované shluky jedniček a nul? Budou herci vypadat v každé roli, tak, jak režisér potřebuje a stanou se z nich vlastně jen dabéři? Nebo i hlas stvoří počítače? Budou hrát známé herecké tváře hrát i po smrti či budou herci odprodávat svoji podobu, jako jsme to mohli vidět ve snímku Futurologický kongres?

Budou vůbec pro natáčení filmů potřeba nějaké speciální znalosti? Nebo si vlastní biják naklikáte doma v nějakém prográmku? Nebo to za vás udělá umělá inteligence, které poručíte, na jaký příběh dnes večer máte chuť? Anebo všechno půjde úplně jinou cestou a s přibývajícími možnostmi počítačových her bude stále víc a víc lidí svoje bažení po příbězích uspokojovat právě u interaktivních zážitků?

Tenhle poslední odstavec už jsou možná fantasmagorické otázky budoucnosti, ale když se vrátíme o krok zpět, tak se zároveň okruhem vracíme k tomu, čím konkrétně mě plejáda trailerů z E3 tak zaujala. Když vyberu třeba takový trailer k Death Stranding, tak najednou vidíte postavu, která vypadá jako herec Norman Reedus (známý z Živých mrtvých), zní jako Norman Reedus a tvůrci ji mohou zasadit do kompletně smyšleného prostředí a dělat tam s ní naprosto cokoliv...

Takže co myslíte vy? Blíží se pomaličku doba "virtuální" filmařiny? Popřípadě co napadá vás, když si pustíte trailer na nové The Last of Us či Beyond Good and Evil? Diskuse je vám otevřená a na další stránce jsou přiložené ještě další trailery, tak mrkněte, co všechno bylo v rámci E3 letos k vidění. V galerii pod článkem jsou k jednotlivým hrám fotky.

« Předchozí kapitola
Další kapitola »

Galerie: 24

E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu E3 2018: Nové hry vypadají zatraceně dobře. Co to znamená pro film? | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest