Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD

Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 8 obrázků
Zahraniční kritici se do nejnovější videoherní adaptace pustili docela zostra, režisér Duncan Jones přesto zůstává optimistou a hovoří o pokračování a vystřižených scénách na DVD. Plus nové upoutávky.

Duncan Jones natočil dva dobré menší filmy. Warcraft má očividně rád a na plátně mu chtěl udělat čest. Na realizaci celovečerního snímku dostal dostatek prostředků i času, měl poměrně volnou ruku a k té ruce měl navíc lidi z Blizzardu, společnosti, která Warcraft vymyslela a rozumí mu. Přesto dosavadní zahraniční recenze dvakrát ohromující zážitek neslibují.

Samotné výtvarné zpracování, které vaše smysly už v trailerech osloví jako první, nakonec až tak velké vášně nebudilo. Jistě, objevují se názory, že film vypadá uměle, popřípadě jako hra, ale podoba snímku jen málokdy patří mezi hlavní témata recenzí a tu a tam je vizuál i chválen, obzvlášť co se týče designu, když už ne zpracování.

Hůř je na tom samotný obsah. Děj filmu je označován často za průměrný nebo dokonce nudný. Postavy i jejich herci za nevýrazné. Lépe z jednotlivých kritik většinou vycházejí orkové, zatímco u lidských postav je leckdy zpochybňován už casting. Největší chválu sklízejí zřejmě Toby Kebbell jako orčí náčelník Durotan, Ruth Negga jako královna Taria a Paula Patton, která jako orčí míšenká rozpolcená mezi dvěma světy má údajně v celém filmu ten nejzajímavější vývoj. Plochému vyprávění je vyčítáno, že se snaží naráz ukázat příliš mnoho míst a postav a celý film se zjevně pokouší otevřít celý rozsáhlý svět a nezbývá mu pak dost času na vlastní příběh a jeho uspokojivé vyprávění.

Chvály se vedle zmiňovaných konkrétních postav a herců či vizuálu dočkávají některé akční scény, ponoření do fantastického světa nebo fakt, že navzdory nespokojenosti jde pořád o jeden z lepších videoherních filmů. Spokojení by měli být především hráči, protože elementů z her bylo do filmu zakomponováno hodně a podle twitterových reakcí prvních šťastných fandů hra doslova ožívá před očima. Teď už je jen otázkou, zda hráčům nebude chybět, že nemohou dění na plátně kontrolovat...

Jestli je filmu vyčítáno, že se toho za krátký čas snaží udělat až příliš, nepomohla by delší stopáž? Původní sestřih měl zhruba dvě hodiny čtyřicet a ve střižně se Jones dostal jen lehce nad dvě hodiny. Nevypadá to však, že by se chystala nějaká prodloužená verze, pouze se na DVD a Blu-ray můžeme těšit na řadu bonusových scén. A taky se skutečně počítá s dalším pokračováním, kterému první film umetá cestičku.

Podle Jonese nabízí svět Warcraftu celou řadu příběhů, které se dají zpracovat, a které fanoušci na plátně určitě jednou vidět chtějí. Ty už Jones točit nebude, ale určitě chce položit pro celý svět pevné základy. Jeho trilogie má naprosto jednoduché jádro. Orkové ztratili svůj domov a hledají nový. Na konci trilogie by mělo být zřejmé, že ten domov konečně našli. Hráči asi tuší, o čem režisér mluví, my ostatní se přesvědčíme příští týden v kinech. Nebo vás od jeho návštěvy prvotní ohlasy či trailery odradily?

Abyste si mohli udělat vlastní obrázek o tom, nakolik vás vlastně snímek láká, přikládáme nejnovější upoutávky a do galerie ještě fotky, které odhalují, jací herci se skrývají pod digitálními maskami Orků.

Warcraft je adaptací populární fantasy videohry, ve které se do fiktivního světa Azerothu začnou skrze magický portál valit zástupy orků (tzv. Horda) a rozpoutají masivní válku proti domorodému obyvatelstvu (lidé a jejich spojenci - tzv. Aliance). Film by se měl zabývat prvním střetem obou znesvářených stran. Režíruje Duncan Jones, hrají Ben Foster, Dominic Cooper, Paula Patton, Toby Kebbell nebo Clancy Brown. Datum premiéry je stanoveno na 10.6. 2016.

Zdroje: Rotten Tomatoes, Collider

Warcraft: První střet

10.06.2016 | USA, Kanada, Čína, Japonsko
Akční, Dobrodružný, Fantasy

Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu Warcraft: Zahraniční recenze vs. pokračování a DVD | Fandíme filmu