Recenze: Viktor Frankenstein

Recenze: Viktor Frankenstein | Fandíme filmu
Frankensteini to mají na plátně těžký. A Viktor není výjimka.

Viktor Frankenstein v podání Jamese McAvoye zachrání z cirkusu znetvořeného hrbáče, který se zajímá o anatomii. Přivede si ho domů, během pár minut z něj udělá fešáka a začnou spolu makat na projektu, který se ve výsledku trochu vymkne z rukou úplně všem. Aneb 109 minut ve zkratce.

Pokud na film jdete s naprosto nulovým očekáváním a patříte mezi fanoušky Van Helsinga nebo se vám líbil Vin Diesel jako Lovec čarodějnic, máte celkem slušně nakročeno k tomu, že si užijete i tenhle sci-fi/horor/drama. Frankenstein je solidním popcornovým výplachem, který skrývá několik hodně dobrých momentů, které spolu s maniakálním McAvoyem a téměř sherlockovským vizuálem (i když paradoxně, ač se režisér Paul McGuigan podílel na seriálu Sherlock, vizuál spíš připomíná filmového detektiva s Downeym Juniorem v hlavní roli) vytváří solidní základ a během prvních dvaceti minut vlastně i docela dobře baví.

Veškerá paráda ale bere za své v okamžiku, kdy na povrch vypluje příběh plochý jak prkno, který navíc doplňuje nejeden WTF motiv. Tak například zkrášlení znetvořeného Igora - odstraníme hrbík, narovnáme záda, nastrčíme slušivý korzetek a z Daniela Radcliffa s parukou (doufám, že s parukou) je najednou fešák, který rozehrává značně kulhající romanci.

Hlavní problém je ve scénáři, ale problém mám i se samotným Radcliffem, který je fajn na začátku jako hrbáč, ale romantickou polohu a vlastně asi celou roli Igora mu nevěřím ani za mák. Stejně žalostně je na tom i hlavní záporák, který vypadá, že by mu v hospodě nenalili. Světlou výjimkou je Andrew Scott v roli vyšetřovatele podivných událostí kolem Frankensteina, který má ale zoufale málo prostoru.

I když jakékoliv osudy postav jsou vám úplně putna, tenhle scenáristický průjem začínající zombie opicí a končící poselstvím o tom, že z mrtvoly si kámoše neuděláte, leda byste jí nezapomněli přidat taky mozek, má ke své cti alespoň únosnou stopáž a koukatelný vizuál. Takže na maratony hororových béček vlastně docela dobrý matroš, alespoň vám při debatách s kamarády nebude líto, když nějakou pasáž prošvihnete.

5/10