Hollywood naříká nad uniklými Comic-Con trailery

Hollywood naříká nad uniklými Comic-Con trailery | Fandíme filmu
Proč tedy vlastně upoutávky do San Diega vozí, když je nikomu nechce ukázat? A dá se proti únikům nějak bojovat?

Upoutávka na Batman v Superman byla hned po comicconové prezentaci oficiálně zveřejněna online, většina dalších nikoliv. Jen krátce po promítání ale řadu z nich někdo na internet nahrál neoficiálně a nekvalitní videozáznamy se začaly šířit jako požár. To samé se děje každý rok, studia s tím musí počítat a je to naprosto logické. Nejde nejdřív léta vychovávat filmové fanoušky k tomu, aby byli zvědaví na každý nový kus propagačního materiálu, a pak se tvářit strašně pohoršeně, když jsou zvědaví i na ten nejnovější, o kterém zrovna mluví v superlativech půlka internetu. Přesto se studia nad úniky i po letech dokáží podivovat a vedou s nimi donkichotský boj.

Zdaleka největší živo bylo poslední týden kolem traileru na Suicide Squad. Studio Warner na jednu udělalo tu nejrozumnější věc, jakou mohlo udělat. Uveřejnilo trailer oficiálně, aby se nešířil v mizerné kvalitě. Za to si zaslouží jednoznačnou pochvalu! Bohužel ale k traileru z nějakého důvodu připojilo pichlavou tiskovou zprávu, ve které hovoří o tom, jak jsou piráti strašně zlí, o tom, že se je nepodařilo zastavit, o tom, jak se video ilegálně šíří a o tom, jak strašlivě lituje toho, že trailer muselo zveřejnit, i když nechtělo. Přitom drtivá většina oněch mytických „ilegálních šiřitelů“ jsou zkrátka jednotliví fanoušci, kteří si uniklá videa mezi sebou poslali na sociálních sítích, aby mohli práci studia nadšeně oslavovat! Jsou to ti samí fanoušci, kteří za rok naklušou do kina, koupí si předražené vstupenky a dost možná později ještě nějaký merchandising nebo DVDčko. Warner snadno mohl být za hrdinu a naservírovat svým skalním příznivcům upoutávku se slovy: „Tady máte oficiální verzi, ať nemusíte koukat na ten rozmazaný hnus. Co bychom pro vás neudělali“. Místo toho mluví o „pirátech“, "ilegálních šiřitelých" a „pošramocené důvěře“ (to platí hlavně na člověka, který video nahrál přímo v sále). Škoda.

Proč vůbec studia nechtějí zveřejňovat videa z Comic-Conu online? Často jde o narychlo spíchnuté sestřihy, ve kterých nejsou ani dokončené triky a opravdu nejde o stopáž určenou veřejnosti. Tak proč ji ukazovat šesti tisícům divákům v San Diegu? Studia tvrdí, že chtějí udělat fanouškům radost. Takhle altruisticky ale marketingová mašina samozřejmě nefunguje, žádné studio na světě nevynaloží miliony dolarů (ano, prezentace na Comic-Conu je tak drahá, jen samotné pronajmutí hlavního prezentačního sálu stojí na hodinu 600 000 dolarů) jen kvůli tomu, aby udělalo radost pár tisícovkám fanoušků. Skutečným cílem je vytvořit už dlouho před premiérou pozitivní šuškandu na webu a sociálních sítích a v sále si vyzkoušet na poměrně širokém vzorku, které elementy propagace na diváky zabírají a mohly by tak dobře posloužit v připravované kampani.

To potvrzuje i Hutch Parker, který dlouhou dobu pracoval ve vedení studia Fox. Podle jeho slov se marketingová oddělení snaží rozvášnit fanouškovské jádro a využít Comic Con jako velkou focus group. Veřejně podle něj studia upoutávky nechtějí promítat také z toho důvodu, aby se propagační kampaň příliš nerozmělnila a neunavila. Velká studia totiž mají zveřejnění jednotlivých upoutávek, obrázků a konkrétních informací přesně rozplánované tak, aby byla pozornost publika postupně přiživována a definitivně vrcholila s premiérou filmu.

Co k tomu všemu dodat? Videa budou unikat dál a nepřímo fanoušky kárat za to, že jsou zvědaví na vaši reklamu, to opravdu není řešení. Studia se buď musí s šířením upoutávek smířit, vydat je hned po Comic-Conu oficiálně nebo je s sebou jednoduše nevozit. Star Wars místo trailerů přivezly krásný sestřih z natáčení, herci a tvůrci měli na pódiu co říct a dálkově ovládaná loutka přímo na pódiu celému filmovému světu názorně předvedla, jak oddaní jsou filmaři praktickým efektům. Jako propagace to fungovalo skvěle a bez traileru. Marvel zase před dvěma lety na pódium postavil Toma Hiddlestona, který několik minut hrál v kostýmu před živým publikem roli Lokiho a diváci šíleli víc, než ze všech trailerů dohromady. Pokud by se tedy Hollywood do budoucna chtěl obejít na Comic-Conu bez upoutávek, evidentně by to šlo. Stačí být kreativní.

Zdroje: Deadline, Slashfilm, Collider, The Globe and Mail

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2022 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest