Mezi středou a pátkem vstoupily do světových kin další novinky, diváci na ně vyrazili a máme tu další pravidelný přehled víkendové návštěvnosti. Dopadlo to dost podobně, jako před týdnem. Znovu platí, že se celkové tržby zlepšují, ale stále jen šnečím tempem. Hollywood stále není schopný dodat divácky vděčné hity a obsazenost kinosálů z nemalé části zajišťuje alternativní nabídka. Tento týden hudební dokument a obnovená premiéra.
Jaký hudební dokument? Nejnavštěvovanější premiérou víkendu byl snímek Taylor Swift: The Official Release Party of a Showgirl, což je v zásadě zveličená premiéra nové desky The Life of a Showgirl. Podle recenzentů jde o produkt spíchnutý horkou jehlou, kdy na diváky v kinech čeká videoklip k písničce The Fate of Ophelia, video o natáčení videoklipu, dále přehrání celého alba s výtvarnými podkresy (lyrics videa) a komentář Taylor Swift k písničkám. Zkrátka propagační materiál, co se běžně uvolňuje na Youtube zdarma.
Jenže Swift je extrémně populární a skalní fanoušci a fanynky jí sežerou všechno. A tak na největším trhu, ve Spojených státech, „The Official Release Party“ prodala o víkendu vstupenky za 33 milionů, což z počinu dělá druhou nejúspěšnější premiéru hudebního dokumentu, jaká se kdy v kinech odehrála. Lépe si vedl pouze předchozí počin Taylor Swifth – velkolepý záznam jejího koncertního turné Eras. Ten utržil za úvodní víkend skoro trojnásobek. Mimo Spojené státy Swift utržila dalších 13 milionů. Dohromady 46 milionů. Za přehrání desky, videoklipu a rozhovoru super vývar, co říkáte?
Druhá příčka už patří hvězdě filmové. Jedna bitva za druhou (One Battle After Another) s DiCapriem v hlavní roli měla premiéru minulý víkend, teď tedy dosáhla druhé příčky. Severoameričtí diváci za vstupenky utratili 11 milionů dolarů, ostatní dokonce 22 milionů. Zájem mimo USA poklesl jen minimálně a celkem už je po celém světě utrženo téměř 102 milionů. Pokud film začne během podzimu sbírat nejrůznější nominace a ceny, a pokud nebude příliš spěchat na domácí video, mohlo by se v pokladnách podařit překonat dvousetmilionovou hranici, což by vzhledem k rozpočtu ve výši 135 milionů rozhodně bylo žádoucí. Už jen proto, aby podobně odvážné projekty mohly vznikat i do budoucna.
Moc odvahy recenze neviděly v životopisném filmu Mlátička (The Smashing Machine), který sice neměl nijak hrozná hodnocení, ale kritici často psali, že se vyprávění dost opírá o životopisná klišé. Možná recenze měly vliv, možná to publikum cítilo v trailerech, anebo zkrátka jen chce vidět Dwayna Johnsona v popcornových velkofilmech a v seriózních dramatech na něj není zvědavé. Tak či tak snímek navzdory silnému obsazení utržil o víkendu v USA jen slabých 6 milionů. Natáčení vyšlo na neuvěřitelných 50 milionů, takže pokud se nepodaří publikum udržet a zabodovat mimo Spojené státy, má nezávislé studio A24 v rukou slušný propadák.
Zcela opačným případem je Gábinin kouzelný domek ve filmu (Gabby’s Dollhouse), který si vede nad očekávání dobře. Film nemá v hlavní roli mega hvězdu, neměl skoro žádnou propagaci a povedlo se jej natočit za 30 milionů. Týden po premiéře se podařilo o víkendu prodat vstupenky za 5 milionů a celkem už je v pokladně více než 32 mega. Částku se možná povede ještě zdvojnásobit a u filmů pro nejmenší diváky se navíc hlavní zájem očekává na domácím videu, takže studio Universal musí být spokojené.
Největším hitem podzimu je zatím jednoznačně V zajetí démonů 4: Poslední rituály (The Conjuring: Last Rites). Pokračování hororové série se promítá pátým týdnem a aktuálně vstupuje na domácí video. Přesto o víkendu utržilo další 4 miliony na severoamerickém trhu a dokonce 9 milionů na těch ostatních. Celkem je v kasičce 458 milionů a pokoření půlmiliardové laťky se blíží. To vše při nákladech v desítkách milionů. Prostě hit, jak se sluší a patří.
Nedostatku lákavých hollywoodských novinek stále využívá japonské anime Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba - Infinity Castle. V USA si o víkendu připsalo další více než 3 miliony dolarů. Už v Severní Americe utržilo celkem více než 124 milionů a zakrátko se z něj stane vůbec nejúspěšnější zahraniční film na severoamerickém trhu. Posledních pár desítek let tuhle pozici držel Tygr a drak, s tržbou ve výši 128 milionů. Doma v Japonsku animák utržil o víkendu další 3 miliony a už tam má dohromady 242 milionů amerických dolarů. Podařilo se tedy překonat Cestu do fantazie a v Japonsku už existuje jen jeden film, který v zemi vydělal víc peněz – předchozí díl Demon Slayera, tedy Kimetsu no Yaiba - Mugen Train (neskutečných 365 milionů). V globálním úhrnu už má Infinity Castle na účtu 642 milionů, což z něj činí celosvětová pátý komerčně nejúspěšnější film letošního roku. Lépe si vedly jen Jurský svět: Znovuzrození, Minecraft, Lilo & Stitch a čínský animák Ne Zha 2.
I tento víkend do top desítky návštěvnosti pronikla obnovená premiéra. Tentokrát je to Avatar: The Way of Water, jenž má diváky nalákat na premiéru Avatara 3, která se blíží. Nebylo to až tak slavné, když se podařily utržit v Severní Americe pouze 3 miliony, zatímco obnovená premiéra jedničky tu před pár lety zvládla přes 10 milionů. Nicméně, mezinárodně film přidal dalších skoro 7 milionů a celková desetimilionová tržba vlastně není vůbec špatný výsledek, když si vezmete, že jde o bonusové přilepšení prakticky bez nákladů a práce.
O horor Cizinci: Kapitola 2 (The Strangers: Chapter 2) nebyl zájem minulý víkend při premiéře a teď se to nijak nezměnilo. Propad zájmu o 51% sice není strašlivý, ale kvůli slabé premiéře to tenhle víkend znamená příjem jen ve výši necelých 3 milionů. Celkem je na účtu 11 milionů a kdo ví, zda se podaří pokořit dvacítku. A to je celkem málo i na střízlivý osmimilionový rozpočet. Kdo ví, zda již natočená trojka nakonec nepůjde rovnou na domácí video.
Horor Good Boy neměl špatné ohlasy, ale diváci se nijak zvlášť nehrnuli. Stojí za ním menší distribuční společnost IFC Films, která hororu se psím hrdinou ani nezajistila nijak rozsáhlé nasazení do kin, takže se nejspíš žádné zázraky v pokladnách ani nečekaly. Utržit se zatím povedlo lehce přes 2 miliony a příští víkend už film nejspíš spadne mimo top desítku. Tento víkend ji uzavírá Dlouhý pochod (The Long Walk). Ten sbírá své dolárky pomalu, leč jistě a při čtvrtém víkendu v kinech prodal lístky za necelé 2 miliony. Celkově zatím utržil 44 milionů, může to dotáhnout někam na šedesát a výroba vyšla (bez propagačních nákladů) na dvacet, takže by studio Lionsgate nemělo zůstat škodné.
Následující víkend uvítá do kin Trona: Area, tak snad konečně v pokladnách uvidíme nějaké zajímavější tituly.
Titulní foto: Mlátička
Zdroje: Luiz Fernando, Box Office Mojo