Po dvou týdnech, kdy se návštěvnost kinech zvedla, jsme zpátky tam, kde jsme se plácali po většinu srpna. Celková návštěvnost na největším filmovém trhu ve Spojených státech se pohybovala jen kolem 72 milionů. A to je částka, jakou minulý týden zvládl první film žebříčku sám!
Jenže novinky tento víkend naprosto netáhly. Letos se hodně daří hororům s přesahem a do téhle škatulky se snažila patřit i čerstvá záležitost Je to ON (HIM). Nicméně recenze byly mizerné a diváky nezaujala propagační kampaň nebo fotbalová zápletka. Zájem publika nezvýšilo ani to, že film produkoval hororový hitmaker Jordan Peele. Za víkend se tak podařilo v USA utržit jen 13 milionů dolarů. Natáčení (bez nákladů na propagaci) stálo 27 milionů, takže by nakonec nemuselo jít o vyložený propadák, ale hit to taky nebude, zvlášť když se u fotbalového filmu nedají čekat zázraky mimo USA. A i kdyby se nakonec HIM v kinech zaplatil, nízké tržby čerstvých novinek jsou špatnou zprávou pro provozovatele kin.
Je to ON se umísťuje pouze na druhé příčce víkendové návštěvnosti, ale to je pořád vlastně docela dobrý výkon oproti Velké odvážné nádherné cestě (A Big Bold Beautiful Journey). Ta skončila až na šesté příčce žebříčku, ačkoliv jde o rozmáchlou romanci s Margot Robbie a Colinem Farrellem v hlavních rolích. Možná publikum odradil nadpřirozený element, možná nefungovala reklamní kampaň anebo měly vliv slabé recenze. Každopádně snímek za víkend utržil pouze 3,5 milionu dolarů v USA a 4,5 milionu ve zbytku světa. A to při celkem vysokých nákladech (50 milionů). Tohle prostě skončí jako značný propadák.
The Senior je další film od Angel Studios, u nichž se nijak vysoký zájem publika nečeká, takže nás umístění na sedmé příčce žebříčku a ani ne třímilionová tržba nemusejí nijak překvapovat. Za týden, dva nejspíš bude The Senior mimo top desítku a už nikdy o filmu neuslyšíme. Nedostatku silných novinek dál využívá alternativní nabídka. Osmá příčka víkendového žebříčku náleží obnovené premiéře Toy Story. Tenhle víkend klasický animák prodal vstupenky za 1,4 milionu dolarů a celkem už obnovená premiéra utržila 7,6 milionu. A do žebříčku se dostal také přenos divadelního představení Noah (devátá příčka žebříčku, tržba 1,3 milionu).
Zbytek žebříčku pro provozovatele kin také není žádná hitparáda, protože nabídka z předchozích týdnů zkrátka není nejsilnější a nemá velkou výdrž. Japonské anime Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba - Infinity Castle udělalo velkou parádu minulý víkend. Všemožné rekordy už filmu nikdo neveze, ale ukázalo se, že o snímek stáli hlavně fanoušci značky a mimo ně se už velké kvantum zájemců nenadejde. Nicméně, když si ještě jednou připomeneme, že se bavíme o japonském anime, je tržba ve výši 17 milionů za druhý víkend vynikající.
Žádnému jinému anime filmu v historii se v USA na první příčku dvakrát po sobě dosáhnout nepodařilo. Celkem je v USA utrženo 104 milionů, takže v tuhle chvíli už jde o vůbec nejúspěšnější anime, co se kdy v Severní Americe promítalo. Doma v Japonsku snímek přidal na konto další 4 miliony a celkem tam má na účtu 231 milionů dolarů. To znamená, že nakonec bude ještě pár dní trvat, než se podaří vyšvihnout na druhou příčku historického japonského žebříčku (tam je zatím film Spirited Away, s částkou 238 milionů). Mimo Japonsko a USA se film úhrnem dopracoval k částce 235 milionů, takže dohromady je utrženo už téměř 570 milionů. Podařilo se tedy pokořit předchozí díl série Demon Slayer a z Infinity Castle je celosvětově nejvýdělečnější anime všech dob. V rámci žebříčku roku 2025 už Infinity Castle překonal Fantastickou 4: První kroky (519 milionů) a sedí tak na 9. příčce letošní globální tabulky. Kdyby po světě vydržel silný zájem, může to japonský export dotáhnout až do top pětky.
Třetí příčku víkendového žebříčku okupuje V zajetí démonů 4: Poslední rituály (The Conjuring: Last Rites) s částkou téměř 13 milionů dolarů. Mimo USA se o víkendu prodaly vstupenky dokonce za 28 milionů a dohromady je po celém světě utrženo 400 milionů dolarů (plus minus pár drobných, podle toho, jak nakonec dopadne detailní pondělní vyúčtování). To znamená, že se podařilo pokořit Sestru (366 milionů) a z Posledních rituálů je nejúspěšnější horor ze světa Conjuringu. Není vyloučeno, že se podaří překonat půlmiliardové laťky, což na poli hororu rozhodně není běžné.
Pak jsou tu Panství Downton: Velké finále (Downton Abbey: The Grand Finale) a Dlouhý pochod (The Long Walk). Oba filmy shodně o víkendu utržily 6,3 milionu dolarů. Dlouhý pochod má celkem na účtu 25 milionů a částku do konce nasazení v kinech možná zdvojnásobí. Panství Downton výrazně ztrácí zájem publika, doteď celosvětově utržilo 59 milionů a zatím to vypadá, že to dotáhne v nejlepším na stovku. Pro projekt s padesátimilionovým rozpočtem (bez nákladů na propagaci) dost smutné vyhlídky.
Žebříček deseti nejnavštěvovanějších filmů víkendu uzavírá Hodina zmizení (Weapons), další velký hororový hit letošního roku. Promítá se sedmým týdnem a tento víkend utržila něco přes milion. Dohromady je v prasátku 263 milionů. Možná to film dotáhne na sedmdesátku a pak se z kin odporoučí. Příští víkend se o pozornost diváků pokusí poprat primárně Cizinci: Kapitola 2, tak uvidíme, zda tenhle horor napodobí spíš Je to ON nebo právě Hodinu zmizení.
Titulní foto: Je to ON
Zdroje: Box Office Mojo, The Numbers, Luiz Fernando