Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1

Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu
Apple
Zobrazit dalších 9 obrázků
Diváci mají hodně malý zájem o M3GAN 2.0, ačkoliv jednička byla před lety hitem.

Závodní novinka F1 předčila očekávání. Analytické odhady očekávaly, že za první víkend doma v USA snímek dokáže utržit 35 milionů, ale nakonec z toho bylo 55 milionů. Pokud vezmeme v potaz, že Oppenheimer vychází z knížky, tak jsme vlastně svědky největší premiéry původního nečínského filmu (filmu, co nevychází z předlohy nebo není pokračováním nebo remakem) od uzávěry kin v období pandemie covidu 19. Také jde o druhou největší premiéru v kariéře Brada Pitta a druhou největší premiéru závodního filmu pokud bychom nepočítali animovaná Auta nebo sérii Rychle a zběsile.

Zbylých 70 trhů z celého světa dalo dohromady dokonce 88 milionů, takže to máme dohromady 144 milionů a nárok na pochvalné zatleskání. Navíc je třeba mít na paměti, že film financuje Apple, pro který jsou jakékoliv tržby v kinech jen bonus. Primárním účelem snímku je přitahovat lidi do ekosystému Apple. Nakonec je tedy i celkem jedno, že natáčení bylo velmi drahé.

Hraný remake dobrodružné fantasy Jak vycvičit draka (How to Train Your Dragon) při svém třetím víkendu v kinech hlásí tržbu 19 milionů v USA a skoro 33 milionů v ostatních zemích. A to přesto, že film přichází o prémiové sály, které má pro sebe od tohoto víkendu F1. Ostatní trhy prodaly vstupenky za skoro 33 milionů dolarů a dohromady už to dělá 454 milionů. Příští víkend se podaří překonat tržbu původního animáku (495 milionů) a očekává se, že v úhrnu nakonec film překročí šestisetmilionovou hranici.

Na třetí příčce končí Elio. Diváci si pixarovku mezi sebou celkem chválí, takže nezažila nijak katastrofický propad – jen 48%. Problém je v tom, že premiéra minulý týden byla dost slabá. Tento víkend tak Elio končí jen s necelými 11 miliony v USA a dalšími 11 miliony z ostatních trhů. Po druhém víkendu je tedy utrženo jen zoufalých 72 milionů, což je při stopadesátimilionovém rozpočtu nepřijatelné.

Druhá premiéra víkendu si vedla podstatně hůře než F1. Vědělo se, že M3GAN 2.0 bude mít slabší start než jednička, ale ani největší škarohlíd si netroufl typovat, že to dopadne až tak bídně. Jednička startovala za 30 milionů, dvojka jen za 10! Mezinárodně je to ještě horší – do neděle jen chabých 7 milionů. Snímku pomáhá jen to, že nebyl extra drahý – výroba stála 25 milionů. Takže i když je možné, že akční sci-fi se zabijáckými robotkami v kinech prodělá, na domácím videu půjde ztráty dohnat.

Pořád ale M3GAN dokázala ukousnout kus hororového publika 28 letům poté (28 Years Later). Pokračování zombie hitu mělo minulý víkend silnou premiéru a těší se pochvalným recenzím. Přesto zájem diváků po týdnu poklesl o krutých 68%. Znamená to přes 9 milionů ze severoamerických kin. Ve zbytku světa klesá zájem o chlup pomaleji a podařilo se prodat vstupenky za více než 13 milionů. Dohromady už je v prasátku 103 milionů, což je podstatně víc, než před lety utržila „dvojka“ za celou dobu promítání (72 milionů).

Oproti tomu Lilo & Stitch nemají o diváky nouzi ani když už se promítají šestým týdnem. O víkendu utržili v USA 7 milionů a ve zbytku světa nastřádali dalších 13. V úhrnu to k dnešnímu datu dělá 946 milionů a miliardová laťka se krůček po krůčku přibližuje.

Dál se snaží Mission: Impossible – Poslední zúčtování (Mission: Impossible - The Final Reckoning). Severoameričtí diváci za vstupenky utratili další více než 4 miliony, všichni ostatní více než 6 milionů. Celkem je utrženo 562 mega a příští víkend se povede překonat celkovou tržbu předchozího dílu (571 milionů). Ale připomínám, že film by tak extrémně drahý (300-400 milionů bez nákladů na marketing), že by potřeboval utržit alespoň 800 milionů, abychom se mohli alespoň teoreticky bavit o tom, že se zaplatí. A to se jednoduše nepovede.

Svoje limitované publikum dál udržuje nezávislá romantická komedie Dokonalá shoda (Materialists). O víkendu utržila skoro 3 miliony, celkem má pod čepcem 40 milionů a minimálně padesátka by měla být reálná. Na malý snímeček slušná práce. Balerína (From the World of John Wick: Ballerina) oproti tomu pořád žádné velké zázraky nepředvádí. Ačkoliv jde o násobně dražší film s podstatně nákladnějším marketingem, při čtvrtém víkendu nasazení se prodaly vstupenky už jen za 2 miliony v USA, za necelé 4 miliony ve zbytku světa a za 126 milionů v celém dosavadním úhrnu. Tohle bude studio Lionsgate bolet.

Top desítky tento týden ještě uzavírá Karate Kid: Legendy (Karate Kid: Legends) s milionovým příjmem a celkovou tržbou ve výši 102 milionů. Příští víkend se do kin prokousne Jurský svět: Znovuzrození, a tak Karate Kid z top desítky prakticky jistě vypadne.

Titulní foto: F1

Zdroje: Luiz Fernando, Box Office Mojo

Galerie: 10

Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu Box Office: Víkendové závody v pokladnách kin vyhrává F1 | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2025 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest