Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají

Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu
Pixar
Zobrazit dalších 9 obrázků
Chválený Elio od Pixaru publikum nezajímá, to radši opakovaně chodí na remaky starších filmů.

Pixarovka Elio má velmi dobré recenze a vesměs ji chválí i běžní diváci. Jenže nic naplat, do kina publikum přitáhnout nedokáže. Ve víkendovém žebříčku návštěvnosti původní animovaná sci-fi končí až třetí, s tržbou pouhých 21 milionů dolarů z USA a dokonce jen 14 milionů ze zbytku světa. To je pro snímek se stopadesátimilionovým rozpočtem a podobně vysokými náklady na propagaci naprostá tragédie. Na jiné rodinné filmy se přitom chodí, takže potíž není v tom že by cílové publikum zůstalo doma.

Možná se prostě nepovedl marketing, možná ani neexistoval způsob, jak lidi přesvědčit, že by měli chtít vidět příběh pestrobarevných vesmírných „slimejšů“. Nebo je háček v tom, že už je dnes kino (a navazující doprava, občerstvení…) tak nákladnou záležitostí, že je prostě stále těžší a těží publikum přimět, aby riskovalo. Tak nebo tak to téměř jistě znamená další hřebíček do rakve původní tvorby a posílení důrazu na nekonečná pokračování a remaky.

Přesně to najdeme v oblasti rodinné zábavy na prvním a čtvrtém místě žebříčku návštěvnosti. Do čela se znovu vyhoupl hraný remake animáku Jak vycvičit draka (How to Train Your Dragon). Film se promítá druhým týdnem, zájem klesl zhruba o polovinu a znamená to, že americká kina prodala vstupenky za 37 milionů dolarů a ta v ostatních zemích dokonce za 53 milionů. Celkem je utrženo už 358 milionů a odhaduje se, že nakonec v kasičce skončí přes 600 milionů. Při stejných nákladech, jaké měl Elio.

Lilo & Stitch jsou také hraným remakem stejnojmenného animáku a oproti „Drakovi“ jde dokonce o ještě úspěšnější projekt. Snímek se promítá pátým týdnem, přesto o víkendu v USA utržil skoro 10 milionů a skoro 20 milionů na ostatních trzích. Dohromady je k dnešnímu dni utrženo 910 milionů, očekává se, že tržby nakonec přesáhnou miliardu a natáčení stálo dokonce jen 100 milionů. Tady prostě Disney na rozdíl od Elia nehorázně rýžuje.

Pro Pixar musí být šok, že jej neporazila jen starší přímá konkurence, ale dokonce i krvavý, mládeži nepřístupný postapokalyptický horor. Není přitom sychravý říjen, ale prosluněný závěr školního roku. 28 let poté (28 Years Later) po delší odmlce oživuje oblíbenou hororovou ságu a hned z toho bylo 30 milionů v USA a dalších zhruba 30 milionů z ostatních trhů. Za pár dní se podaří pokořit tržbu 28 týdnů poté (65 milionů) a jen chvíli na to padne i laťka nastavená 28 dny poté (82 milionů). Natáčení „Let“ stálo 60 milionů, takže když připočteme propagační náklady, bude potřeba utržit tak 200 milionů, aby se všechno zaplatilo. A to by se snad mělo povést. Nic tak nebrání vzniku celé nové plánované trilogie.

V žebříčku i po pěti týdnech nasazení pořád najdeme celkem vysoko také Mission: Impossible – Poslední zúčtování (Mission: Impossible – The Final Reckoning). Za víkend se povedlo trhnout skoro 7 milionů v USA a dalších téměř 13 z ostatních mezinárodních trhů. Je tedy utrženo 541 milionů celkem a tržba by mohla růst až někam k 650. Nic se bohužel nemění na tom, že byl film nehorázně drahý a jen z prodeje vstupenek se při takhle „slabém“ diváckém zájmu nezaplatí.

Celkem se snaží Dokonalá shoda (Materialists), romantická komedie studia A24 s Dakotou Johnson, Chrisem Evansem a Pedrem Pascalem v hlavních rolích. Při druhém víkendu promítání se prodaly vstupenky za zhruba 6 milionů a globální úhrn prozatím dělá 31 mega. Mělo by se podařit pokořit alespoň šedesátku, což by snímku s dvacetimilionovým rozpočtem snad mělo stačit.

Nijak slavně na tom není Balerína (From the World of John Wick: Ballerina). Při svém třetím víkendu nasazení ztratila znovu více než polovinu diváků a připsala si jen něco přes 4 milionů. Celkem má na kontě asi 101 milionů a může to dotáhnou při hodně velkém snažení až někam ke 230 mega, avšak při devadesátimilionovém rozpočtu takový příjem není žádnou výhrou.

Karate Kid: Legendy (Karate Kid: Legends) má výhodu v tom, že byl podstatně levnější, takže podobně nízké tržby tolik nevadí. Promítá se čtvrtým týdnem, za víkend se podařilo na severoamerickém trhu utržit přes 2 miliony a na těch ostatních něco pod 2 miliony. Celkem je utrženo 98 milionů z celého světa a do konce promítání v kinech by snad film mohl být splacený.

S promítáním se pomalu loučí jednoznačný hit, Nezvratný osud: Pokrevní linie (Final Destination: Bloodlines). Ačkoliv už je horor na domácím videu, ještě si připsal skoro 2 miliony v USA téměř stejně tolik v ostatních teritoriích. Může se tedy pochlubit při padesátimilionovém rozpočtu fenomenální tržbou 280 milionů, která nejspíš ještě o pár milionů povyroste.

Desítku nejnavštěvovanějších víkendových filmů uzavírá Kuberaa, další z indických exportů, co se vydaly do světa. V USA snímek utržil 1,7 milionu a další zhruba 4 miliony amerických dolarů potom doma v Indii. Lze očekávat, že příští týden už snímek do elitní desítky nepronikne, protože do distribuci přijdou F1 a M3GAN 2.0.

Titulní foto: Elio

Zdroje: PinkvillaLuiz Fernando, Box Office Mojo

Galerie: 10

Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu Box Office: Smutná zpráva – povedené původní filmy do kin nelákají | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2025 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest