Recenze: Apokalypsa v Hollywoodu

Recenze: Apokalypsa v Hollywoodu | Fandíme filmu
James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Jay Baruchel, Danny McBride a Craig Robinson paří na konci světa. Trapas nebo slušná hlína?

Máte rádi humor Setha Rogena a jeho kamarádů? Pokud ano, jste vítáni. Pokud ne, raději se jeho novému snímku This Is the End (v češtině Apokalypsa v Hollywoodu) vyhněte obloukem. Humor kanadského filmaře je do značné míry záležitostí vkusu, a nejinak to platí i tentokrát. K This Is the End Rogen napsal se svým dlouholetým parťákem Evanem Goldbergem scénář, a společně ho i režírovali, Rogen si pak zahrál hlavní roli. O to víc jeho fanoušky potěší fakt, že zde ztvárnil sám sebe, stejně jako ostatní herci. Mezi ty hlavní patří James Franco, Jonah Hill, Jay Baruchel (Goon, Na tu nemám), Danny McBride (Princ a pruďas, Eastbound & Down) a Craig Robinson (Hot Tub Time Machine). Filmová partička tráví většinu času konzumací nejrůznějších drog, pořádáním opulentních večírků a opájením se vlastní slávou.

This Is the End se odehrává právě na jednom takovém večírku, konajícím se v domě Jamese Franca. Party se ale v průběhu noci zvrtne, když je Hollywood zasažen podivnou apokalypsou, parta hlavních hrdinů je v domě uvězněna, a snaží se přežít. Zpočátku je zásob jídla i omamných látek dost, ale jak postupně ubývají, dostaví se ponorka a první neshody.

Jak bylo naznačeno v úvodu, tento film se vám pravděpodobně bude líbit nejspíš pouze pokud máte rádi Setha Rogena a vlastně celou partu hlavních hrdinů. Snímek totiž nepřináší nic nového, popravdě řečeno pouze zachází ještě dál, než Rogenovy předchozí snímky, alespoň co se humoru týče. Ten kolísá mezi výtečnými gagy a trapnými momenty, které naneštěstí převažují. Odkazy na nejrůznější filmy působí občas mírně lacině, tento fakt ale celkem vynahrazuje množství povedených cameo rolí různých herců – za všechny lze zmínit Emmu Watson (scény, které se točí okolo ní, jsou bezkonkurenčně to nejlepší z celého filmu) a Channinga Tatuma.

Hlavním problémem This Is the End je pak určitá jeho roztříštěnost. Snímek sice tlačí na pilu, co to jde (dost často až přehnaně, jak už bylo v úvodu zmíněno), na druhou stranu se ke konci rozbíhá příliš mnoha směry, a závěr je dost přepálený.

Rogenův humor nesedne každému. Pokud jste jeho fanoušci, máte rádi i ostatní protagonisty hlavních rolí a jejich filmy (čím více jste jich viděli, tím lépe), bude se vám This Is the End pravděpodobně líbit. Některé gagy jsou vyloženě podařené, některé už méně, ale pokud chcete na mírně přestřelené dvě hodiny (klasických 90 minut by snímku slušelo daleko víc) vypnout a užít si partu hollywoodských pošuků, kteří si s velkou chutí zahráli sami sebe, a to tak, že se jim to do značné míry dá věřit, určitě neprohloupíte. Nedočkáte se sice ničeho víc, než přiblblé komedie, která z vás nedlouho po sledování vyšumí, ale i ty se musejí umět točit. A Seth Rogen je v tomhle umění rozhodně jedním z těch lepších.

7/10