Box Office: Spolu s Madame Web komiksovky klesly v pokladnách na nové dno

Box Office: Spolu s Madame Web komiksovky klesly v pokladnách na nové dno | Fandíme filmu
Sony Pictures
Zobrazit další 1 obrázek
Bob Marley si nikým nechtěnou „superhrdinku“ namazal na chleba. Kina se zmátořila z nejhoršího.

Hollywood nabyl v časech největší slávy Avengers a Temného rytíře pocit, že když něco natočíte podle komiksu, je to jako si koupit tiskárnu na peníze. Jenže to je samozřejmě blbost. Jednotlivé snímky musejí za něco stát. Jinak se nevyhnutelně musí přihodit to, co zažíváme teď: Komiksovky mají pošramocenou pověst předchozími slabými filmy, průměrně zpracované kusy přilákají diváků málo a vyloženě slabé superhrdinské bijáky nezajímají skoro nikoho.

Nové dno vyhloubila novinka Madam Web (Madame Web), jeden z dalších snímků studia Sony, které se snaží točit příběhy vedlejších postav ze Spider-Manových komiksů, protože na ně drží licenci. Propagační kampaň byla nevýrazná, postava je málo populární a recenze byly zdrcující. Tomu odpovídá divácký zájem. Film se při premiéře dokonce ani nevydrápal na první příčku víkendového žebříčku, což rozhodně není u superhrdinů obvyklé.

Za třídenní víkend Madam Web utržila v USA 15 milionů dolarů. Spolu se svátečním pondělí to podle analytických odhadů nakonec bude 17 milionů. A od valentýnské středy, kdy snímek s předstihem startoval, až do zmiňovaného pondělka, se podaří dohromady utržit jen necelých 26 milionů dolarů. To je za šest dní pro komiksovou novinku naprosto otřesný výsledek. Morbius za úvodní tři dny utržil 39 milionů, Blue Beetle zvládl 25 milionů taktéž za pouhé tři dny. Oba filmy přitom patří mezi dosud největší superhrdinské propadáky, tudíž by se Madam měla připravit na hodně tvrdý náraz. Celý zbytek světa také dosud neutržil ani 26 milionů, dohromady tu máme úhrn ve výši 51 milionů a jestli to nakonec film dotáhne alespoň na stovku, bude to takový malý zázrak. Při osmdsátimilionovém rozpočtu značný průšvih.

Podstatně lépe je na tom film, který to tenhle víkend u diváků vyhrál. Hudební novinka Bob Marley: One Love má za běžný víkend téměř 28 milionů, za celé premiérové období od valentýnské středy až po sváteční pondělí rovnou 51 milionů. Ve zbytku světa je oproti USA zájem o chloupek nižší, ale pořád velice slušný – dalších 29 milionů. To dělá dohromady už teď 80 milionů dolarů, které asi nebude problém postupně alespoň zdvojnásobit. Natáčení stálo relativně rozumných 70 milionů a propagační náklady nejspíš budou nižší než u Madam Web, takže v tomhle případě naopak můžeme hovořit o skromném úspěchu a můžete se spolehnout, že hudební životopisy se vesele budou točit dál.

Třetí příčka patří špionážní akci Argylle: Tajný agent, která se promítá už třetím týdnem a zájem o ni i nadále klesá. Víkendové tržby nepřesáhly 5 milionů, s připočtením předpovědí pondělního amerického svátku „Presidents' Day“ to nebude celkem víc než 5,5 milionu. V úhrnu tedy akční komedie Matthewa Vaughna zatím utržila 37 milionů v USA a 77 milionů v celém světě. Tvůrci dál v rozhovorech vesele hovoří o plánovaných pokračování, ale za těchto ekonomických výsledků je jejich vznik jen obtížně představitelný. Na druhou stranu film platí bohatý Apple, tak je možné, že ztrátu přejde a skutečně Vaughna v sérii pokračovat nechá.

Na čtvrté příčce žebříčku se v čelní pětici daří i po devíti týdnech promítání pořád udržet animáku Ptáci stěhováci (Migration). Za víkend plus 3,7 milionu, za celé sváteční období plus 5 milionů. Celosvětově už novinka animačního studia Illumination (Mimoni) utržila přes čtvrt miliardy, konkrétně 256 milionů dolarů. Znovu se tak potvrzuje, že animované filmy v postcovidové době v kinech fungují. Jen se musí počítat s tím, že na ně rodiny trousí postupně a také není možné dál trvat na dvousetmilionových rozpočtech, které vyžadují animáky od Disneyho. Universal (který zaštiťuje Illumination a Dreamworks) to zvládá za polovic nebo méně a vyplácí se mu to.

V žebříčku následuje další kino promítání nových epizod náboženského seriálu The Chosen. Aktuální porce epizod (čtvrtá řada, díly 4-6) zatím utržila sakumprásk v kinech 4,2 milionu. Před týdnem se promítaly epizody 1-3, které postupně utržily více než 14 milionů. Pak je tu Wonka, dlouhodobá stálice pokladen. Čokoládník do neděle prodal své zlaté kupóny za 3,4 milionu a celý prodloužený víkend včetně pondělka mu vynesl 4,4 milionu. V celosvětovém úhrnu už to dělá skoro 605 milionů a pořád není vydělávání konec. Takový úspěch by za pár týdnů mohl k ještě lepším výsledkům pomoci i nové Duně, kde hlavní roli taktéž ztvárnil Timothée Chalamet.

V top desítce nejnavštěvovanějších filmů víkendu pokračujeme starými známými firmami. Akční The Beekeeper s Jasonem Stathamem už se promítá slušných šest týdnů a zatím lidé pořád celkem chodí. Něco přes 3 miliony za víkend, skoro 4 i se svátečním pondělkem. Globální úhrn k dnešnímu datu? Skoro 144 milionů! Na bezejmenný přímočarý akčňák super výsledek za jaký by při polomrtvém začátku roku konkurence trhala ruce.

Mládeži nepřístupná romantická komedie S tebou nikdy (Anyone but You) se pořád také drží. Devátý týden v sálech filmu přináší 2,4 milionu od pátku do neděle a do pondělka rovnou 2,8 milionu. Celkem zatím tržby 189 mega a to producenti nemuseli nijak výrazně investovat do výroby. Takhle se dělá chytrý hollywoodský byznys.

Lisa Frankenstein předvádí spanilou jízdu střemhlav do záhrobí, odkud přišla. Minulý víkend sice startovala na druhém místě žebříčku, ale bylo to s tak slabým výsledkem, že i divácký pokles zájmu o 45% stačil k tomu, aby se tento víkend Lisa propadla až na devátou příčku, utržila jen zhruba 2 miliony a pozvolna se začala připravovat na to, že příští týden už ji z mrtvých neprobudí ani síla blesku. Dohromady je doposud utrženo 8 milionů, celková suma se zastaví někde kolem desítky a bude po všem.

Top desítku uzavírá čerstvá akční novinka s Liamem Hemsworthem a Rusellem Crowem Land of Bad. Trailery nebyly špatné, ale podle recenzí jde o celkem průměrnou záležitost a reklamní kampaň asi nebyla nejrobustnější. Premiéra tak vynesla pouze 2 miliony dolarů, film to v kinech nejspíš nedotáhne ani k deseti a výlet na plátna poslouží primárně jako reklama pro uvedení na domácím videu.

Co zajímavého se dělo mimo top desítku? Aquaman a ztracené království utržil další asi 1 milion, celkem má na účtu 433 milionů a dohromady dělá všechno proto, aby se v účetních knihách z kategorie „průšvih“ přesunul do kolonky „zklamání“. Další zhruba 1 milion za sváteční období utržil horor Noční koupání (Night Swim), který při svých minimálních nákladech (15 milionů) může nad osmačtyřicetimilionovou tržbou výskat radostí. A ještě pár oscarových čísel: Kolekce krátkých dokumentů nominovaných na cenu Akademie utržila za víkend necelý milion. Chudáčci (Poor Things) za prodloužený víkend také zvládli utržit další milion celkově se zatím mohou pochlubit 92 miliony. A milionový přírůstek hlásí také American Fiction, jež s oscarovými nominacemi za pasem zatím z diváků dostala solidní dvacítku.

Celkově se o víkendu podařilo utržit více než dvojnásobek toho, co kina předvedla při zoufalém víkendu minulém. Snad má letos filmový průmysl to nejhorší za sebou a křivka už bude jen stoupat. Příští víkend ještě nějaká vyložená masovka chybí, takže to bude nahnuté, ale s přelomem března dorazí nová Duna a v pokladnách se budou dít věci.

Titulní foto: Madam Web

Zdroje: Box Office Mojo I, II, The Numbers, Deadline

Galerie: 2

Box Office: Spolu s Madame Web komiksovky klesly v pokladnách na nové dno | Fandíme filmu Box Office: Spolu s Madame Web komiksovky klesly v pokladnách na nové dno | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest