Box Office: V kinech umírá Argylle, lidi radši koukají na fotbal

Box Office: V kinech umírá Argylle, lidi radši koukají na fotbal | Fandíme filmu
Apple TV+
Dospívající Lisa Frankenstein ani pravěký horor Out of Darkness prodeje vstupenek nenakoply.

Většina zemí má nějakou lokální kinematografii, ale podstatná část zahraniční tvorby, která se v kinech promítá, přichází z Hollywoodu. Pro to, co se do budoucnosti bude nebo nebude v budoucnu vyrábět, jsou stále do velké míry určující kasovní jednotlivých bijáků výsledky ve Spojených státech amerických. Ty tento víkend byly naprosto katastrofální. Všechny filmy v úhrnu utržily jen 37 milionů amerických dolarů, což je jedna ze vůbec nejslabších částek od covidové pandemie! Ano, je pravda, že tento víkend kouká Amerika na Super Bowl, což hodně diváků z kin odsaje, avšak Super Bowl se koná výročně a takhle špatné to nebývá. Velkou část diváckého nezájmu tak nadále musíme přikládat celkově nižší chuti chodit do kina a slabé nabídce, jež publikum nedovede přesvědčit, že stojí za to do kinosálů vyrazit.

Největší návštěvnost měla špionážní komedie Argylle, avšak pouze s tristním výsledkem přes 6 milionů dolarů. Že by nejnavštěvovanější film víkendu neutržil ani dvojcifernou částku, to se opravdu příliš často nestává. Oproti premiéře (která už sama byla slabá) se zájem propadl o katastrofálních 63%, z čehož je patrné, že si diváci mezi sebou film nedoporučují. Dohromady Argylle zatím utržil téměř 29 milionů v USA a 60 milionů v celém světě. Nemůžeme čekat, že by se film nakonec vyšplhal nějak zásadně přes stovku, tvůrci si tak nejspíš mohou nechat zajít chuť na jakékoliv pokračování, které by snad chtěli točit.

Na druhém místě je novinka: hororová komedie Lisa Frankenstein. Ta měla celkem pohodové trailery a měla by do kina lákat především divačky, tedy potenciálně tu část publika, kterou americký fotbal zajímá o něco méně. Podle recenzentů se ale film nijak zvlášť nepovedl, což nakonec může být jeden z faktorů toho, proč film utržil při uvedení jen necelé 4 miliony. Na rozdíl od Argylla alespoň bylo natáčení podstatně levnější, takže by se produkce mohla vyhnout ztrátě.

Pilně jako včelička skládá dolárek k dolárku akční The Beekeeper s Jasonem Stathamem. O víkendu utržil další 3,4 milionu dolarů, jen z USA je tak nastřádáno skoro 55 milionů a celosvětově už skoro 134 milionů. Dosažení stopadesátimilionové částky není nereálné a náklady prý byly čtyřicetimilionové. Takže i pro odečtení podílu pro kinaře a zaplacení propagačních nákladů The Beekeeper solidně vydělá. Bylo by s podivem, kdyby do dvou let Statham nevytáhl včelařskou kuklu znovu.

Čtvrtou pozici obsadil další díl křesťanské série The Chosen, která čas od času promítá svoje epizody v kinech. Vždycky se nahrne věřící publikum, pak zájem rychle opadne. Nejúspěšnější promítání předchozích epizod v kinech vyneslo tučných 14,7 milionu, což by klidně aktuálně promítané úvodní epizody 4. řady mohly pokořit. Tento víkend v kinech uváděný TV seriál utržil 3,1 milionu, celkem už to dělá 12,6 milionu. Zbývají dvě mega do shození dosavadní laťky.

Následuje obří trvalka Wonka. Promítá se už devátým týdnem, dokázal přihodit do prasátka další 3,1 milionu. V celosvětovém součtu je utrženo 587 milionu. Dobře udělaná fantaskní dobrodružství pro celou rodinu prostě pořád táhnou, zvlášť se známou značkou v zádech a velkou hereckou hvězdou v čele. Když k tomu připočtete rozumné náklady ve výši 125 milionů, tak je klidně představitelné, že takhle nějak by mohla do budoucna vypadat výroba velkofilmů. Pokoření kulaté šestistovky se zdá být dosažitelnější a dosažitelnější.

Podobnou stálicí jsou v pokladnách také Ptáci stěhováci (Migration). Promítají se osmým týdnem, také se jim povedlo tentokrát dostat lehce nad 3 miliony. Klesají ale z výrazně nižší premiéry, než jakou se mohl pochlubit Wonka. V úhrnu dosud Ptáci utržili 235 milionů a aby zaplatili svůj sedmdesátimilionový rozpočet a náklady na reklamu, budou se muset ještě snažit.

Stejně dlouho se promítá komedie S tebou nikdy (Anyone but You). Ta si nad podobnými výsledky může mnout ruce. Jde totiž o film mládeži nepřístupný, pouze s pětadvacetimilionovým rozpočtem. Za víkend utrženo 2,7 milionu, celkem 170 mega, takže produkce plave v dolarech jak strýček Skrblík a může začít osnovat nějaký příští majstrštyk. Protivný sprostý holky patří spíš do kategorie projektů, co na sebe snad s odřenýma ušima vydělají. Natáčení dle dostupných informací přišlo na 36 milionů dolarů. Tenhle víkend se prodaly lístky za necelé 2 miliony, celkem prozatím za 98 milionů. Když si vzpomeneme, že provozovatelé kin mají z každé vstupenky zhruba půlku a nevynecháme náklady na reklamu, tak mají účetní k plusovým výsledkům stále ještě docela daleko. Ale prodělečné snad nové Mean Girls nebudou.

Elitní top ten uzavírají žhavé oscarovky. American Fiction je konverzační komedie, čemuž odpovídají i nižší tržby. Tento víkend 1,3 milionu, celkem zatím 18 milionů. Náklady se vešly pod deset, takže jestli film ještě chvíli bude ždímat svou oscarovou vlnu, nakonec se zaplatí. Chudáčci (Poor Things) jsou podobný případ v o něco větším měřítku. Tento víkend utrženo 1,1 milionu, celosvětově dosud 81 milionů, náklady prý pouze 35 milionů. Jestli z Oscarů krom nominací kápnou i nějaké výhry, čeká na Searchlight Pictures prestiž a drobný zisk v sympatickém malém balíčku.

Těsně mimo top desítku máme Aquamana a ztracené království (Aquaman and the Lost Kingdom), který za víkend přidává další 1 milion dolarů a celkově má 429 milionů. Což z něj sice dělá jeden ze zdaleka nejúspěšnějších komiksových DCEU filmů za mnoho let dozadu, avšak náladu studiu Warner Bros. kazí fakt, že natáčení bylo neúměrně drahé a reálný zisk snímek přinese nejdřív za pár let, pokud vůbec někdy.

Některé analytické společnosti do víkendových kasovních žebříčků vklínily ještě první Dunu. Ta dostala obnovenou premiéru, kvůli blížící se dvojce. Zájem vidět velkolepý biják znovu na obřích plátnech nebyl nepodstatný, i několik let od premiéry se prakticky bez propagace podařilo utržit hezký 1,6 milionu. Dál se tak daří hojit nepříliš výrazné tržby (kvůli premiéře v pandemických časech jednička dodnes utržila v kinech jen zhruba 393 milionů), ale především se připravuje půda pro blížící se dvojku, která má podle analytiků šanci za úvodní víkend utržit 65 milionů, což by překonalo jedničku o zhruba 25 milionů.

Žebříček pojďme zakončit druhou premiérou týdne, která skončila až poměrně daleko mimo top desítku. Nenápadný horor Out of Darkness má velmi dobré recenze, ale propagační kampaň byla jen minimální, jde o jeden z těch případů, kdy má uvedení v kinech sloužit spíš jako reklama pro premiéru na VOD. V necelé devítistovce kin film utržil zhruba 1 milion dolarů, a pokud se nebude šířit do dalších kinosálů, nejspíš se navzdory pozitivním ohlasům nikdy nepodívá do elitní top desítky návštěvnosti.

Příští týden nás čekají dva větší snímky – Madam Web a Bob Marley: One Love. Podaří se kterémukoliv z nich pořádně zaujmout, nebo z toho bude další ostuda? Dosavadní analytické předpovědi a recenze předpovídají spíš to druhé…

Titulní foto: Argylle

Zdroje: Box Office Mojo, The Numbers, Deadline I, II

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest