Box Office: Noční koupání není to, proč chodíme do kina

Box Office: Noční koupání není to, proč chodíme do kina | Fandíme filmu
Universal Pictures
Wonka překonává staršího Karlíka a Aquaman 2 je jednookým králem mezi slepými DC komiksovkami.

Zatímco vánoční obdobní na klíčovém americkém trhu (který udává tempo celému filmovému průmyslu) zaznamenalo meziroční nárůst o 13%, teď na začátku roku naopak kina hlásí osmnáctiprocentní pokles. V prosinci chyběl megahit typu Avatara, na který by se teď stále chodilo.

Wonka je spíš takový „hitík“. V nevelké konkurenci mu nicméně čerstvě utržených 14 milionů dolarů na první příčku víkendu stačilo. Ačkoliv nejde o monstrózní blockbuster, rozhodně se jedná o velmi úspěšný biják a silnou trvalku. Divácký zájem klesá pomalu, mezinárodně se podařilo utržit dalších 29 milionů a celkem už je na kontě 165 milionů v USA a 466 milionů celosvětově. Při rozpočtu 125 milionů je snímek zaplacený, i když započteme minimálně dalších sto milionů, které byly vynaložené na propagaci. Celkem může Wonka podle odhadů utržit až 600 milionů. Už teď jde o dosud nejúspěšnější film Timothéeho Chalameta a zřejmě už v úterý se podaří pokořit Karlíka a továrnu na čokoládu s Johnnym Deppem – dosud nejúspěšnější zpracování Dahlovy pohádky.

Až na druhé příčce končí jediná novinka víkendu, horor Noční koupání (Night Swim). S tržbou ve výši 12 milionů jde o srovnatelný výsledek, s jakým obvykle začínají i jiné laciné horory, které zatím nejsou součástí žádné značky. Mezinárodně je zatím utrženo dalších téměř 6 milionů a natáčení stálo pouze 15 milionů, takže se Night Swim brzy zaplatí a je klidně možné, že do dvou let tu máme pokračování.

Na třetím místě končí Aquaman a ztracené království (Aquaman and the Lost Kingdom). Drahá komiksovka určitě nevydělává tolik, kolik by potřebovala, zároveň jde ale o menší průšvih, než se zpočátku mohlo zdát. Snímek se promítá třetím týdnem, v Severní Americe utržil dalších téměř 11 milionů a na ostatních trzích 30 milionů. Je to teprve druhý film z komiksového světa DCEU od prvního Aquamana z roku 2018, kterému se povedlo překročit v pokladnách částku 300 milionů. Tím předchozím snímkem byl rok a půl starý Black Adam, jenž utržil přes 390 milionů. Aquaman a ztracené království to pode analytiků může dotáhnout až na 450 milionů, ale to je pro takhle drahý film s takhle nákladnou propagací málo.

Možné dozvuky svátečního období můžeme hledat v tom, že na čtvrté příčce se drží animák Ptáci stěhováci (Migration). Tento víkend se povedlo na severoamerickém trhu prodat vstupenky za 10 milionů a ve zbytku světa si film připisuje dalších 15 mega. Dohromady tu máme zhruba 151 milionů z celého světa a potenciál utržit pozvolna v kinech až dvojnásobek. Výroba přišla na 72 milionů, takže už teď je film zaplacený a jakmile se podaří splatit i propagační náklady, začne se započítávat zisk.

Top pětka končí mládeži nepřístupnou romantickou komedií S tebou nikdy (Anyone but You), jíž se za uplynulé tři dny podařilo přisypat na účet přes 9 milionů. Zájem o snímek dokonce mírně roste a v USA je pod čepcem už skoro 44 milionů. Částku se klidně podaří zdvojnásobit. Ostatní trhy hlásí něco přes 5 milionů a zájem také posiluje. Zatím je mimo Severní Ameriku utrženo zhruba 15 milionů a uvidíme, kam zájem poroste.

Historické drama The Boys in the Boat i týden po premiéře stále drží šestou příčku. Tentokrát za ni obdrželo 6 milionů a skoro 34 milionů je utrženo celkem. Jestli Chlapci ve člunu drží, Purpurová barva (The Color Purple) padá. Při premiéře se jí vedlo slušně, ale propadla o závratných 60% a neutržila už ani 5 milionů. Dohromady to zatím dělá něco přes 54 milionů a je otázkou, jaký zájem bude o podobně „americký“ film v zahraniční. S vysokým stomilionovým rozpočtem tak nakonec chválený muzikál může skončit i ve ztrátě.

Železní bratři (The Iron Claw) si na poměry nezávisláků vedou slušně. Malé sportovní drama ztrácí diváky jen pomalu, při třetím víkendu promítání utržilo další 4 miliony a dohromady už se může pochlubit sumou 24 milionů. Není zcela vyloučeno, že se částku podaří v USA zdvojnásobit a vedle toho snímek čeká ještě uvedení ve zbytku světa. To jsou s patnáctimilionovým rozpočtem velmi dobré vyhlídky.

Ferrari je naopak jednoznačný průšvih. Závodnický film s vysokou cenovkou (75 mega) diváky neláká a při druhém týdnu promítání se sotva zmohl na devátou příčku žebříčku s tržbou 2,5 milionu a na globální úhrn 23 milionů. Jestli tohle číslo snímek zdvojnásobí, bude to malý zázrak. Topten nakonec uzavírá přesný opak spektra: Chudáčci (Poor Things) měli oproti Ferrarimu rozpočet poloviční a divácký zájem drží. Promítají se pátým týdnem, utržili další 2 miliony, v USA zatím mají na kontě 14 milionů, celosvětově 15 a předpokládá se, že spolu se vstupem na další trhy a získáváním cen (čerstvě film dostal dva Zlaté glóby a na cestě jsou na 99% i oscarové nominace) zájem publika dál poroste. Velehit ze snímku asi nebude, ale pečlivou prací s klubovým publikem by postupně měl splatit svoje nepřemrštěné náklady.

Příští víkend mají premiéru nové Mean Girls, akčňák The Beekeeper se Stathamem a znovu to v kinech zkusí pixarovka Duše. Uvidíme, zda celková návštěvnost kin zůstane nízká, nebo se alespoň některé z novinek podaří vystřelit.

Titulní foto: Noční koupání

Podklady: Box Office Mojo, Luiz Fernando, Deadline

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest