Světová válka Z: První zahraniční recenze

Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 15 obrázků
K ohlasům z (převážně) Británie přidáváme mrazivý videoklip od Muse, nejnovější upoutávky, bannery a fotky.

V tuto chvíli má Světová válka Z na Rotten Tomatoes úctyhodných 89%, ale při bližším pročtení jednotlivých recenzí rychle vyjde najevo, že se jedná spíše o lehce nadprůměrný film. Proti nejnovějšímu počinu Marca Forstera (Quantum of Solace) hovoří především tři zásadní problémy, o kterých jsme věděli už dlouho před premiérou. Tak za prvé musel být příběh komplexní knižní předlohy značně zjednodušen a z látky se vytrácejí jakékoliv politické motivy nebo zajímavější sociální nuance. Pokud chcete natočit zombie apokalypsu jako drahý velkofilm, musíte ji zkrátka připravit pro co nejširší masu diváků. S tím také souvisí druhý problém, tedy rating PG13. Především milovníci zombie žánru budou ze skutečnosti, že neuvidí prakticky žádnou krev, nejspíš poměrně zklamaní. Při davových scénách to prý ještě není až tak patrné, avšak jakmile se měřítko zmenší a hrdina se dostane do těsnějších prostor, působí prý uhýbání kamery před čímkoliv „závadným“ divně. Třetím problémem je přetáčené finále.

Už delší dobu víme, že studio nechalo celý třetí akt zahodit a natočit znovu. Oficiální hlasy říkají, že původní verze nefungovala, a ta nová je podstatně uspokojivější, podle zákulisních zvěstí to však spíš vypadá, že původní finále bylo příliš krvavé, temné a depresivní. Přetáčky možná pomohou komerčně, ale u kritiky rozhodně nezabodovaly. Podle většiny prvních recenzí je závěrečná část z celého filmu ta nejslabší. Prý není úplně jasné, jak přesně by předchozí události měly k závěru směřovat a celkově na sebe jednotlivé sekvence navazují dosti chabě – ve střižně se asi dost čarovalo. Oproti předešlému spektáklu by navíc mělo být finále značně minimalistické (podle většiny v negativním slova smyslu) a snad je na něm i znát, že už na něj nebylo dost peněz. Vytrácí se také dosavadní pocit realističnosti a definitivně se prý také ukáže, že boční linie s hrdinovou manželkou nikam nevede. Úplné rozuzlení je údajně značně prostoduché.

Navzdory všem předchozím výtkám se ale zdá, že film bude stát za vidění, protože první dvě třetiny filmu by měly být slušná jízda a novináři se k nim vyjadřují skoro nadšeně. Film se s ničím nemaže a celosvětová apokalypsa propukne asi během minut. Pak už hrdina lítá po celém světě z jedné zdevastované země do druhé a filmaři nám předkládají epické obrazy absolutního chaosu. Co zombies postrádají na krvavosti, to prý spolehlivě dohánějí intenzitou. Hejna nemrtvých by měla předvádět neuvěřitelné věci a obzvlášť v sekvenci z Izraele máme čekat opulentní scény (přehledně natočeného) totálního chaosu. Vykreslení pandemie by navíc mělo být poměrně realistické a prosté dialogů, které by nějak tahaly za uši. Pokud vás tedy lákají gigantické katastrofické sekvence, ve kterých masa nemyslících těl polyká všechno, co se jí připlete do cesty, budete s World War Z zjevně spokojení.

Něco ze slov anglicky píšících kritiků potvrzují i nejnovější propagační materiály, ze kterých stojí za pozornost především videoklip k instrumentální písni Isolated System od kapely Muse, v němž můžete sledovat více než čtyři minuty destrukce a paniky. Obzvlášť díky neodbytnému tepání minimalistické kompozice od Muse pak působí zobrazovaný zmatek skoro až mrazivě. V playlistu dále najdete video virální kampaně, několik klipů a spotů. Dole v galerii na vás čekají nejnovější fotky a další řada bannerů ze světových metropolí. K již dříve zveřejněným se připojují Mexiko City, Moskva, Rio de Janeiro, Londýn, New York, Barcelona a Paříž.

Světová válka Z - Klip od Muse a další videa

Zdroje: Vanity Fair, Total Film, Rotten Tomatoes

Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu Světová válka Z: První zahraniční recenze | Fandíme filmu