Výzkumná agentura National Research Group (NRG) zveřejnila výsledky šetření probíhajícího od ledna 2019, které se týkalo nejvýznamnějších a nejpopulárnějších frančíz (de facto značek) v rámci americké společnosti. Průzkum si vyžádal přes 350 tisíc rozhovorů a celkem bylo zmíněno zhruba 700 frančíz z oblasti zábavy. Data byla posléze zanalyzována a výsledky by nám měly napovědět, které značky mohou být v budoucnu úspěšné, nepodlehnou tlaku času a budou schopny samy sebe z hlediska atraktivity posouvat opakovaně dál. Zlato si pro sebe uzmul seriál The Mandalorian (Disney+), stříbro si vysloužili Avengers (Marvel) a na bronzovém stupínku se spokojeně vyhřívá série Stranger Things (Netflix).
Jon Penn, šéf agentury NRG, k tématu dodal, že spotřebitelé si žádají takové frančízy, jež stimulují společenskou debatu a současně se v nich mísí optimismus, rozmanitost a zvědavost v celek, který lidi spojuju, nikoliv rozděluje.
Patrně nikoho nepřekvapí, že topce dvaceti nejatraktivnějších frančíz dominují značky dvou stájí - Disney a Marvel. Na druhou stranu, do desítky dokázal propašovat tři tituly i Netflix, což není vůbec špatný výsledek.
- The Mandalorian
- Avengers
- Stranger Things
- John Wick
- Black Panther
- Strážci Galaxie
- Zaklínač
- Ozark
- Spider-Man: Paralelní světy
- Black Widow
- Deadpool
- Thor
- Iron Man
- Mario Bros.
- Příběh hraček: Toy Story
- Doctor Strange
- Spider-Man
- Coco
- Lví král
- Hamilton
Výzkum se také zaměřil na elementy či charakteristiky, které činí frančízu v očích diváků/spotřebitelů atraktivní. Jasně se ukázalo, že tvůrčí odvaha, inkluzivnost a schopnost stimulovat myšlení (provokativnost) jsou vlastnosti, díky nimž lidé o frančíze/značce více mluví a budí tudíž větší pozornost.
Zdroj: Variety
Foto: Disney, Netflix