Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo

Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu
Warner Bros. / Universal Pictures
Zobrazit dalších 14 obrázků
Stárnoucí veterán hollywoodských produkcí není nadšen z toho, v jaké kondici se v tuto chvíli nachází akční žánr.

Nedávno jsme psali o tom, že nizozemský filmař Jan de Bont by klidně natočil Nebezpečnou rychlost 3, pakliže by byly splněny určité podmínky. Pravdou je, jak jsem také připomínali, že jej dost možná už nikdo neposlouchá, jelikož takřka vymizel z filmové mapy. V Hollywoodu se sice proslavil jako exkluzivní kameraman (Maso a krev, Smrtonosná past, Hon na ponorku, Smrtonosná zbraň 3), následně jako výborný režisér (Nebezpečná rychlost, Twister) a nakonec, bohužel, i jako mistr propadáků (Nebezpečná rychlost 2: Zásah, Zámek hrůzy, Lara Croft - Tomb Raider: Kolébka života), ale už uběhla pěkná řádka let od doby, kdy poslal do kin svůj poslední počin.

Warner Bros. / Universal Pictures

De Bont bezpochyby je tvůrcem, který v minulosti nejednou zabodoval na plné čáře, přičemž velmi často se tak stalo v akčním žánru. Dnes již sedmasedmdesátiletý filmař točil povětšinou v letech, kdy se lpělo na praktických efektech a CGI nebylo rozhodně nadužíváno. Doba se logicky změnila, leč de Bont má z nejnovějších akční pecek mnohdy smíšené pocity.

"Myslím si, že dnešní akční filmy využívají až příliš vizuálních efektů. Víte co, Twister byl přirozeně jedním z prvních takových. Už tehdy jsem však vnímal rodící se nebezpečí. Je to o tom, že vizuální (digitální) efekty nahradí ty praktické. Neexistuje nic, co byste mohli lépe zobrazit vizuálními efekty, pakliže je to možné natočit v reálu. Vezměte si automobilové bouračky. Viděl jsem je naživo a jsou o tolik lepší. Vůbec to není možné porovnávat. A dnes, když se na ty filmy dívám, všechny mi přijdou téměř stejné."

"Dostáváme se do podobné situace jako před uvedením Smrtonosné pasti. Žánr musí být znovuobjeven, protože začíná být vyčpělý. Publikum sleduje mnohdy přehnané vizuální efekty, které často zadupávají do země příběh. Ničí to i filmové postavy. Vůbec se mi to nelíbí. Dnešní situace rozhodně není ideální."

V interview pro server Polygon se de Bont také přiznal, že chtěl na filmová plátna přivést západní verzi Godzilly ještě před tím, než se to (ne)povedlo Rolandu Emmerichovi v roce 1998. De Bont odjel údajně do Japonska, setkal se s lidmi ze studia a ti si prý jeho vizi zamilovali. Bohužel, překážkou byl rozpočet, když de Bont měl v hlavě sumu pohybující se kolem sta milionů dolarů, avšak Emmerich předložil levnější verzi, jež osekala finanční náklady o 40-50 milionů. De Bontův návrh letěl do koše a Emmerich samozřejmě rozpočet nesplnil a naopak jej ještě navýšil zhruba na 130-150 milionů dolarů. De Bonta dodnes trošku mrzí, že nedostal příležitost. A nás asi trošku taky, neboť Emmerichova Godzilla není žádný zázrak.

Zdroj: Collider, Polygon

Foto: Warner Bros. / Universal Pictures

Twister

08.05.1996 | USA
Akční, Dobrodružný, Drama
Info o filmu

Galerie: 15

Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu Režisér vysvětluje, proč jsou současné akční filmy všechny na jedno brdo | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest