Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu

Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 13 obrázků
Milovníci jedničky budou nadšení, zbytek se fajnově pobaví.

Faktem je, že o příběh tady vážně moc nejde. Scénář dost často nedává smysl a funguje jen jako nutná výplň mezi akčními sekvencemi, Tallahasseeho hláškováním a rodinným hašteřením. De facto se jedná o sled zpravidla vtipných scén, skečů a gagů a přesně tak nesourodě to čas od času působí. Prostě se přesouváme z bodu A do bodu B, v tomhle případě kvůli útěku Little Rock za hippísáky, a cestou do sebe naše trojice/čtveřice, někdy obohacená o vypatlanou Zoey Deutch nebo zatraceně sexy Rosario Dawson, rýpe a při tom nemrtvým usekává hlavy. Chemie mezi postavami pořád funguje na jedničku, kadence vtipů je nadstandardní, masakrování zombíků inovativní, Harrelson coby Tallahassee exkluzivní, Deutch správně na facku a obecně Rána jistoty šlape jako komedie výborně. Oproti jedničce se však úplně vytratil ba i lehoulinký hororový feeling. Zůstaly jen rozdrcené hlavy, ustřelené končetiny a všudypřítomná černá krev. Bát se prostě nebudete ani vteřinku, protože zombíci zde vystupují coby humorná atrakce, nikoliv jako temné kreatury.

Fleischer zřejmě nemohl očekávat výjimečně oslavné ódy, leč těžko mu onu zjevnou recyklaci vyčítat, když koncept už jednou zafungoval. Navíc má v rukávu i zručně natočenou akci, která onen sitcomový ráz snímku vždy spolehlivě naruší. Současně se tvůrci vyblbnuli pokud jde o zabíjení zombíků a nebáli se ani náročnější akční scény natočené na jeden záběr. Ačkoliv finále není tak efektní, jako v případě jedničky, pořád zaručeně pobaví. V tomto směru přináší Rána jistoty dostatek "crazy" nápadů a řemeslně ji nelze nic moc vyčítat.

Zombieland 2: Rána jistoty nekompromisně pokračuje v zajetých kolejích a od svého předchůdce se liší pouze tím, že tentokrát už hororové momenty absentují naprosto. Jedná se o nahláškovanou akční zombie komedii, v níž o zápletku a kompaktnost scénáře vůbec nejde a naopak prim hraje slušná akce, výtečná chemie mezi hlavními postavami a zejména dostatek vtipů, hlášek a gagů. Nečekejte zázrak, ale poctivou akčně-komediální podívanou s jedinečným Harrelsonem, která šlape od začátku do konce, přičemž pár hodin po projekci se vám tutově vykouří z hlavy.

P.S.: Být vámi, neodcházím z kina hned, jakmile začnou závěrečné titulky. O tohle cameo totiž nechcete přijít ;-)

7/10

Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu