Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu

Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 13 obrázků
Milovníci jedničky budou nadšení, zbytek se fajnově pobaví.

Hororová akční komedie Zombieland z roku 2009 byla a stále je velice příjemnou oddychovkou, v níž sympatická čtveřice ve složení Woody Harrelson, Jesse Eisenberg, Emma Stone a Abigail Breslin kosí zombíky, vtipkuje a postupně si k sobě hledá cestu. Nechyběla zábavná akce, hektolitry krve, povedené dialogy, vtipné gagy, dostatečně zajímavé postavy a troška romantiky. Fungující koktejl, který slavil úspěch u diváků i filmových kritiků. Relativně brzy se tedy začalo uvažovat o potenciálním pokračování, leč trvalo to celých deset let, než k realizaci dvojky došlo. Na režijní sesli znovu usedl režisér Ruben Fleischer, přičemž před kamerou opětovně řádí kompletní čtveřice hrdinů z jedničky, kterou doplňuje kupříkladu Zoey Deutch či Rosario Dawson. A jak to celé nakonec dopadlo? Řekněme, že režisér Lovců mafie a Venoma porušil známé úsloví a se snímkem Zombieland 2: Rána jistoty vstoupil podruhé do stejné řeky.

Může to znít celkem překvapivě, protože za těch deset let, uplynuvších mezi jedničkou a dvojkou, se Fleischer dozajista vyvinul jako tvůrce a režisér, tudíž bych čekal, že se to na druhém Zombielandu nějak odrazí. Nicméně se to v žádném případě nestalo. Tallahassee, Columbus, Wichita a Little Rock pokračují ve stejném stylu, s nímž měli úspěch o dekádu dříve. Sice uplynulo deset let, naši hrdinové zestárli, v zombie světě se vyznají mnohem více a podařilo se jim jeden druhého nezabít, ale atmosféra zůstává naprosto stejná. Hned na začátku se rozhodnou usídlit se v Bílém domě, což vnímají jako pokus o vytvoření bezpečného domova. Proč taky ne! Ostatně lze říci, že fungují jako rodina. Možná malinko agresivní, násilnická, emocionálně zastydlá a ujetá, avšak pořád lepší než nic.

V tomhle vysněném domově se ovšem brzy ukáže, že když nahradí každodenní boj o přežití, nutnost ostražitosti a spolupráce mix klidu, pohody, volného času a prostoru k obyčejné interakci, není tahle rodina zas tak moc funkční. Takřka ihned si začnou lézt na nervy, což rezultuje v celou řadu více či méně vážných konfliktů. Tallahasseemu schází volnost, nejistý Columbus začíná být nesnesitelně otravný, Wichita postrádá své nespoutané já a Little Rock chybí láska a vrstevníci. Není divu, že tenhle tlakový hrnec po chvíli vybuchne. Holky si řeknou, že fotříka Tallahasseeho a neurotika Columbuse mají dost, sbalí si svých pět švestek a vydají se do světa. A když se po pár týdnech vrátí domů jen Wichita, nevyhnutelně startuje záchranná mise, která je opepřená vědomím, že se objevil odolnější a nebezpečnější druh zombíka.

7/10

Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu Recenze: Zombieland 2: Rána jistoty hraje na jistotu | Fandíme filmu