Temná tvář Brooklynu: Edward Norton vyšetřuje v vraždu a čouhají z toho Oscaři

Temná tvář Brooklynu: Edward Norton vyšetřuje v vraždu a čouhají z toho Oscaři | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 5 obrázků
Na festivalu v Telluride si odbyl premiéru vysněný projekt Edwarda Nortona a sbírá skvělé recenze.

Uběhl další rok a máme to tady zase - Oscarová sezona začíná a spolu s ní i neúprosný závod o to, kdo zlatého mužíka nakonec ukořistí. Většina hlavních uchazečů se pak pravidelně ukazuje na velkých filmových festivalech, přičemž právě v září (a vlastně už na konci srpna) probíhají hned tři klíčové - v Benátkách, Torontu a Telluride. Poslední jmenovaný není tak dobře známý mezi širší veřejností, ale řada oscarových vítězů si na něm odbyla světovou premiéru (z poslední doby například Moonlight nebo Tvář vody). A právě v Telluride si první promítání pro veřejnost odškrtla také noirová detektivka Temná tvář Brooklynu (Motherless Brooklyn), která jistě nemá ambice o nic menší.

Osobnost stojící za filmem určitě všichni znáte, jedná se totiž o Edwarda Nortona. Pro slavného herce známého z filmů jako Klud rváčů nebo Neuvěřitelný Hulk byl film dlouho vysněným projektem, jeho natočení se prý snaží prosadit přes dvacet let. A teď, když se mu to konečně podařilo, tak se rozhodl nenechat nic náhodě a ujal se rovnou čtyř rolí - režie, produkce, scénáře i role hlavní herecké.

Motherless Brooklyn vychází ze stejnojmenného románu od Jonathana Lethema z roku 1999. Pojednává o Lionelu Essrogovi (Norton), trpícím Touretteovým syndromem. Lionel pracuje pro brooklynského mafiána Franka, který je však záhy zavražděn. Lionel se tedy vrhne do vyšetřování. U toho se pak jeho život obrátí vzhůru nohama.

Aby toho nebylo málo, Nortonovi se podařilo poskládat skutečně impozantní obsazení. Vedle něj se totiž na plátně objevují hvězdy jako Bruce Willis, Willem Dafoe, Gugu Mbatha-Raw nebo Alec Baldwin. První reakce jsou pak veskrz velmi pozitivní. Chválí ambice filmu, jeho zasazení do padesátých let i komentář k dobovému rasismu. Vyzdvihovány jsou pak i skvělé herecké výkony. Film prý dokáže skvěle divákovi naservírovat pocit nejistoty a má úžasně tajuplnou zápletku. Hodně často je díky tomu přirovnávaný k legendární Čínské čtvrti.

Všeobecne se zatím zdá, že pokud ne v autorských, tak minimálně v hereckých kategoriích by se snímek do oscarového boje zapojit mohl. Na možnost udělat si vlastní názor si nicméně ještě budeme muset chvíli počkat, do českých kin film dorazí 5.12., do slovenských 31.10.

Na závěr si můžete pustit trailer k filmu spolu s povedeným videem, vysvětlujícím rostoucí vliv velkých filmových festivalů, na oscarové klání.

Zdroje: Deadline, Variety I, II, The Wrap, The Hollywood Reporter

Temná tvář Brooklynu: Edward Norton vyšetřuje v vraždu a čouhají z toho Oscaři | Fandíme filmu Temná tvář Brooklynu: Edward Norton vyšetřuje v vraždu a čouhají z toho Oscaři | Fandíme filmu Temná tvář Brooklynu: Edward Norton vyšetřuje v vraždu a čouhají z toho Oscaři | Fandíme filmu Temná tvář Brooklynu: Edward Norton vyšetřuje v vraždu a čouhají z toho Oscaři | Fandíme filmu Temná tvář Brooklynu: Edward Norton vyšetřuje v vraždu a čouhají z toho Oscaři | Fandíme filmu Temná tvář Brooklynu: Edward Norton vyšetřuje v vraždu a čouhají z toho Oscaři | Fandíme filmu