Jak si vedou očekávané pecky na festivalech?

Jak si vedou očekávané pecky na festivalech? | Fandíme filmu
Na zahraničních festivalech se v posledních dnech promítala většina filmů, které budou aspirovat na letošní filmové ceny. Na které se máme těšit nejvíc?

Svět filmu doslova prozářily dva filmové festivaly, a to ty v Benátkách a Torontu, které nabídly jedny z nejočekávanějších neblockbusterových snímků tohoto roku. Ohlasy na Loopera, Mastera a Atlas mraků jsme vám už nabídli. Pojďme se tedy ve zkratce podívat, jak si vedly u recenzentů další snímky napříč žánry. Vyberte si z miniohlasů, které jsme doplnili o aktuální hodnocení na webu Rotten Tomatoes (chybějící čísla jsou nahrazena hodnocením na IMDb). Kliknutím na jména jednotlivých snímků, se o nich dozvíte víc, v téhle novince jde opravdu pouze o souhrn prvních zahraničních ohlasů.

Argo – třetí režijní počin Bena Afflecka se může pyšnit chytrým scénářem, který nabízí místo jak pro plnohodnotné napětí, tak pro občasný vtípek na úkor Hollywoodu. Affleckova pevná režie si nevypomáhá lacinými berličkami a rozdělením na zlé a hodné. Film pro dospělé publikum, který může konečně naplno zaujmout akademii. RT: 94 %

Anna Karenina – vizuálně nesmírně zajímavý a divadelní film, jehož hlavní hvězdou však není bohatý herecký ansámbl, ale režisér Joe Wright, který trochu sobecky potlačuje to, co mohlo ve filmu probudit emoce a divákův zájem o postavy. RT: 70 %

Na cestě – kvalitně natočený otrocký přepis knihy, který přes scény, atmosféru a dobré herecké výkony zapomíná na ty drobné, ale důležité detaily, jež udělal Kerouacův román tak jedinečným. RT: 43 %

The Perks of Being Wallflower – Stephen Chbosky a filmová adaptace jeho románu, která promyšleně a bystře překonává knihu za pomoci obratné režie a herců, kteří buď potvrzují své kvality (Emma Watson, Logan Lerman) nebo si připravují půdu pro hvězdnou kariéru (Ezra Miller). Dokonalý film pro teenagery, které míjí upírské a dystopické franšízy. RT: 64 %

The Place Beyond the Pines – film s ohromnou silou na první zhlédnutí tematicky a dramaticky propojující zdánlivě nezávislé osudy tří mužů, prvotřídní herecké výkony Goslinga a DeHaana, které vás postupně vedou příběhem, jehož odhalující se kapitoly ústí k emociálně silnému filmovému zážitku. RT: 100 %

7 psychopatů – scénáristicky téměř dokonale neuvěřitelný film, který nás vede bláznivým překonáváním scénáristického bloku za pomoci bravurních hereckých výkonů, z nichž vévodí Christopher Walken a především Sam Rockwell. Pro verbální a vizuální vtípky opakování povinné. RT: 94 %

Much Ado About Nothing – není to nejlepší Shakespeare, avšak Joss Whedon si je vědom své scénáristické obratnosti, a přesto, že nejsou slova jeho prací, dokáže je pomocí hereckých výkonů poskládat do snímku, který neurazí. To vše s naprosto mizivým rozpočtem RT: Bez hodnocení IMDb: 6.8

Silver Linings Playbook – další počin Steva O. Russella, který nahlíží do komplikovaných rodinných vztahů skrze lehce psychicky narušené postavy Bradleyho Coopera a Jennifer Lawrence. Ne tak silný jako The Fighter, ale přesto povedený romantický a příběh pro širší publikum, který rozhodně neurazí. RT: 100 %

The Company You Keep – rozpolcený snímek, který dokazuje Redfordovy tvůrčí kvality, ale pokud má spojit režisérské řemeslo s tím hereckým, rychle ztrácí dech nejenom kvůli konstantnímu útěku před tajnými službami. Vše tak musí ze všech sil zachraňovat Shia LaBeouf a někde hodně v pozadí ostatní herecká jména. RT: 57%

Dredd – fungující remake, který doplácí na úspěch The Raidu, nebojí se však jít cestou syrové a surové béčkové brutality a suchého hláškovacího humoru, za kterým stojí ústa Karla Urbana a velký fanoušek komiksové série, režisér Pete Travis. RT: 90 %

End of Watch (Patrola) – found footage plní trochu zbytečnou zkratku ke vzájemnému už tak uvěřitelnému kamarádství mezi postavami Jakea Gyllenhaala a Michaela Peňy, tvrdý výcvik a přípravy se skutečnými policisty se vyplatili a vy uvěříte, že právě spolu s „dokumentaristy“ vymetáte doupě drogového kartelu. RT: 93 %

Byzantium – Neil Jordan se snaží nahlédnout trochu jinak na fenomén upíru, jejich zmrazení v čase a věčného osamělého života, a i když se mu to v některých aspektech daří, v těch hlavních bohužel sklouzává zpět k tomu, co již bylo stokrát řečeno. RT: Bez hodnocení IMDb: 7.0

The Iceman – obyčejná a trochu líná gangsterka s problémy mísícími mafii a zachování rodiny, kterou drží nad vodou prezence Pana Herce Michaela Shannona. RT: 57 %

To the Wonder – překrásná kamera a podmanivá hudba s Malickovskou ryzí meditací o lásce, která postupem času slábne a udrží v pozoru jen nejpoddanějšího a nejvěrnějšího diváka. RT: 67 %

The Paperboy – filmový experiment balancující mezi líbí/nelíbí za pomoci odporných prostředí, zvrácených postav a nekompromisní Danielsovy režie, které vám nabídne scény, jež těžko uvidíte ve filmech s Nicole Kidman nebo Zacem Effronem. RT: 59 %

Spring Breakers – snímek, který by snadno mohl být další tuctovou pařbou plnou alkoholu, drog a bikin, jeho ironický záměr a společenskokritické motivy mu však dávají záchranné body, kterých ještě pár přinese excelentní James Franco. RT: 71 %

Dredd

21.09.2012 | USA, Velká Británie, Indie, Jihoafrická republika
Akční, Sci-Fi
Info o filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2022 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest