Recenze: Úžasňákovi 2

Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 29 obrázků
Jeden z nejlepších animovaných filmů minulého desetiletí se konečně dočkal pokračování. Podařilo se režisérovi udržet vysoko posazenou laťku? A stálo naše dlouhé čekání za to?

Ve všech ostatních aspektech řemesla Brad Bird znovu boduje na všech frontách. Hudba, střih, režie…všechno funguje na výbornou. Opět se můžeme těšit na opravdu originální akční sekvence, za které by se nemuseli stydět ani X-men či Avengers. Autoři naplno využívají výhod animace a nechávají hrdiny v bitvách používat jejich schopnosti neotřelým a nápaditým způsobem, jak by to v hraném filmu snad ani nebylo možné. Do toho scenárista přimíchal hromadu vtipných hlášek a gagů, při nichž se zasměje malé i dospělé publikum. Postavy jsou sympatické a chápete jejich obavy i motivaci. Pod odlehčeným obalem se navíc skrývá spousta zajímavých myšlenek (vážně by bylo tak skvělé mít rodinu vybavenou nadpřirozenými silami, když vás za to každý akorát nenávidí a musíte být neustále ve střehu, protože nikdy nevíte, kdy se vaše dítě nepromění na živý plamenomet a nepodpálí vám dům?; také se jedná zřejmě o jediný film daného žánru, v němž se řeší reálné negativní dopady super-hrdinských akcí, např. je zbourání poloviny města adekvátní cenou za dopadení jednoho zločince? Má někdo právo brát spravedlnost do vlastních rukou jen protože je toho schopen? apod.).

Celkově mi těch 118 minut v kině uteklo jako voda, a i přes opakující se postupy z prvního dílu jsem si návrat mých oblíbených hrdinů z mládí nevýslovně užil. A poznámka na závěr: snímek jsem viděl v originálním znění čili zatím nemohu říci, jak moc mu ublíží nebo naopak pomůže český dabing. Američtí dabéři každopádně odvedli výtečnou práci. Na hlase Holly Hunter (Elastička) bylo trochu poznat, že herečka na rozdíl od animované postavičky přeci jen za ty roky poněkud zestárla. Dabér Dashe musel být z téhož důvodu nahrazen jiným hercem. Jinak nemám v tomto ohledu co vytknout.

Verdikt:

Druzí Úžasňákovi nejsou taková kultovní bomba jako jednička (otázka je, zda by něco takového vůbec šlo zařídit) a to především proto, že ji tvůrci z velké části kopírují, hlavně z hlediska příběhu. Na druhé straně se jim opět povedlo namíchat lákavý koktejl mistrovské akce, zábavy i morálního poučení, který si mohou bez problémů vychutnat i ti, kteří z prvního filmu neviděli ani minutu. Pokud se oprostíte od nereálných očekávání, budou pro vás další dobrodružství statečné super-rodinky příjemným nostalgickým návratem do dřívějších let.

8/10
Tento film ještě nebyl čtenáři hodnocen

Úžasňákovi

05.11.2004 | USA
Akční, Dobrodružný, Animovaný, Rodinný

Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu