Recenze: Úžasňákovi 2

Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 29 obrázků
Jeden z nejlepších animovaných filmů minulého desetiletí se konečně dočkal pokračování. Podařilo se režisérovi udržet vysoko posazenou laťku? A stálo naše dlouhé čekání za to?

První film o takové normální super-rodince Úžasňákových (v originále The Incredibles) měl premiéru před čtrnácti lety a v té době se jednalo o skutečně výrazný a nadprůměrně vydařený počin, a to jak mezi zábavnými pixarovskými animáky, tak v rámci super-hrdinského žánru. Připomeňme, že autorské dílo amerického režiséra a scenáristy Brada Birda (Ratatouille, Mission: Impossible – Ghost Protocol) získalo dva Oscary (včetně toho za nejlepší animovaný snímek) a svými propracovanými akčními scénami, vtipnými odkazy na všechno možné od Supermana až po bondovky, a především srdečným lidským příběhem, s nímž se prakticky každý dokázal ztotožnit, překonalo i mnohé podobné filmy s živými herci. Když k tomu připočteme fakt, že se nejedná o žádnou komiksovou či literární adaptaci, nešlo před tvůrci nic jiného než smeknout klobouk.

Na druhý díl jsme však čekali neuvěřitelně dlouho (vlastně vůbec nejdéle v rámci veškeré tvorby studia Pixar) až se chvílemi zdálo, že pokračování úspěšného animáku možná nikdy nevznikne. S přibývajícími roky samozřejmě rostla také fanouškovská očekávání a řada věcí se pochopitelně změnila. Pixar přešel do vlastnictví Disneyho a super-hrdinské snímky se v průběhu uplynulé dekády staly vůbec nejžádanějším zbožím na současném filmovém trhu. Nabízí se tudíž klíčová otázka: mají pan a paní Úžasňákovi se svými ratolestmi v roce 2018 ještě co divákům nabídnout? A povedlo se Bradu Birdovi po tak dlouhé době natočit důstojný sequel? V českých a slovenských kinech film startuje 2. 8. 2018.

Úžasňákovi 2 začínají přesně tam, kde jednička skončila. Rodina s nadlidskými schopnostmi se střetne v souboji s padouchem Underminerem. Jenže celá akce nedopadne úplně nejlépe a hrdinové jsou za trest vyškrtnuti z vládního programu na ochranu identity a hrozí jim, že skončí na ulici. Naštěstí se vzápětí setkávají s excentrickým miliardářem Winstonem Deavorem a jeho geniální sestrou Evelyn, kteří jsou velkými fanoušky maskovaných vykonavatelů spravedlnosti a ti poskytnou Parrovým útočiště.

Zároveň nabídnou Elastičce, aby znovu oblékla svůj kostým a pokračovala v super-hrdinské činnosti. Přičemž sourozenci Deavorovi se postarají o to, aby její akce dobře vypadaly v médiích a tím přesvědčí veřejnost o nezbytnosti super-hrdinů a politiky ke zrušení zákona o jejich zákazu. Elastička přijímá, nicméně hned od začátku je jasné, že to nebude tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Na scénu vstupuje nový tajemný protivník Screenslaver (jsem zvědavý, jak si s jeho jménem poradí čeští překladatelé). Vzhledem k tomu, že tentokrát je to Helen, kdo musí zachraňovat svět, na Boba zbyde nevděčná role muže v domácnosti, což je pro egoistického pana Úžasňáka samozřejmě těžké. A aby starostí nebylo málo, u nejmladšího člena rodiny Jack-Jacka se začínají naplno projevovat jeho super-schopnosti, jež ovšem malé miminko nedokáže ovládat, což vede k řadě komických i nebezpečných situací. Ukazuje se totiž, že Jack-Jack je vůbec nejmocnějším ze všech hrdinů. Do toho tu jsou Dash a Violet se svými vlastními teenagerskými problémy…

Jestli vám to všechno připadá nějaké povědomé, pak vás musím ubezpečit, že je to přesně tak. Příběh je ve své podstatě úplně stejný jako v jedničce. Jediným drobným rozdílem je, že se role manželů Parrových prohodily. Jinak Bob stále prožívá krizi středního věku, Violet má potíže s přítelem, Elastička neví, zda by měla raději bojovat se zločinem, nebo se věnovat povinnostem běžné starostlivé matky. Super-hrdinové jsou pořád nuceni žít v ilegalitě a normální lidé jimi vesměs pohrdají. Vrátí se i oblíbené vedlejší postavy – věrný kamarád Mražoun a výstřední designérka super-kostýmů Edna. Tvůrci zkrátka zcela ignorují onu čtrnáctiletou mezeru a pokračují ve stejném vyprávění, jako kdyby promítání jedničky skončilo teprve včera. Tohle rozhodnutí určitě potěší ty diváky, které třeba první Úžasňáci minuli. Naopak někteří fanoušci původního filmu mohou být po svém nekonečném čekání trochu zklamáni. Avšak jen co se dějové linky týče.

8/10
Tento film ještě nebyl čtenáři hodnocen

Úžasňákovi

05.11.2004 | USA
Akční, Dobrodružný, Animovaný, Rodinný

Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu Recenze: Úžasňákovi 2 | Fandíme filmu