Wildlife: Recenze

Wildlife: Recenze | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 5 obrázků
Debutující režisér Paul Dano servíruje omšelé drama o rozkladu jedné rodiny.

Předchozí hanění scénáře je cíleno striktně na dialogy a vykreslení postav, které často nedávají smysl. Samotná zápletka o vyobrazení manželské krize a individuální řešení matky a otce z pohledu mladého kluka by potenciál mělo. Těžko říct, zda by v rukou zkušeného režiséra byl film lepší. Jelikož za scénářem stojí debutující režisér Paul Dano společně se Zoe Kazan, tak o tom silně pochybuji. Spíš by filmu pomohlo, kdyby scénář dle románu Richarda Forda napsal někdo úplně jiný.

Co se filmu nedá upřít je příjemná retro atmosféra 60. let a krásné maloměstské prostředí a nevídané záběry montanské krajiny. Díky nevšednímu prostředí a jednotnému chladnému vizuálu se alespoň snímek sympaticky odlišuje od jiných indie filmů. Avšak zajímavé vizuální stránce lehce podkopává nohy nenápaditá kamera a jednotvárný hudební doprovod, díky kterým na snímek nebudu vzpomínat ani po scénografické stránce.

Wildlife pojednává o obyčejném příběhu velice obyčejným způsobem. Paul Dano sice dokázal, že má na to natočit film, který se mu nerozpadne pod rukama, ale zároveň neukázal nic, kvůli čemu bych se na jeho další režijní počiny těšil. Ve srovnání s debutem Lost River od Ryana Goslinga, který svou prvotinu natočil v podobném věku jako Dano, Wildlife ztrácí na všech frontách. Ovšem na rozdíl od Goslingova debutu Paul Dano sklízí ovace na festivalech, takže se další režijní štace dočkáme dříve spíše od Dana nežli od Goslinga.

5/10

Wildlife: Recenze | Fandíme filmu Wildlife: Recenze | Fandíme filmu Wildlife: Recenze | Fandíme filmu Wildlife: Recenze | Fandíme filmu Wildlife: Recenze | Fandíme filmu Wildlife: Recenze | Fandíme filmu