Rozbor: Proč mají komiksové DC filmy tak slabou akci

Rozbor: Proč mají komiksové DC filmy tak slabou akci | Fandíme filmu
Warner
Video esejista Nerdwriter v názorném videu vysvětluje, proč akční scény v DCEU filmech působí tak nevýrazně.

Dost možná znáte Nerdwritera, jednoho z populárních Youtube esejistů. Úspěšné je třeba jeho video o tom, jak David Fincher upoutá váš pohled či video o rozdílu mezi momenty a scénami. V samostatném videu se pustil také do kritiky akce ve filmech z provázaného filmového DC univerza. Na co Nerdwriter upozorňuje?

Akční scény v DCEU filmech jsou podle něj slabé z několika zásadních důvodů. Nejsou rozmanité. Situace jsou značně nehmotné – ze scén není poznat, že postavy a objekty mají váhu. Nereálný dojem nadále umocňuje virtuální kamera, která se prostorem pohybuje způsobem, jakým se reálná kamera pohybovat nemůže. Velký problém Nerdwriter spatřuje také v tom, že jednotlivé postavy nemají dostatečně definované a rozmanité schopnosti – většina zápolení se redukuje na rány pěstí a to mezi bytostmi, které si prakticky nemohou ublížit. A ve scénách chybí charakter – postavy se v rámci bojů neposouvají, nezlehčí situaci...maximálně ze sebe soukají prázdné pokusy o osudovost.

Jistě, jde o pohled jednoho člověka a dokážu si představit, že by fanoušek DCEU dokázal dát dohromady podobně promyšlenou obhajobu DC. Nicméně, pokud vám třeba někdy nebylo tak docela jasné, co vlastně kritici proti DC filmům mají, nebo se vám samotným nelíbily, ale nedokázali jste přesně ukázat prstem na to, v čem cítíte problém, tak Nerdwriterovo video může perfektně posloužit vašim potřebám. Argumenty jsou přehledně předložené, doplněné názornými grafickými ukázkami. Pokud nebudete mít dost, tak dále najdete další Nerdwriterovi eseje. Do komentářů určitě dejte vědět, jestli souhlasíte nebo nesouhlasíte, popřípadě v čem přesně se Nerdwiter trefil/plete, či co byste doplnili.